Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Eh... nu får du väl ta och lägga av ändå?!
Det öppnar inte för någon tveksamhet alls. Det är, precis som Tallinger säger, klart vad som gäller. Anledningen till att han inte är mer konsekvent är att inte vill vara det till än tidningen innan dess att det diskuterat saken på förbundet.
Ska man göra det så ska man göra det för att de inte har brutit mot någon regel, vilket de inte har gjort om migrationsverket följer sina regler (att ett retroaktivt arbetstillstånd ges bakdaterat till det datum under vilken anmälan inkommen är). I SvFF:s regler är preskriptionstiden 14 dgr, vilket vid handen sammantaget ger att GAIS inte brutit mot någon regel (som inte har hunnit bli preskriberad).
Så bara för att det skulle innebära att brajen inte får 3 p. extra så skall SvFF inte följa det som M:verket beslutar och som skulle gälla vilket företag eller förening som helst!?
Jag kan ta det långsamt om du inte förstår, dessutom ska jag klargöra att det inte handlar om hurvida "brajen" ska få poäng vilket jag skrev i mitt tidigare inlägg.
Wanderson är enligt reglementet som jag förstår det inte längre licensierad när hans arbets- och uppehållstillstånd går ut, att han sedan får arbets- och uppehållstillstånd innebär inte automatiskt att han har speltillstånd utan detta måste antagligen sökas på nytt.
Detta skulle innebära att det inte räcker med att Wanderson retroaktivt får arbets- och uppehållstillstånd eftersom han inte var licensierad och antagligen så är han fortfarande inte det.
Vad migrationsverket beslutar har föga betydelse i frågan eftersom en spelare måste ha licens, migrationsverket har inte bestämmanderätt över Svff lika lite som dom kan bestämma vem som ska få jobb på Ica.
Citat:
Spelare som deltagit i match sedan speltillstånd förfallit är att betrakta som okvalificerad spelare. Sedan speltillstånd förfallit på angivet sätt, kan nytt speltillstånd utfärdas först när spelare till SvFF gett in en kopia av en till Migrationsverket ingiven ansökan om uppehållstillstånd.
Citat:
Om spelaren inte har rätt att vistas i landet är spelaren att betrakta som okvalificerad.
Citat från SvFF, TB, Kap 4 ½ 24.4