2009-04-24, 11:27
Medlem
jansdieters avatar
Ivan Obolo. Så stavas skillnaden mellan en och tre pinnar i matcher som den igår.
Visst, finns en stor risk att vi förlorar honom till sommaren, men vart isåfall? Jag menar, han är ju inte direkt 20 år längre.

Hoppas Bojan och Bojent får 90 minuter mot peking i cupen på söndag.
Citera
2009-04-24, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expat
Japp... Samma sak om "Söder's prestation på Söder" (eller dylikt)

Söder gjorde det bra, men om man är uppmärksam så tog ju hans skott på ett Hammarby-ben direkt efter att det lämnade hans fot.

Välförtjänt flyt kanske, men flyt ändå.

Nä hördu, där har du fel. kolla från 2:40 in i klippet, där har du målet i 5-6 olika vinklar, det är klockrent http://www.youtube.com/watch?v=z0ESWsQ2grk&eurl=http%3A%2F%2Fifkgoteborg% 2Eblogspot%2Ecom%2F&feature=player_embedded

Söderström, att han inte blev varnad var ett under, sicken grinig gubbe.
Citera
2009-04-24, 11:32
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Mitt fotbollshjärta klappar numera endast med hjälp av respirator...

Ärligt talat så har ni inte haft en lätt säsongsstart motståndarmässigt direkt. Ni har mött fyra av de fem lag som ligger överst i tabellen, samt Gais i öppningsmatchen. Svårt att påstå att det är matcher ni ska vinna, visst, ett par poäng hade ni kanske kunnat skrapa ihop med lite mindre otur, men det är ju i de kommande matcherna mot mer mänskligt motstånd ni ska ta era vinster. Lycka till, säsongen är inte över än.

/feldgrau
Citera
2009-04-24, 11:39
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Ärligt talat så har ni inte haft en lätt säsongsstart motståndarmässigt direkt. Ni har mött fyra av de fem lag som ligger överst i tabellen, samt Gais i öppningsmatchen. Svårt att påstå att det är matcher ni ska vinna, visst, ett par poäng hade ni kanske kunnat skrapa ihop med lite mindre otur, men det är ju i de kommande matcherna mot mer mänskligt motstånd ni ska ta era vinster. Lycka till, säsongen är inte över än.

/feldgrau

Jo, det ligger nåt i det. Samtidigt är det lätt att tycka synd om sig själv. En poäng igår hade dock inte varit orättvist. Så jävla typiskt att jag tyckte att målvakten såg rätt stabil ut...

Gamlas matta är jävligt fin (fattas bara annat) men satan vad hal den är!
Domaren halkade runt som ett veritabelt fyllo under stora delar av matchen.
Citera
2009-04-24, 11:46
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Gamlas matta är jävligt fin (fattas bara annat) men satan vad hal den är!
Domaren halkade runt som ett veritabelt fyllo under stora delar av matchen.

Har också noterat det. Vet inte om spelarna spelar med för dåliga dobbar eller om gräset släpper väldigt lätt, men det halkas fan runt rejält så fort spelarna inte är hundraprocentigt fokuserade. När de slagit en passning, ett inlägg, ska springa runt efter att ha gjort mål, eller liknande situationer när de slappnar av lite, ska det fanemej alltid halkas.

/feldgrau
Citera
2009-04-24, 12:34
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilhelm.MJ
Jo, frågan är då vad fan man gör på ett forum.
lol:ar

Igår vann GAIS och Gävle det åtråvärda priset knackigaste match i Allsvenskan.

Lite orättvist kanske, för matchen var definitivt inte så dålig som media vill får den att ha varit, men läktartrycket

Tror det var 20-30 gaisare där och dom var dem enda som sjöng, eller gjorde något ö.h.t...

Credd till bajen för snyggt tifo f.ö.
Citera
2009-04-24, 12:36
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Har också noterat det. Vet inte om spelarna spelar med för dåliga dobbar eller om gräset släpper väldigt lätt, men det halkas fan runt rejält så fort spelarna inte är hundraprocentigt fokuserade. När de slagit en passning, ett inlägg, ska springa runt efter att ha gjort mål, eller liknande situationer när de slappnar av lite, ska det fanemej alltid halkas.

/feldgrau

Dom kanske vattnade gräset före match?
Citera
2009-04-24, 12:36
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Mitt fotbollshjärta klappar numera endast med hjälp av respirator...

Du vet att det är för andningen och pace maker är för hjärtat? Eller försökte du vara rolig?
Citera
2009-04-24, 12:39
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Dom kanske vattnade gräset före match?

Dom vattnar massor enligt lagens önskemål, lägg därtill att planen är hårdare än de flesta planer. Jag gissar att den blir mjukare och mer hållbar efter ett tag när rötterna får bättre fäste. Var på ett sorts studiebesök där häromdagen, därför jag kommer med expertutlåtanden...
Citera
2009-04-24, 12:42
Medlem
Sweeper80s avatar
Vad fan är det med Allsvenska spelare och korkade uttalanden?

Ännu ett i raden: http://www.expressen.se/sport/1.1544944/sankte-wernbloom-med-slag-pa-pungen

Kan de inte ha åtminstone den lilla grad av självkritik att de håller igen käften åtminstone.
Citera
2009-04-24, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Vad fan är det med Allsvenska spelare och korkade uttalanden?

Ännu ett i raden: http://www.expressen.se/sport/1.1544944/sankte-wernbloom-med-slag-pa-pungen

Kan de inte ha åtminstone den lilla grad av självkritik att de håller igen käften åtminstone.

När fan skall Wernbloom sluta lipa? Enligt mig den löjligaste allsvenska spelaren.
Citera
2009-04-24, 12:44
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Dom vattnar massor enligt lagens önskemål, lägg därtill att planen är hårdare än de flesta planer. Jag gissar att den blir mjukare och mer hållbar efter ett tag när rötterna får bättre fäste. Var på ett sorts studiebesök där häromdagen, därför jag kommer med expertutlåtanden...

Nja, nästan men inte riktigt. För vattning inom timmen före avspark så måste det godkännas av båda lagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in