2009-09-30, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torshamn
...men dessa ska också bestraffas, eftersom handlingen i sig - inte utgången av eller orsaken till densamma - är det viktiga.

Precis, skicka ner ifk gbg i division 2.

Och angående Obolo, det är inte okej det heller. Men då skulle väl halva allsvenskan varit avstängd hela tiden? En helt förståelig reaktion som han säkert ångrar och snarare var en reflex.

Själv tycker jag inte ifk:s "fusk" var särskilt allvarligt. Ge klubben ett litet straff och fortsätt spela med koll på stolparna. Gör någon det igen får de väl ett högre straff. Vad är grejen. Men ska man se "handlingen i sig", dvs ett konsekvent fusk, är det desto allvarligare. Då är det helt plötsligt jävligt allvarligt, tycker jag.
Citera
2009-09-30, 15:15
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Precis, skicka ner ifk gbg i division 2.

Och angående Obolo, det är inte okej det heller. Men då skulle väl halva allsvenskan varit avstängd hela tiden? En helt förståelig reaktion som han säkert ångrar och snarare var en reflex.

Själv tycker jag inte ifk:s "fusk" var särskilt allvarligt. Ge klubben ett litet straff och fortsätt spela med koll på stolparna. Gör någon det igen får de väl ett högre straff. Vad är grejen. Men ska man se "handlingen i sig", dvs ett konsekvent fusk, är det desto allvarligare. Då är det helt plötsligt jävligt allvarligt, tycker jag.

Det Kim gjorde i IFK är inte lika lätt att bestraffa, vad jag vet. Det går att dela ut gult kort under match, men om domaren inte har uppmärksammat händelsen finns det nog inte så mycket att göra. Om man ändå skulle lyckas hitta något utrymme för hårdare straff i regelboken, så skulle det ändå bara drabba Kim - inte IFK som klubb.

Och nej, halva allsvenskan skulle inte vara avstängd hela tiden. De få som ställer till med fanskap skulle få skärpa sig eller vänja sig vid att vara avstängda.
Citera
2009-09-30, 15:34
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Jag tyckte mest det var konstigt att dra upp något som Rydström säger i sin blogg som ett inlägg i den övriga (sjukt förvirrade) debatten. Lika oväsentligt som jag tycker att det var ett "litet" slag eller att flaskan som kastades in var liten.

Det intressanta är inte vad Rydström säger utan att mordhot, hårdragningar, armar som viftar, lättare knuffar, tjafs, könsord till kameran, hårt spel och liknande inte är företeelser som kan jämföras med att skalla ned någon eller försöka avsluta dennes karriär som en viss henrik21 verkar anse.
Citera
2009-09-30, 15:43
Medlem
Kan inte fatta denna diskussion... Någon undrade vad en gnagare hade tyckt om situationen varit annorlunda:

1. Hade det varit Örlund istället för Christensen hade jag varit helt okej med några matchers avstängning, hade självklart hoppats att det inte blivit något men jag hade absolut tyckt att ett straff på typ tre matchers avstängning hade varit rättvist.

2. Hade Sigurdsson (som visserligen inte har något hår att dra i, om man ska hårdra argumentet. <- Gbg-vits så att ni också kan hänga med i resonemanget) varit i samma situation som Obolo så hade jag inte tyckt det varit mer värt en ett gult kort. Då skulle isåfall domaren straffat Magnusson på samma gång om han sett hela situationen.

Behöver vi verkligen diskutera detta mer?
Citera
2009-09-30, 15:45
Medlem
TrhYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21

... men som aikare verkar nu ju vara ute efter mer våld i samhället ...

Haha, du är verkligen den dummaste jäveln som existerar.
Citera
2009-09-30, 15:50
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Hade det varit 4 lag hade BP inte varit med, och snittet med 4 lag hade varit betydligt högre än nu..?

14 lag är det rimliga, minns att anledningen att man höjde till 16 var att allsvenskan skulle vara mer internatienell. Har den satsningen lyckats på något plan?
Om det så hade vart 2 eller 30 lag i allsvenskan spelar ingen roll, Bajen och DIF hade trillat ut ändå. Ja. De är så dåliga.

Edit:

Dubbeledit.
Trippeledit:
Citat:
Riktigt så dåliga är dem inte, nej.
Läs igenom vad jag just skrev en gång till...
Senast redigerad av Bornet 2009-09-30 kl. 15:58.
Citera
2009-09-30, 15:53
Medlem
Rubarth23s avatar
Som "nyfikenhet" säger nuddar Ivan knappt.
Det är en öppen handflata som lätt touchar. Och det ser mer ut som en reflex än en riktig eftersläng.
Citera
2009-09-30, 15:54
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Om det så hade vart 2 eller 30 lag i allsvenskan spelar ingen roll, Bajen och DIF hade trillat ut ändå. Ja. De är så dåliga.
Riktigt så dåliga är dem inte, nej.
Citera
2009-09-30, 16:49
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Du har fortfarande inte förstått vad jag sagt, om du tror det.

Jag har aldrig likställt några händelser. Aldrig uttalat mig om vilket som är mest moraliskt fel av de båda. Aldrig sagt att Obolo bör straffas om Kim straffas, eller något sådant.

Allt jag tyckte var lustigt var (bort)förklaringarna till varför Obolo gjorde som han gjorde, när det var så jävla lamt och korkat när vi Blåvita sa varför Kim gjorde som han gjorde.

Och där tycker jag att man kan likställa det hela. Flyttar många in stolparna lite är det inte speciellt konstigt att även Kim gör det. Och blir man provocerad är det inte speciellt konstigt att Obolo ger igen.

/feldgrau

Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Det vi Blåvita verkligen sa var att det hela fick så oerhört stora proportioner, när det egentligen inte var så speciellt alls. Inte mer speciellt än ett slag i alla fall.

Jag vet inte men jag kan bara tolka den kommentaren på ett sätt - nämligen att ni blåvita inte tycker att en förminskning av ett fotbollsmåls yta är mer speciellt än ett slag med öppen handflata mot en spelares lår som just dragit en annan spelare i håret.
Citera
2009-09-30, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Jag vet inte men jag kan bara tolka den kommentaren på ett sätt - nämligen att ni blåvita inte tycker att en förminskning av ett fotbollsmåls yta är mer speciellt än ett slag med öppen handflata mot en spelares lår som just dragit en annan spelare i håret.

Nej, vi tycker det är märkligt att ni själva inte inser det ironiska att ni var sjukt moraliskt indignerade över stolpflytten och tyckte att IFKare var dumma i huvudet som inte tyckte det var så stor grej för att sen använda formuleringar som ett slag med öppen handflata mot en spelares lår som just dragit en annan spelare i håret. Ser du inte likheten i beteendet hos er som fans? Jag jämför alltså inte händelserna i sig utan betendet hos fansen.
Citera
2009-09-30, 17:03
Medlem
Citat:
Som "nyfikenhet" säger nuddar Ivan knappt.
Det är en öppen handflata som lätt touchar. Och det ser mer ut som en reflex än en riktig eftersläng.

Om man säger att det var en öppen hand så får man nog se igen... Oavsett reflex eller ej så hör det ju inte till fotbollen.

Citat:

Eller att den ena fått alldeles för stort medieutrymme medan den andra inte nämnts med ett ord. Och vari ligger skillnaden, saker som bryter mot regelsamlingar, varav den ena upptäcktes av domarna men lämnades och den andra sågs inte av domarna... Slutsats, domare vågar inte blåsa mot aik på råsunda.

Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Nej, vi tycker det är märkligt att ni själva inte inser det ironiska att ni var sjukt moraliskt indignerade över stolpflytten och tyckte att IFKare var dumma i huvudet som inte tyckte det var så stor grej för att sen använda formuleringar som ett slag med öppen handflata mot en spelares lår som just dragit en annan spelare i håret. Ser du inte likheten i beteendet hos er som fans? Jag jämför alltså inte händelserna i sig utan betendet hos fansen.

Tror inte den poängen går fram (någonsin). Konstigt nog så verkar det ju vara okej med vissa handlingar så länge man är svartgul.
Citera
2009-09-30, 17:04
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Den öppna handflatan är väldigt knuten. Han måste ha dragit väldigt hårt i håret, han rufsar och släpper men kan väl inte hjälpa att Obolo inte använder schampo och har alldeles för mycket tovor.
Du får tänka på att Magnusson är van att klappa Rajalakso's kalufs som är alldeles slätstruken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in