2009-10-31, 14:38
Medlem
the head honchos avatar
Själv ska man givetvis på DIF-KFF imorgon, känns dock tungt att behöva missa IFK-AIK, och det lär ju inte gå att undvika hur det går i en avgörade AIK-match på en arena full med Djurgårdare, hehe.
Citera
2009-10-31, 14:52
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Regeln är inte luddig överhuvudtaget.
Hade det inte varit för den där fördelspunkten så hade den inte varit luddig. Nu är den det helt klart. Hade Gerzic varit helt ensam på den positionen om han inte hade varit i offsideposition i första läget? Med största sannolikhet inte.. För mig låter det helt klart som en fördel.
Citera
2009-10-31, 14:58
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
AIK är det enda lag som kan få röda kort och straffar emot sig men ändå vara domarnas gullegrisar. Vi är det enda lag som förlorat två guld de senaste tio åren på domartabbar men ändå får så ohyggligt många fördelar av SvFF (vilka är oklart). Det är ju fantastiskt hur vi lyckas.
Med tanke på att ni har ungefär dubbelt så många hemmamatcher än de andra lagen så borde ni vinna sm-guld trots ett par domartabbar. Dessutom så får alla lag domartabbar för/emot sig, spelar ingen roll om det sker i första, tionde eller sista omgången..
Citera
2009-10-31, 15:01
Medlem
I morgon vid den här tiden börjar allvaret
Citera
2009-10-31, 15:42
Medlem
turchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
Angående det Micke Andersson sa om att Hammarby har bättre trupp än 6-7 andra allsvenska klubbar, stämmer verkligen detta? Vilka skulle ni ranka som sämre än Hammarbys trupp (och då menar jag Hammarbys trupp just nu inte i början av säsongen)?

Klart bättre än Hammarby (utan inbördes ordning):
AIK, IFK Göteborg, Kalmar, Malmö, Elfsborg, Örebro och Helsingborg.

Ungefär lika bra: Djurgården, Trelleborg, GAIS, Halmstad och Örgryte

Sämre: Brommapojkarna, Gefle, Häcken.

Var hittar han de andra tre lagen? Skulle nästan till och med säga att Djurgården och GAIS har snäppet bättre trupp än Hammarby. Vad tycker ni andra, finns det 6 sämre lag i Hammarby om man enbart kollar på truppen?

Hammarby har den sämsta truppen i Allsvenskan, det behövs inte ens att diskutera. För det första, så har vi spelat utan en forward sen Charlie drog. Dom som ska föreställa "Forwards" i Hammarby: Nathan Paulse, Rafael, Freddy, Linus Hallenius. Har inte sett så mycket av Linus, men resten skulle fan inte ens platsa i ett korpen lag (Jag överdriver inte).

Dom enda som inte borde protesteras imorn är Emil, Dahl, Simon och Armas. Simon har verkligen inte varit bra, men har ändå gjort lite mål nu i slutet. Resten kan dra åt......

Och ni som försöker provoceras oss Hammarbyare behöver inte ens försöka, faktum är att ni kommer sakna oss mer än vad vi kommer sakna er.

Ja, MA är jävla idiot.
Citera
2009-10-31, 15:58
Medlem
Satyricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Varför envisas alla att prata om ifk-aik när DIF faktiskt möter kff i en viktig streckmatch imorgon?

Exakt.

Så här oberörd av allsvenskans slutstrid har jag inte varit på flera år. Känns som en marginalhändelse för alla oss som inte håller på antingen IFK eller AIK.
Citera
2009-10-31, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Varför envisas alla att prata om ifk-aik när DIF faktiskt möter kff i en viktig streckmatch imorgon?
Vågar fan knappt ens prata om den matchen. Om vi klarar kval ska vi fan ha bragdguldet, sen om vi klarar oss dit så ska man behöva lida sig igenom 2 matcher mot assyriska Denna säsong har inte vart bra för mitt hjärta.

Edit: Skön video inför matchen: http://www.youtube.com/watch?v=DM9ZFNeWq_8
Senast redigerad av D1990 2009-10-31 kl. 16:16.
Citera
2009-10-31, 16:05
Medlem
4thtimearounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satyricon
Exakt.

Så här oberörd av allsvenskans slutstrid har jag inte varit på flera år. Känns som en marginalhändelse för alla oss som inte håller på antingen IFK eller AIK.

haha, vad fan säger du?
Jag bor i Umeå, och håller således inte på något lag i Allsvenskan. Men det här är helt klart den mest intressanta omgången på JÄVLIGT länge.

Aldrig förr har en guldstrid varit såhär spännande.
Citera
2009-10-31, 16:35
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D1990
Vågar fan knappt ens prata om den matchen. Om vi klarar kval ska vi fan ha bragdguldet, sen om vi klarar oss dit så ska man behöva lida sig igenom 2 matcher mot assyriska Denna säsong har inte vart bra för mitt hjärta.

Edit: Skön video inför matchen: http://www.youtube.com/watch?v=DM9ZFNeWq_8

Ni ska ha bragdguldet om ni klarar en kvalplats?
Härliga Djurgården, snacka om att spänna bågen!

Ni ska skämmas ihjäl er, oavsett hur det här slutar, maken till underpresterande lag har jag sällan sett.
Citera
2009-10-31, 16:41
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Tur att man har biljett inför matchen ;)

Jag är sjukt nyfiken på IFK:s startelva inför matchen mot AIK, hoppas att Hannes verkligen kan spela imorgon. Hur nervösa är ni andra inför morgondagens drabbning? Min magkänsla den senaste veckan säger att guldet kommer hem till Göteborg, matchen slutar 2-0 till oss.
Citera
2009-10-31, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Ni ska ha bragdguldet om ni klarar en kvalplats?
Härliga Djurgården, snacka om att spänna bågen!

Ni ska skämmas ihjäl er, oavsett hur det här slutar, maken till underpresterande lag har jag sällan sett.
Med tanke på den sitsen vi vart i menar jag även om det såklart är vi själva som satt oss där. Matchen mot öis var ju en bragd haha. Jag var inte skitseriös heller...

Du har rätt vi har underpresterat rejält. Men fy fan vad spännande det har blivit oavsett om vi klarar oss eller inte. Förberedde mig för "Division 2 Djurgår´n ändå!" för länge sedan men att vi nu har kvalplatsen i egna händer är sjukt.
Senast redigerad av D1990 2009-10-31 kl. 16:53.
Citera
2009-10-31, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Jag är sjukt nyfiken på IFK:s startelva inför matchen mot AIK, hoppas att Hannes verkligen kan spela imorgon. Hur nervösa är ni andra inför morgondagens drabbning? Min magkänsla den senaste veckan säger att guldet kommer hem till Göteborg, matchen slutar 2-0 till oss.
Så här gissar jag på att vi ställer upp:

Christensen

Dyrestam - Hjalmar - Sigurdsson - Lund

Eriksson - Tomas Olsson

Selakovic - Stiller Killer - Bjarnarsson

Tobbe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem