2009-09-29, 02:12
Medlem
Fixar AIK kryss borta mot både Elfsborg och IFK vinner de guld.

BP är utom räckhåll från bottentrion. Bajen har det på pappret lättaste spelschemat men torskar ändå resten och slutar sist. Djurgårn kanske kniper en poäng mot TFF eller Häcken, men det krävs ändå vinst mot Örgryte för att säkra kvalplatsen.

http://www.youtube.com/watch?v=ngElRQSWjDM
Citera
2009-09-29, 03:13
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbeseb
Är det bara jag som tycker att det var bra drag på norra idag? Ända gången jag tyckte det var dåligt var precis innan andra halvlek då Danne fick säga till att det var dåligt. Det var också imponerade att alla hoppade när ramsan "På norra stå hoppar vi för AIK" drog igång. En polare som satt på norra övre sa att det gungade.
Det är för att den där jävla sol invictus araben är så JÄVLA dålig. Jag är hemskt ledsen. Men han är verkligen värdelös. Trumman kan han köra upp i röven och hans ramsor som han försöker dra igång men ingen annan än hans femton polare har hört är också sjukt kassa.

Jag minns en gång i världen när det inte behövdes en trumma...
Citera
2009-09-29, 07:17
Medlem
Det spelar ju ingen roll om Flavio hade en annan tröja under, det är att han drar av den översta som är orsaken till kortet.

Så, skandaler ännu en gång i Stockholm. När gör förbundet något åt detta (dvs bötfäller föreningarna till den grad att dessa _måste_ ta tag i problemet). Poängavdrag borde väl komma ifråga när det inte händer något?

Vad är snacket om att Obolo slog till någon? Avstängning i efterhand?

Det är mer regel än undantag att derbyn i Stockholm är våldsamma, när tar klubbarna sitt ansvar som de gjort i många andra länder i Europa, eller är det så att AIK vill ha dessa "supportrar".
Citera
2009-09-29, 07:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Det spelar ju ingen roll om Flavio hade en annan tröja under, det är att han drar av den översta som är orsaken till kortet.

Så, skandaler ännu en gång i Stockholm. När gör förbundet något åt detta (dvs bötfäller föreningarna till den grad att dessa _måste_ ta tag i problemet). Poängavdrag borde väl komma ifråga när det inte händer något?

Det är mer regel än undantag att derbyn i Stockholm är våldsamma, när tar klubbarna sitt ansvar som de gjort i många andra länder i Europa, eller är det så att AIK vill ha dessa "supportrar".
Hehe, anar man lite parodi på när AIK'arna ville slänga ut IFK ur Allsvenskan för att Kim sparka lite på stolparna :P
Citera
2009-09-29, 08:19
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:

Skandal? Våldsamhet?
Jag tror du pratar om fel match.

Förövrigt är det tröttsamt när en massa jantemänniskor börjar gnälla när det tänds bengaler. "Fan, nu får AIK böter". Ja, visst. Det är synd, men nåt finare än ett bengalhav får man leta efter.
Citera
2009-09-29, 08:56
Medlem
Brullas avatar
Citat:

Obolo kommer inte bli avstängd i efterhand. Domaren såg "slaget" och brydde sig inte.
Citera
2009-09-29, 09:34
Medlem
fgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Obolo kommer inte bli avstängd i efterhand. Domaren såg "slaget" och brydde sig inte.

Blir Obolo avstängd så blir djurgårdaren som ryckte han i håret momentet innan också det.
Kommer inte hända något för någon av dem dock.
Citera
2009-09-29, 10:09
Medlem
Little Feats avatar
Daniel Tjernström! Vilken respekt jag har för den mannen, han ger alltid ALLT för laget. Så ödmjuk och prestigelös, han har suttit mycket på bänken i år men han gnäller aldrig och när han sen får spela så gör han det så jävla bra. Tänk om man hade elva Tjerna på planen

Förläng med Tjerna!
Citera
2009-09-29, 10:12
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Little Feat
Daniel Tjernström! Vilken respekt jag har för den mannen, han ger alltid ALLT för laget. Så ödmjuk och prestigelös, han har suttit mycket på bänken i år men han gnäller aldrig och när han sen får spela så gör han det så jävla bra. Tänk om man hade elva Tjerna på planen

Förläng med Tjerna!

6 Tjerna och Mutumba, Flavio, Obolo och Örlund.
Citera
2009-09-29, 10:19
Medlem
Little Feats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
6 Tjerna och Mutumba, Flavio, Obolo och Örlund.

Nej nej, elva Tjerna ska det vara Det laget skulle inte släppa in många mål, fast inte göra särskilt många heller..och Tjerna på högerkanten skulle få det ganska jobbigt när jag tänker efter

Jag är nog kär i Tjerna.
Citera
2009-09-29, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr stein

Hehe, anar man lite parodi på när AIK'arna ville slänga ut IFK ur Allsvenskan för att Kim sparka lite på stolparna :P

Kanske

Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Skandal? Våldsamhet?
Jag tror du pratar om fel match.

Förövrigt är det tröttsamt när en massa jantemänniskor börjar gnälla när det tänds bengaler. "Fan, nu får AIK böter". Ja, visst. Det är synd, men nåt finare än ett bengalhav får man leta efter.

Inslängda vodkaflaskor visar väl vad aikarna gör, verkar vara absolut som är favoriten

Bengalerna var väl knappast det som folk har gnällt, utan problemen säkerhetsmässigt med folk inne på planen, inkastade saker osv.

Poängavdrag för AIK iom detta, var det inte så argumenten låtit tidigare när DIF och HIF haft problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Brulla

Domaren såg inte alls slaget, och därmed öppet att anmäla... Kanske ska författa en anmälan, vart skickar man en sån?
Citera
2009-09-29, 10:33
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Domaren såg inte alls slaget, och därmed öppet att anmäla... Kanske ska författa en anmälan, vart skickar man en sån?
T.o.m. Magnusson som blev slagen säger att domaren såg slaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in