2009-10-17, 21:40
Medlem
Viking-s avatar
De har redan behandlat situationen, inget avstängning kommer att vara aktuell.
Men som trollande IFK:are kommer du säkert att skriva 7 sidor i rad här om hur Svff älskar AIK etc etc.
Citera
2009-10-17, 21:44
Medlem
Jag skrev det i matchprat tråden, domaren såg nog inte situationen ordentligt. Om han gjort de hade de självklart varit rött.
Citera
2009-10-17, 21:45
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Jag skrev det i matchprat tråden, domaren såg nog inte situationen ordentligt. Om han gjort de hade de självklart varit rött.
Tror inte nån AIK:are säger emot där, men nu blev det ett gult kort och det kommer att sluta där.
Citera
2009-10-17, 21:47
Medlem
En större domartabbe var väl i såna fall Kalmar GAIS. Wandersson gjorde alltså mål men domaren hade redan blåst straff. Varför avvaktade han inte situationen undrar jag
Citera
2009-10-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Fattar inte gnället om att Izhi filmar. Fult visst men alla filmar i alla lag.

Det är ju bra gjort att filma till sig en straff, men den filmningen var så löjlig att jag kan inte förstå att dommaren dömde straff. Han blev knappt rörd utav den andra spelaren och tog 2-3 steg efter situationen och tänkte sen, men oj jag kanske borde lagt mig ner Men ändå bra jobbat att filma till sig en straff.
Citera
2009-10-17, 23:12
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Exakt, så jävla mycket dubbelmoral här, visa mig ett lag som inte har spelare som filmar.

Just det du skriver fick jag inte skriva när vi diskuterade Kims stolpflytt.

/feldgrau
Citera
2009-10-17, 23:15
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Det är ju bra gjort att filma till sig en straff, men den filmningen var så löjlig att jag kan inte förstå att dommaren dömde straff. Han blev knappt rörd utav den andra spelaren och tog 2-3 steg efter situationen och tänkte sen, men oj jag kanske borde lagt mig ner Men ändå bra jobbat att filma till sig en straff.
Att filma är aldrig bra IMHO. Jag föraktar alla som filmar, oavsett vilket lag de representerar. Det är så vansinnigt omanligt att låtsas bli fälld och skrika som en gris att jag blir alldeles matt...
Citera
2009-10-17, 23:19
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chchch3
Kommer det bli någon påföljd för Ortiz armbåge? Borde ju bli avstängd resten av säsongen.

Nej, de delas inte ut straff för saker som domaren dömer på under match. Så varken Ishizaki eller Ortiz får några ytterliggare straff i efterhand.

Rent generellt så tycker väl jag att det är värre att spela Bambi på hal is än att trycka dit en armbåge. Hur som helst så var det ju lite onödigt.

Annars en stabil seger. Gefle är inte intresserade av annat än 0-0, Gnaget tuggar på och får tillslut hål på dem när vi äntligen får se Özkan på plan igen. Han bidrar med skottet som många mittfältare annars saknar.

Tre matcher kvar...
Citera
2009-10-17, 23:19
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Just det du skriver fick jag inte skriva när vi diskuterade Kims stolpflytt.

/feldgrau
Jag vill absolut inte trivialisera filmning, men den känns endå som en mer naturlig del av fotbollen än stoplflyttning, det måste du väl hålla med om?
Dock kan jag inte minnas att jag förnekade att andra målvakter gjorde samma sak
Citera
2009-10-17, 23:36
Medlem
Citat:
Jag vill absolut inte trivialisera filmning, men den känns endå som en mer naturlig del av fotbollen än stoplflyttning, det måste du väl hålla med om?
Dock kan jag inte minnas att jag förnekade att andra målvakter gjorde samma sak

Filmning känns som en mer naturlig del av fotbollen än armbågar i ansiktet, det måste du väl hålla med om?

En filmning är alltså betydligt värre än en armbåge som kan ge betydligt större men. Hyckleri från AIKare än en gång?

EDIT: Filmningen i Elfsborgsmatchen får mer mediautrymme än Ortiz fula armbåge som endast kort nämns i artiklarna, att han "kunde" åkt ut. Domarnivån i AS är upp och ner just nu.
Senast redigerad av henrik21 2009-10-17 kl. 23:42.
Citera
2009-10-17, 23:42
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Filmning känns som en mer naturlig del av fotbollen än armbågar i ansiktet, det måste du väl hålla med om?

En filmning är alltså betydligt värre än en armbåge som kan ge betydligt större men. Hyckleri från AIKare än en gång?
Jag är inte 100 på vad du syftar på, har ju redan sagt att det är ett klockrent rött på Ortiz? Sedan att det blev ett gult är inget jag kan hjälpa
Citera
2009-10-17, 23:46
Medlem
Citat:
Jag är inte 100 på vad du syftar på, har ju redan sagt att det är ett klockrent rött på Ortiz? Sedan att det blev ett gult är inget jag kan hjälpa

"Trivialisera filmning", filmningar har blivit en del av dagens fotboll. Armbågar i ansiktet borde inte vara en del av den, men tydligen så är det accepterat...

Som sagt, borde ju varit ett solklart rött, men på Råsunda ska det tydligen till en hel del för att AIKare ska åka ut.

Antar att du hade sagt exakt samma sak om det varit Ortiz som åkt på en liknande smäll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in