2009-09-30, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Men herregud. Såg du ens situationen? djiffaren avslutade med att rycka Obolo i håret, klart han slår iväg med näven. Det gör ju hyffsat ont. Är det någon som ska bli avstängd så är det väl djiffaren.

Så, då borde bägge bli avstängda? Eller är det bara djurgårdsspelaren som ska följa de regler som finns?

Keane och Zidane blev ju bägge provocerade, men inte är det okej att handla så där ändå. Varför är Obolos hämnd okej, men inte övriga?

Citera
2009-09-30, 12:11
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
När har jag pratat om glasflaskan? Jag kommenterade vem-det-nu-vars bortförklaring till varför Obolo slog till djurgårdaren.

Alla göteborgare sa i princip att det var fult av Kim att flytta stolpen. Det var bara ni gnagare som var för dumma för att förstå det. Det vi Blåvita verkligen sa var att det hela fick så oerhört stora proportioner, när det egentligen inte var så speciellt alls. Inte mer speciellt än ett slag i alla fall.

/feldgrau

Jaha okej. Så nu menar du att ett slag på låret av en spelare som just blivit dragen i håret är att likställa med att sätta i system att minska målets yta?

Tjenare.
Citera
2009-09-30, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Jaha okej. Så nu menar du att ett slag på låret av en spelare som just blivit dragen i håret är att likställa med att sätta i system att minska målets yta?

Tjenare.

Så, ett slag är alltså okej om man fått håret omrufsat. Då borde ju Keane och Zidanes attacker vara okej då de var provocerade. Är inte de attackerna okej, varför är då Obolos?

Intressanta tankar annars, så om jag får en spark under en kampsituation är knytnävarna ok?
Citera
2009-09-30, 13:14
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Så, då borde bägge bli avstängda? Eller är det bara djurgårdsspelaren som ska följa de regler som finns?

Keane och Zidane blev ju bägge provocerade, men inte är det okej att handla så där ändå. Varför är Obolos hämnd okej, men inte övriga?

Men seriöst, är du helt borta i huvudet? Hur fan kan man vara så korkad att man jämför grova kapningar med intention att skada samt hårda skallningar rakt i bröstet med en lös markering mot någons ben. Ibland blir jag förvånad över hur långt man är beredd att slänga sin trovärdighet bara för att kritisera sina motståndare.
Varför tror du att alla dessa händelser som nämnts fått så mycket mediautrymme, medan Obolo inte fått det? Varför tror du att bara HIFDIF samt IFK supporters ska tjata om detta? Så jävla tröttsamt att hela tiden snacka om en ickehändelse bara för att man inte har något annat att kritisera.
Citera
2009-09-30, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Men seriöst, är du helt borta i huvudet? Hur fan kan man vara så korkad att man jämför grova kapningar med intention att skada samt hårda skallningar rakt i bröstet med en lös markering mot någons ben. Ibland blir jag förvånad över hur långt man är beredd att slänga sin trovärdighet bara för att kritisera sina motståndare.
Varför tror du att alla dessa händelser som nämnts fått så mycket mediautrymme, medan Obolo inte fått det? Varför tror du att bara HIFDIF samt IFK supporters ska tjata om detta? Så jävla tröttsamt att hela tiden snacka om en ickehändelse bara för att man inte har något annat att kritisera.

Läs igenom inlägget innan du slänger ur dig saker. Ni (aikare) som försvarar det gör det med motivet "han blev provocerad", vari ligger felet med att då slänga fram att både Keane och Zidane blev provocerade.

Oavsett om Obolo gjorde det medvetet eller ej så hör det ju inte hemma på en fotbollsplan, men som aikare verkar nu ju vara ute efter mer våld i samhället.

Varför de händelserna fick så stort medieutrymme, VM-final samt karriärände? Samt att det här var ett stockholmslag, hade Hysén gjort det hade det skrikits på avstängningar. Charlie Davies då, 5 matcher för en armbåge i huvudet (provocerad), men visst, speciella regler behövs väl för att lag som aik ska ha en chans på serieseger. Var är miljonerna nu då?

Christensen ska stängas av för att flytta stolpar, Obolo ska klara sig undan knytnävsslag. Bara aikare kan förstå den logiken.
Citera
2009-09-30, 13:32
Medlem
evolutes avatar
henrik21, vad säger du om Sebastian Eriksson MORDHOT mot Henrik Rydström? Det måste bli tal om livstids avstängning va?
Citera
2009-09-30, 13:33
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Läs igenom inlägget innan du slänger ur dig saker. Ni (aikare) som försvarar det gör det med motivet "han blev provocerad", vari ligger felet med att då slänga fram att både Keane och Zidane blev provocerade.

Oavsett om Obolo gjorde det medvetet eller ej så hör det ju inte hemma på en fotbollsplan, men som aikare verkar nu ju vara ute efter mer våld i samhället.

Varför de händelserna fick så stort medieutrymme, VM-final samt karriärände? Samt att det här var ett stockholmslag, hade Hysén gjort det hade det skrikits på avstängningar. Charlie Davies då, 5 matcher för en armbåge i huvudet (provocerad), men visst, speciella regler behövs väl för att lag som aik ska ha en chans på serieseger. Var är miljonerna nu då?

Christensen ska stängas av för att flytta stolpar, Obolo ska klara sig undan knytnävsslag. Bara aikare kan förstå den logiken.

Det är nog bäst att du själv läser igenom ditt inlägg, ingen påstår att det är ok att försöka mörda sina motståndare även då man blivit provocerad. Hade Obolo satt en ordentlig knytnäve på ett känsligt ställe hade jag inte klagat ifall han blivit avstängd, kanske bara dött lite på insidan. Du skriver själv om att Davies blev avstängd för armbåge i huvudet, du tycker alltså att det ska vara samma straff för en lös markering mot ett lår som en armbåge i huvudet? Vet du ens skillnaden i de fysiska konsekvenserna? Känns alltmer som om du bara är en bitter IFK:are som inte kan smälta att AIK leder serien, speciellt då du måste peka ut att vi behöver fördelar för att vinna. Om det nu är så, kan du göra mig en lista över vilka fördelar AIK har haft i de matcher som man har vunnit?
Seriöst, fler än du och jag har kollat på repriserna av händelsen med Obolo, och som jag redan påpekat är det bara IFK:are och HIFDIF som gråter blod, medan supportrar från andra klubbar bara skrattar åt er, till skillnad från när stolfusket fick plats i media över hela världen.
Citera
2009-09-30, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
henrik21, vad säger du om Sebastian Eriksson MORDHOT mot Henrik Rydström? Det måste bli tal om livstids avstängning va?

Ja är det något man lärt sig så är det ju att Rydström enbart far med sanning. Det är på något sätt underligt att så många andra spelare irriterar sig på den snubben, för genom bloggen får man ju reda på att han bara säger vettiga, lugnande och korrekta saker till sina motståndare medans alla andra är helt oprovocerat otrevliga, råa, ljugande och falska.

alltså, jag uppskattar Rydström, han utnyttjar sitt snack till att få motståndare ur balans, men att tro på hans blogginlägg borde vara bättre grund till två matchers avstägning snarare än stolpflyttning och knytnävsslag.
Citera
2009-09-30, 13:41
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Så, ett slag är alltså okej om man fått håret omrufsat. Då borde ju Keane och Zidanes attacker vara okej då de var provocerade. Är inte de attackerna okej, varför är då Obolos?

Intressanta tankar annars, så om jag får en spark under en kampsituation är knytnävarna ok?

Alltså för helvete mannen, lider du av någon form av tvångssyndrom som gör att du måste ge dig in i varenda jävla diskussion med dina helt poänglösa jämförelser? Du läser ju inte ens inläggen.

Jag frågade Feldgrau om han tyckte att en eftersläng i en situation där man just blivit dragen i håret är att likställa med att systematiskt förminska ytan på ett fotbollsmål. DET var frågeställningen. Så vad tycker du i den frågan?
Citera
2009-09-30, 13:45
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Ja är det något man lärt sig så är det ju att Rydström enbart far med sanning. Det är på något sätt underligt att så många andra spelare irriterar sig på den snubben, för genom bloggen får man ju reda på att han bara säger vettiga, lugnande och korrekta saker till sina motståndare medans alla andra är helt oprovocerat otrevliga, råa, ljugande och falska.

alltså, jag uppskattar Rydström, han utnyttjar sitt snack till att få motståndare ur balans, men att tro på hans blogginlägg borde vara bättre grund till två matchers avstägning snarare än stolpflyttning och knytnävsslag.

Tror du verkligen han ljuger? För mig är det oväsentligt eftersom jag utgår från att spelare säger liknande saker till varandra hela tiden. Rydström säger ju inte heller att Eriksson bör straffas utan utnyttjar det för att håna honom på sin blogg.
Citera
2009-09-30, 13:51
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Det är nog bäst att du själv läser igenom ditt inlägg, ingen påstår att det är ok att försöka mörda sina motståndare även då man blivit provocerad. Hade Obolo satt en ordentlig knytnäve på ett känsligt ställe hade jag inte klagat ifall han blivit avstängd, kanske bara dött lite på insidan. Du skriver själv om att Davies blev avstängd för armbåge i huvudet, du tycker alltså att det ska vara samma straff för en lös markering mot ett lår som en armbåge i huvudet? Vet du ens skillnaden i de fysiska konsekvenserna?

Enligt din logik är det väl då inte heller så farligt att dra varandra i håret, eftersom det är så harmlöst? Är det så konstigt att många vill se att våldsamheter på plan leder till konsekvenser?
Citera
2009-09-30, 14:02
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torshamn
Enligt din logik är det väl då inte heller så farligt att dra varandra i håret, eftersom det är så harmlöst? Är det så konstigt att många vill se att våldsamheter på plan leder till konsekvenser?
Men förihelvete, det är just så typiskt för personer som inte kan hitta på egna argument att bara ta ut enstaka meningar där de utan sin helhet låter annorlunda. Självklart är hårdragning inte acceptabelt, jag kunde accepterat ett gult kort på Obolo för markeringen, men då skulle magnusson också haft gult för just hårdragningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in