2009-10-29, 17:57
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Jag gillar killen skarpt för det han gör på plan, men han skulle inte direkt få undervisa mina barn i filosofi...
Stackarn...

http://www.pastan.nu/shopping/ge-mig-fem-martin-mutumba-1.983675

"Jag brukar låta mamma vara målvakt så får hon pengar om hon räddar.”
Hah
Citera
2009-10-29, 18:28
Medlem
Paperkorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Martin Hansson dömer ifk-AIK på söndag!

Har inte så bra koll på domare i AS. Är han bra?

Lite sent, men han är helt jävla värdelös. Väntar bara på att det kommer en ny Terror Tommy och sparkar upp sin Filasko rätt i arslet på fanskapet.
Citera
2009-10-29, 18:34
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paperkorg
Lite sent, men han är helt jävla värdelös. Väntar bara på att det kommer en ny Terror Tommy och sparkar upp sin Filasko rätt i arslet på fanskapet.

Minns inte hur han var i premiären, minns inte mkt mer från den matchen än Gabbes mål och att Martin var riktigt bra.
Citera
2009-10-29, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Inget är tydligen klart, men om det är så att PEAB är beredda att betala 500 miljoner för marken som de stod i en artikel så blir de tufft för AIK att matcha budet, minst sagt. Som jag förstår det kommer inte mycket hända förrän förbundet gör klart alla detaljer över hur nya nationalarenan ska finansieras.

Men mycket talar väl för att ni kommer spela på nya nationalarenan, eller hyr in er på nya stockholmsstadion. Det avgörs i sin tur av hur mycket av driftkostanderna AIK måste betala för nya Nationalarenan. Om det blir klart att ni inte för köpa Råsunda

Nej det var det jag ville säga och så länge inget är klart är det jävligt dumt att komma med idiotiska uttalanden.
Citera
2009-10-29, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D1990
Själ? som sagt en jävla betongklump. Stockholms Stadion har själ, men för mig är det verkligen inte "75% av en arena" så flyttar gärna därifrån till en ny arena.

Skillnaden är ju att Stadion knappast är till för att spela fotboll på, så ni kan ju flytta till Östermalms IP när ni åker ner

75% var kanske lite att överdriva, men jag spelar hellre på Råsunda än ett fuskbygge av GU typen... ska man bygga nytt ska man göra som i Malmö.
Citera
2009-10-29, 18:40
Medlem
Rubarth23s avatar
Råsunda är enligt Uefa på listan bland de 10 mest klassiska arenor i världen.
Bara det gör ju att den borde stå kvar!

Att AIK ska hyra in sig på Stockholms-arenan låter väldigt orimligt! Planen skulle bli helt förstörd.

Sverige och Norge har ansökt om att arrangera EM 2016 tillsammans, vilka arenor ska man spela på då är tanken?
Råsunda måste vara kvar om ett EM ska arrangeras i Sverige/Norge.

Någon nämnde något om priset på att hyra swedbank, vet inte vad det är men var på en demonstration i år om att AIK skulle vara kvar på Råsunda, då sades det bland annat från någon i Arenagruppen att det skulle vara helt gratis för AIK att hyra om inga folk kom på matcherna.
Dt var så jag tolkade det i alla fall.
Citera
2009-10-29, 19:12
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Martin Hansson gillar som sagt att synas, senast han dömde DIF lyckades han med bedriften att visa upp två röda kort och en straff på 5min.

I en seriefinal kommer han garanterat vilja göra avtryck så hade jag hejat på ifk eller aik hade jag varit nervös

Helt sjukt att en så usel domare kan få dömma en sån match, det är redan klart på förhand att han kommer att avgöra matchen på något vis..åt vilket håll är dock oklart men han avgör oftast dom matcher han dömmer genom att vara usel, eller mutad? Vem vet
Citera
2009-10-29, 19:14
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Om det nu vore så, hur fan kom det då sig att mff hade under 8000 förra säsongen? MFF har inte en kärna på över 5000 resten är plast.

2008
mff-hbk 7486
mff-ösk 6651
mff-giffarna 6580

Hur tänkte du nu?
Citera
2009-10-29, 19:33
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Helt sjukt att en så usel domare kan få dömma en sån match, det är redan klart på förhand att han kommer att avgöra matchen på något vis..åt vilket håll är dock oklart men han avgör oftast dom matcher han dömmer genom att vara usel, eller mutad? Vem vet

Håller med, så jävla dålig han borde inte få dömma allsvenskan
"Damallsvenskan" passar för han.
Ja han kommer att avgöra matchen, det vet man nu
Nån dommare som kan starta oroligheter på läktarn så är det han.
Då lär sill polisen gå lös, på stockholmare för göteborgare kan aldrig göra fel.

Som Djurgårdare så hoppas jag att han dömmer för Glenn
Citera
2009-10-29, 19:57
Medlem
gunseng2s avatar
Citat:
Bara det gör ju att den borde stå kvar!

Att AIK ska hyra in sig på Stockholms-arenan låter väldigt orimligt! Planen skulle bli helt förstörd.

Sverige och Norge har ansökt om att arrangera EM 2016 tillsammans, vilka arenor ska man spela på då är tanken?
Råsunda måste vara kvar om ett EM ska arrangeras i Sverige/Norge.

Någon nämnde något om priset på att hyra swedbank, vet inte vad det är men var på en demonstration i år om att AIK skulle vara kvar på Råsunda, då sades det bland annat från någon i Arenagruppen att det skulle vara helt gratis för AIK att hyra om inga folk kom på matcherna.
Dt var så jag tolkade det i alla fall.

Vi går till Champions League istället, drar in 110-120 mille och köper loss råsunda
Citera
2009-10-29, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
Vi går till Champions League istället, drar in 110-120 mille och köper loss råsunda
Förbundet vill ha 500 miljoner, ni får nog vinna hela skiten om ni ska ha råd
Citera
2009-10-29, 20:12
Medlem
OWelcheLusts avatar
Citat:
Va ? Har du någon källa på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in