2008-12-22, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Men hjälp mig i FL-tråden nu. Har ju hela mamma-maffian efter mig.
Haha dom är som en lite sekt, trångsynta och går inte att diskutera med för självklart vet dom bäst
2008-12-22, 22:46
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Men hjälp mig i FL-tråden nu. Har ju hela mamma-maffian efter mig.

Du sköter dig bra. Tyvärr pallar jag inte med att regga mig på det där idiotforumet. Såg att den där dåren fem i familjen precis skrev så här:

Citat:
Det spelar ingen roll om barnet hade hällt tre liter sylt i tantens brevlåda,klottrat ner hela trappen med spritpenna, illvrålat i en timme osv osv,
Det finns verkligen ingen ursäkt för att misshandla ett barn. Det bara är så.

Så hon tycker alltså att man kan trakassera en försvarslös gammal reumatisk tant med käpp och under inga omständigheter få ett rapp med en käpp? Det är skillnad på misshandel och misshandel. Att få stryk är en sak, ett käpprapp en annan. Det är såna människor som fem i familjen som gör att ungar i dag tror att de kan göra som de vill.

Du kan ju fråga dem vad som är värst; ett par rapp med en käpp eller tre års trakasserier.
2008-12-22, 22:47
Medlem
Citat:
fanns även 2 vittnen som såg det hela! det var tre slag och inte ett!

Detta blir ju bara löjligare... någon som har lust att skicka lite länkar från FB... open their eyes liksom. speciellt på 20 minuter

Näe men, jag tycker johansson79 får fortsätta leva i sin värld, kämpa för något... verkar vara det som driver henne, att övertyga andra.
2008-12-22, 22:52
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Jag måste förresten säga att det här blivit en bra kväll. Först hittar man tråden där folk skickar julkort till Kerstin, som värmer i hjärtat. Sen går FB:are ihop och tillsammans bemöter sektmorsorna på Familjeliv. Det känns skönt att vara medlem på Flashback just nu

Tyvärr grumlas glädjen något över de sanslöst inskränkta och obildade damerna som hänger på Familjeliv. Det är såna som de som får en att önska att vi hade ett system där man måste registrera sig för att få rösta.
2008-12-22, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Du sköter dig bra. Tyvärr pallar jag inte med att regga mig på det där idiotforumet. Såg att den där dåren fem i familjen precis skrev så här:

Så hon tycker alltså att man kan trakassera en försvarslös gammal reumatisk tant med käpp och under inga omständigheter få ett rapp med en käpp? Det är skillnad på misshandel och misshandel. Att få stryk är en sak, ett käpprapp en annan. Det är såna människor som fem i familjen som gör att ungar i dag tror att de kan göra som de vill.

Du kan ju fråga dem vad som är värst; ett par rapp med en käpp eller tre års trakasserier.

Dessutom tycker dom att Kerstin, med käpp och reumatism, ska knalla i trapphuset varje gång ungarna busar och prata med föräldrarna.

Vissa där inne är heeeelt omöjliga att prata vett med. Vinklar allt, missförstår och kommer med osammanhängande påståenden.
2008-12-22, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Jag måste förresten säga att det här blivit en bra kväll. Först hittar man tråden där folk skickar julkort till Kerstin, som värmer i hjärtat. Sen går FB:are ihop och tillsammans bemöter sektmorsorna på Familjeliv. Det känns skönt att vara medlem på Flashback just nu

Tyvärr grumlas glädjen något över de sanslöst inskränkta och obildade damerna som hänger på Familjeliv. Det är såna som de som får en att önska att vi hade ett system där man måste registrera sig för att få rösta.

Det finns ju några tråder där inne som får en att bli rädd på riktigt.
Jag fick ju min tråd om "mjölkfyllda bröst" att hamna i Expressen där dom grät ut att vi snott deras bilder. Bilder vi LÄNKADE till som dom lagt ut.
2008-12-22, 22:55
Medlem
Okrypterads avatar
Börjar känna ett riktigt hat mot Fem i familjen, jävla kärring. Snacka om att vara blind. Typisk jälva FL-morsa som bara ser till barnen och ingen annan. Kärringjävel.

Det är aldrig ok att misshandla ett barn? Hon borde blivit född och uppväxt på den tiden då lärarna slog barnen med mätstickor för att dom inte uppförde sig. Säkert 80-talist...skitunge!
2008-12-22, 22:56
Medlem
Tyckte någon skrev att Sandra var gift? Men hon bor iaf ensam enligt Ratsit.
Vad hette mannen?

EDIT: Anders heter han
2008-12-22, 22:58
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Är det något som känns suspekt så är det att de reste utomlands lagom till deras fall togs upp i rätten. Jag har aldrig varit i en rättssal som kärande eller svarande, men nog måste det ses som extremt grundläggande att man dyker upp? Ville de inte utsättas för obehagliga frågor, som skulle kunna skjuta deras historia i sank? Det kan omöjligt vara normalt beteende.

Någon som bor i närheten och kan hämta ut förundersökning och dom?
2008-12-22, 23:00
Medlem
Perriss avatar
...och i vanligt ordning fortsätter världen att enbart visas i svart/vitt. Jag önskar både tanten och modern en mycket fridsam jul.

/perris
2008-12-22, 23:00
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Dessutom tycker dom att Kerstin, med käpp och reumatism, ska knalla i trapphuset varje gång ungarna busar och prata med föräldrarna.

Vissa där inne är heeeelt omöjliga att prata vett med. Vinklar allt, missförstår och kommer med osammanhängande påståenden.

Bra förslag! Vad skulle det tjäna till? Om det är en hel skock med ungar i tioårsåldern som är ute på kvällarna och jävlas med gamlingar kan man räkna ut vad de har för föräldrar. Det lär knappast hjälpa att gå runt och prata med dem.

Påminner mig om en bekant som jobbade på en öppen lantgård ett tag. De hade problem med ungar som for där på nätterna och levde rövare. Sparkade sönder grejer, klottrade och höll på. Min vän tog 3-4 st på bar gärning och ringde föräldrarna. När föräldrarna kom fick han en utskällning för "deras barn höll ju inte på med sånt". Makalöst.

Nä, debattekniken och retoriken är inte på topp precis, inne på Familjeliv. Svårt att debattera med folk som inte lyssnar utan bara gapar på med caps lock. Det är nästan så jag borde svälja stoltheten och regga mig där...
2008-12-22, 23:02
Medlem
Hylands avatar
Det fattas bara att hon ska beskylla Kerstin för de sönderskurna däcken! Det skulle inte förvåna mig ett dugg om det är hennes egna ADHD-unge som har haft tråkigt och jävlats med morsans bil. Jag undrar vad Sandra skulle göra då? Ge ungen en smäll med pillerburken eller håller hon sig lugn?

ps. För övrigt så tror jag inte ett dugg på att någon/några trakasserar henne och hennes zigenarfamilj.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in