Citat:
Ursprungligen postat av Torshamn
Det här var stycket jag besvarade. Din ståndpunkt är att små doser våld gick är gångbart, och att det är lugnt så länge slagen inte träffar alltför hårt eller på känsliga ställen.
Personangrepp är, om något, irrelevant. Jag har aldrig påstått att ni har några regelvidriga fördelar, så det finns inget att säga om det. Sen försöker du måla upp att regelbrottet är ok, eftersom endast 3 lags supportrar tycker att våld på planen ska bestraffas. Slutligen rundar du av med att relativisera våldet, eftersom en målvakt har fuskat med stolparna, vilket i sig f ö inte har något som helst med diskussionen att göra.
Vad tycker du var relevant i det andra stycket?
Jag tror du glömmer att mitt inlägg i första hand var riktat mot Henrik21, vilket betyder att jag besvarade hans frågor/argument.
Personligen tycker jag att det finns flera relevanta bitar av den andra delen.
1. Henrik21 påstår att vi behöver fördelar för att vinna, och då jag själv anser att detta är falskt, så vill jag gärna veta vad hans påstående är baserat på, dvs relevant för vår diskussion.
2. Till skillnad mot vad du säger, så är det väldigt relevant att just AIK:s tre största fiender är de som hakat upp sig på händelsen, det måste du väl inse? De andra klubbarnas supportrar är mer objektiva, och om de anser att händelsen inte är något att haka upp sig på, så borde väl endå deras uttalande ge den klaraste bilden av situationen.
3. Eftersom reaktionerna till Obolo och stolpfusket jämförs, tyckte jag att det var relevant att påpeka det som jag redan tagit upp i 2. samt att stolpfusket fick rubriker i en hel del tidningar, vilket kanske även där ger en bättre bild på hur de objektiva delarna av världen ser på de två händelserna?
PS. Jag trivialiserar inte alls våld inom fotboll, jag har själv en lång historik inom sporten och hatar allt som på något sätt förstör. Dock ska det vara klart att ifall varken stämplingen eller hårdragningen hade skett, hade inte heller Obolos markering varit ett faktum. Sen säger väl det sig själv att farligt spel mot huvudet är i en helt annan division än det Obolo gjorde. Hur som helst applåderar jag inte hans markering, men tycker att det inte var en situation som kräver bestraffning, dock är även jag vinklad till AIK:s förmån.