Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Nåja, nu är det tre matcher kvar och en sådan armbåge kan nog ge 1+1 och med tanke på tävlingsutskottets tidigare ageranden så kanske de lägger till en match bara av farten.
Domaren måste ju för det första anmäla fallet i så fall. Och med tanke på att han var så pass nära situationen och gav ett gult kort så vet jag inte om han vill anmäla det ens, skulle ju visa på att han inte hade koll på situationen trots närheten till den.
Hur som helst, till en analys av guldstriden. Jag behöver kanske inte slänga upp schemat igen, folk lär väl ha koll. Men så som jag ser det så
måste gnaget avgöra innan Göteborg borta. Det vore hemskt att åka ner dit och spela om guldet, det vore det värsta och potentiellt det bästa jag varit med om i fotbollsväg. Så allt hänger på att MFF kan vinna.
Efter dagens match tvivlar jag däremot lite på att AIK ska kunna ta 9 poäng på dessa 3 nyckelmatcher (Gefle, bajen, ÖSK). Men det bästa med den här matchen var väl att kunna lägga den bakom sig med tre poäng inkasserade, för vinsten satt förbannat långt inne. Det gäller att vi kan ha marginalerna på vår sida i dessa 2 kommande matcher, särskilt mot vassa ÖSK. Folk verkar tro att lyckan kommer vända för AIK, att vi haft flyt hela vägen och att det måste vända och att vi inte vinner guld. Det har folk sagt ända sedan runt omgång 9. Men nu sitter vi här med 3 omgångar kvar och lyckan har inte vänt, då kan den lika gärna vara kvar dom få matcherna som är kvar.
Det blir extremt spännande på måndag, tror fan jag tar och köper hem den matchen. Men med tanke på hur brutalt överlägset MFF var när gnaget lirade mot dom (även om det slutade 0-0), och med bakgrunden att det nu har lossnat ordentligt för dom och att dom har chans på fjärdeplatsen (Europaplats) så kan det mycket väl bli så att MFF tvålar till IFK riktigt ordentligt. Typ 4-1/4-2 eller något sånt. Men om IFK är fortsatt stabila kan jag tänka mig att det stannar vid 2-0/2-1