2009-10-17, 23:46
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Jag är inte 100 på vad du syftar på, har ju redan sagt att det är ett klockrent rött på Ortiz? Sedan att det blev ett gult är inget jag kan hjälpa

Såg lite "kul" ut. Sydamerikanen blir bortgjord på ett sydamerikanskt vis av en norrlänning och svarar med en armbåge i ansiktet på ett, tja, norrlänskt vis

Henrik, domaren står ju bakom Westlin så det är ganska svårt för han att se armbågen.
Citera
2009-10-18, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
"Trivialisera filmning", filmningar har blivit en del av dagens fotboll. Armbågar i ansiktet borde inte vara en del av den, men tydligen så är det accepterat...

Som sagt, borde ju varit ett solklart rött, men på Råsunda ska det tydligen till en hel del för att AIKare ska åka ut.

Antar att du hade sagt exakt samma sak om det varit Ortiz som åkt på en liknande smäll?
Domaren såg väl helt enkelt inte situationen. Jag tycker också det är synd att han inte blv utvisad men nu är det så.

Och AIK har väl inte blivit så värst mycket favorisrade på Råsunda, när de mötte blåvitt fick de två man utviade och en straff emot dig
Citera
2009-10-18, 00:19
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
"Trivialisera filmning", filmningar har blivit en del av dagens fotboll. Armbågar i ansiktet borde inte vara en del av den, men tydligen så är det accepterat...

Som sagt, borde ju varit ett solklart rött, men på Råsunda ska det tydligen till en hel del för att AIKare ska åka ut.

Antar att du hade sagt exakt samma sak om det varit Ortiz som åkt på en liknande smäll?
Som alla innan har sagt, att AIK skulle favoriseras är lite utav en urban legend nu för tiden, hur många ofötjänta straffar har vi fått? Sedan så är röda kort ingenting vi inte sett på råsunda tidigare i år. Jag har redan sagt att jag tycker Ortiz skulle ha rött, så hur menar du att jag skulle reagera ifall Ortiz fått smällen?
Någon som vet ifall derbyt verkligen ska vara 12.30 nästa söndag? Känns grymt dumt.
Senast redigerad av Viking- 2009-10-18 kl. 00:23.
Citera
2009-10-18, 00:31
Medlem
gunseng2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Fyfan jag skäms när jag läser detta.
Varför vill du ha tillbaks en bonde som gång på gång visat att han har noll hjärta för AIK?

Han kan gott stanna i Borås med sin jävla innebandyfrisyr. Äckliga plastkines.

Öh, du verkar ju resonera som en idiot. Han har till och med sagt att han vill tillbaka till AIK i framtiden, det har han sagt hela tiden, ända sedan 2006 direkt efter han skrev på för Elfsborg (vi hade som sagt inte ekonomi för en spelare av den kalibern då, och hade heller inte gett Ishizaki något bud). Vadå inget hjärta? För att han spelar för en annan klubb i Sverige? Nebo och Nordin spelade för DIF, tycker du dom är skamliga också och inte har AIK-hjärtan?

Citat:
Pga att vi inte hade råd ja. Han ville ha för mycket pengar = hora.

Vi lade över huvud taget inget bud på Ishi, är du arg på honom för att han har nobbat ett bud som aldrig har kommit?

Citat:
Det är ju dock mest pga att andra gnagare gillar honom som man börjar ogilla honom, eftersom han knappast förtjänar den respekten han fått/får från oss.

Så du vill vara rebellisk och säga emot? Han var en av dom absolut bästa i vår trupp 2003/2004, han påminner om gamla goda tider så som kassen han gjorde i 3-3-matchen mot DIF. Han är inte en legend i AIK, men han är en gammal bekanting som gärna får komma tillbaka och avrunda karriären på AIKs mittfält.

Det finns ingen anledning att inte tycka om honom från AIK-håll, visst om han hade gått till DIF, IFK Göteborg eller bajen, men nu är det nåt jävla bonnlag som man inte kunde bry sig mindre om.
Citera
2009-10-18, 01:21
Medlem
Wuunderbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chchch3
Kommer det bli någon påföljd för Ortiz armbåge? Borde ju bli avstängd resten av säsongen.
Haha, satan vad du överdriver. Visst är det ett gult kort. Kanske ett rött till och med men inte fan ska han bli avstängd resten av säsongen för det.
Citera
2009-10-18, 01:36
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wuunderbar
Haha, satan vad du överdriver. Visst är det ett gult kort. Kanske ett rött till och med men inte fan ska han bli avstängd resten av säsongen för det.
Nåja, nu är det tre matcher kvar och en sådan armbåge kan nog ge 1+1 och med tanke på tävlingsutskottets tidigare ageranden så kanske de lägger till en match bara av farten.
Citera
2009-10-18, 01:50
Medlem
gunseng2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Nåja, nu är det tre matcher kvar och en sådan armbåge kan nog ge 1+1 och med tanke på tävlingsutskottets tidigare ageranden så kanske de lägger till en match bara av farten.

Domaren måste ju för det första anmäla fallet i så fall. Och med tanke på att han var så pass nära situationen och gav ett gult kort så vet jag inte om han vill anmäla det ens, skulle ju visa på att han inte hade koll på situationen trots närheten till den.

Hur som helst, till en analys av guldstriden. Jag behöver kanske inte slänga upp schemat igen, folk lär väl ha koll. Men så som jag ser det så måste gnaget avgöra innan Göteborg borta. Det vore hemskt att åka ner dit och spela om guldet, det vore det värsta och potentiellt det bästa jag varit med om i fotbollsväg. Så allt hänger på att MFF kan vinna.
Efter dagens match tvivlar jag däremot lite på att AIK ska kunna ta 9 poäng på dessa 3 nyckelmatcher (Gefle, bajen, ÖSK). Men det bästa med den här matchen var väl att kunna lägga den bakom sig med tre poäng inkasserade, för vinsten satt förbannat långt inne. Det gäller att vi kan ha marginalerna på vår sida i dessa 2 kommande matcher, särskilt mot vassa ÖSK. Folk verkar tro att lyckan kommer vända för AIK, att vi haft flyt hela vägen och att det måste vända och att vi inte vinner guld. Det har folk sagt ända sedan runt omgång 9. Men nu sitter vi här med 3 omgångar kvar och lyckan har inte vänt, då kan den lika gärna vara kvar dom få matcherna som är kvar.

Det blir extremt spännande på måndag, tror fan jag tar och köper hem den matchen. Men med tanke på hur brutalt överlägset MFF var när gnaget lirade mot dom (även om det slutade 0-0), och med bakgrunden att det nu har lossnat ordentligt för dom och att dom har chans på fjärdeplatsen (Europaplats) så kan det mycket väl bli så att MFF tvålar till IFK riktigt ordentligt. Typ 4-1/4-2 eller något sånt. Men om IFK är fortsatt stabila kan jag tänka mig att det stannar vid 2-0/2-1
Senast redigerad av gunseng2 2009-10-18 kl. 01:54.
Citera
2009-10-18, 04:24
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Jag förstår inte att du någonsin velat ha tillbaks honom. Han horade ut sig till elfsborg och är precis allt som dom står för. Kul att du ändrat uppfattning.
Du är en sopa.
Citat:
Pga att vi inte hade råd ja. Han ville ha för mycket pengar = hora.
Ishi har gjort mer än man kan begära av honom. Håll koll på grejerna innan du börjar joddla om att spelare med hjärta inte ens förtjänar att pissas på. Ishi nekades av gnaget pga hans "höga" lönekrav under den tiden vi hade en styrelse som knullade klubben i arslet. Nu spelar han i en klubb i Allsvenskan under kontrakt. Vad begär du? Han förtjänar mer respekt än han får.

Han är välkommen tillbaka vilken dag som helst. 2006 idioter har ingen talan i frågan.
Senast redigerad av Dragonaut 2009-10-18 kl. 04:30.
Citera
2009-10-18, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av da-biatch
Eftersom göteborg och aik spelar final så blir det väl alltså 4:an i allsvenskan som också får spela uefa-cupkval eller har jag missförstått det? Blir ju mer intressant om 4:e-platsen eftersom topp-3 efter idag är avgjord.

Om båda lagen i svenska cup finalen slutar top 3 i allsvenskan så går den 4:e Europa platsen till den som slutar 4:a i Allsvenskan, Iaf som jag har förstått det.
Citera
2009-10-18, 05:43
Medlem
sebbesebs avatar
Fyfan vad gnälliga alla göteborgare är i den här tråden... Nervösa inför måndag eller? GULDET SKA HEM TILL AIK!
Citera
2009-10-18, 05:50
Medlem
sebbesebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
Öh, du verkar ju resonera som en idiot. Han har till och med sagt att han vill tillbaka till AIK i framtiden, det har han sagt hela tiden, ända sedan 2006 direkt efter han skrev på för Elfsborg (vi hade som sagt inte ekonomi för en spelare av den kalibern då, och hade heller inte gett Ishizaki något bud). Vadå inget hjärta? För att han spelar för en annan klubb i Sverige? Nebo och Nordin spelade för DIF, tycker du dom är skamliga också och inte har AIK-hjärtan?

Vi lade över huvud taget inget bud på Ishi, är du arg på honom för att han har nobbat ett bud som aldrig har kommit?

Så du vill vara rebellisk och säga emot? Han var en av dom absolut bästa i vår trupp 2003/2004, han påminner om gamla goda tider så som kassen han gjorde i 3-3-matchen mot DIF. Han är inte en legend i AIK, men han är en gammal bekanting som gärna får komma tillbaka och avrunda karriären på AIKs mittfält.

Det finns ingen anledning att inte tycka om honom från AIK-håll, visst om han hade gått till DIF, IFK Göteborg eller bajen, men nu är det nåt jävla bonnlag som man inte kunde bry sig mindre om.

Har inte Ishi förlängt med Elfsborg fram tills 2014 nyligen ? Han gör mål på AIK varannan säsong, Han spelade bort oss från guldet 2006. Han kommer inte tillbaks för att han är en svikare. Vi får inte glömma att Ishi var djurgårdare på riktigt innan han spelade i AIK. Nordin och Nebo var bara spelare i dif. Ishi var supporter.
Citera
2009-10-18, 06:02
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbeseb
Har inte Ishi förlängt med Elfsborg fram tills 2014 nyligen ? Han gör mål på AIK varannan säsong, Han spelade bort oss från guldet 2006. Han kommer inte tillbaks för att han är en svikare. Vi får inte glömma att Ishi var djurgårdare på riktigt innan han spelade i AIK. Nordin och Nebo var bara spelare i dif. Ishi var supporter.
Det må så vara. Men varför? Har AIK bett honom att spela för oss? Tveksamt va? Och att han spelade bort oss från guldet kan jag inte hålla med om. Minns Arnefjords självmål tex. Det är fan inte okej. Dock så händer det (förslagsvis GBG på måndag).

Och att Ishi skulle ha varit gårdare. Ja han friar mål mot skansen. Men vägrar konsekvent att göra det mot oss. Det säger mer för mig än om att han ev "hållit" på skansen någon gång i mellanstadiet eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in