Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Dessutom tycker dom att Kerstin, med käpp och reumatism, ska knalla i trapphuset varje gång ungarna busar och prata med föräldrarna.
Vissa där inne är heeeelt omöjliga att prata vett med. Vinklar allt, missförstår och kommer med osammanhängande påståenden.
Bra förslag! Vad skulle det tjäna till? Om det är en hel skock med ungar i tioårsåldern som är ute på kvällarna och jävlas med gamlingar kan man räkna ut vad de har för föräldrar. Det lär knappast hjälpa att gå runt och prata med dem.
Påminner mig om en bekant som jobbade på en öppen lantgård ett tag. De hade problem med ungar som for där på nätterna och levde rövare. Sparkade sönder grejer, klottrade och höll på. Min vän tog 3-4 st på bar gärning och ringde föräldrarna. När föräldrarna kom fick han en utskällning för "deras barn höll ju inte på med sånt". Makalöst.
Nä, debattekniken och retoriken är inte på topp precis, inne på Familjeliv. Svårt att debattera med folk som inte lyssnar utan bara gapar på med caps lock. Det är nästan så jag borde svälja stoltheten och regga mig där...