2009-04-21, 12:00
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Idag bryr jag mig inte så mycket. Men igår var jag förbannad. Det hade du också varit. På 'straffen'.

Men ni hade missflyt mot Hif så... Synd bara att det var ett lag i fritt fall som kom i kläm den här gången.

Det är väl ingen straff egentligen, men det är och andra sidan ingen filmning heller. På nåt sätt så kändes den straffen som Jonas Eriksson ville "betala tillbaka" straffen Helsingborg fick.

Sen så spelade de väl ingen roll om vi fick straffen eller inte, ni var ju inte direkt nära i andra ändå.
Bra match framåt av IFK, darrigare bakåt men med dansken i mål kan vi nästan spela utan försvar.
Citera
2009-04-21, 12:19
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Det är väl ingen straff egentligen, men det är och andra sidan ingen filmning heller. På nåt sätt så kändes den straffen som Jonas Eriksson ville "betala tillbaka" straffen Helsingborg fick.

Sen så spelade de väl ingen roll om vi fick straffen eller inte, ni var ju inte direkt nära i andra ändå.
Bra match framåt av IFK, darrigare bakåt men med dansken i mål kan vi nästan spela utan försvar.

Som jag tidigare sagt så var segern odiskutabel. Nära i andra?? Nä, men i första...

Även om det är kosmetika så förlorar jag hellre med 0-2 än 0-3.
Citera
2009-04-21, 15:19
Medlem
jansdieters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
Haha. Snarare tvärtom i Bajens fall, vi förväntar oss att det ska gå åt helvete och det vet vi innerst inne, även om man iblant intalar sig att det nog kan bli ett bra år, så vet man att det kommer gå dåligt. Ändå går vi dit match efter match och stöttar vårat lag. Ni däremot, förväntar er stordåd med en medelmåttig trupp med ärkeidioten Bojan i spetsen...

Dif har jag inget att säga till om.

Well. "Ni" förväntar er stordåd?
Jag tycket det känns som tvärtom, faktiskt. Sen vi drog våran vända i superettan så känns det som att fler och fler har blivit mer sansade och ödmjuka. För den hybris som rådde med Sanny bl a, ja med den så var det ju faktiskt bara en tidsfråga innan vi skulle åka ut (vilket vi uppenbarligen gjorde) alternativt gå i konkurs.
Jag tycker det snarare känns som att fler och fler är på samma spår som AIKs ledning är, dvs satsa ungt och på egna talanger. Det får ta sin tid osv.
Jag känner ingen hets alls. Jag hoppas vi tar hem hela skiten såklart, men jag har - innan säsongen - inte alls haft några sådana "krav" eller liknande.

För övrigt så lär det bli en tuff match mot öis på torsdag. Något säger mig att dom inte lär ge bort 3 poäng hursomhelst efter den rent ut sagt värdelösa starten.
Citera
2009-04-21, 15:21
Medlem
Sweeper80s avatar
Gällande Göteborgsderbyt igår / torrent sökes:

Missade Blåvitt igår p g a jävla pisscomhem och missade reprisen imorse med - ingen bild! Comhem "förbättrar" sin tjänster så de tog bort bilden för mig. Både igår på PPV och idag på Canal+ Sport 1 (reprisen).

Om det är någon som vet om/var man kan hitta torrent till:
IFK Göteborg - Örgryte, 2009-04-20
- så får ni gärna länka till sidan!

Tack på förhand!
Citera
2009-04-21, 15:40
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FAC51
Bara jag som har noterat att uttrycket "ställa en fråga till de andra lagen/spelarna/tränarna" verkar vara årets modeuttryck bland tränare och journalister i år? Jävligt tröttsamt att höra det om och om igen...

Stahre var först och de andra härmas.
Citera
2009-04-21, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
lol. Det där har de ju kört med i åratal i England. Knappast Stahre som är pionjär. Men ett horribelt fult uttryck måste man säga att det är.
Citera
2009-04-21, 16:20
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben

Haha! Knappast! Se inlägget ovan. Som den fjant han är, så vill han försöka vara cool. "Jag vill vara som Mourinho.." Jo, tjena...
Citera
2009-04-21, 16:30
Medlem
Mandic!s avatar
Riktigt skönt med 3 emot henkeborg igår.
Citera
2009-04-21, 18:37
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Nu heter arenan Råsunda.
Och det tar nio minuter att åka till dit och det är faktiskt kortare tid än vad det tar att åka till Globen för att gå och se på fotboll på öststatsarenan Söderstadion.
Och svaret på varför vänskapsmatchen mellan kompisföreningarna hif-dif drar så få är ju för att det finns flest medgångssupportrar hos dessa föreningar. Det har ju bevisats gång på gång. Svara snarare på varför det är så, varför ni mest bara har medgångare?

Du kanske har missat att det är samma problem med gnagarna? Det är nämligen mindre gnagare på råsunda när det är derbyn mot bajen än vad det är i vanliga matcher. AIK är ju det värsta medgångslaget som kan ha 20-25000 i en premiär och 10-12000 några omgångar senare
Citera
2009-04-21, 19:02
Medlem
karlsbergs avatar
Är det inte rätt naivt och påstå att det hade blivit 4-1 till bajen om nicken (som var inne) godkänts? Det var ju knappast i slutet av matchen det hände och ett godkänt mål hade ju givetvis haft någon sorts inverkan på efterföljande spel. Med andra ord hade det lika gärna kunnat stanna vid 1-1 (inte så troligt iofs) eller blivit 8-1 till bajen.

Läste i Djurgårdaren att man hade haft ett litet annorlunda upplägg i år på försäsongsträningen med "boll i nästan alla pass". Det måste ha varit en fyrkantig boll för någon vidare bollkänsla har varit svårt att se.
Citera
2009-04-21, 19:16
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Som jag tidigare sagt så var segern odiskutabel. Nära i andra?? Nä, men i första...

Även om det är kosmetika så förlorar jag hellre med 0-2 än 0-3.

På reprisen av straffsituationen ser man hur mittbacken som går mot Söder(nr 26 tror jag) blir max bortfintad av en tvåfotare. För gubben som är efter återstår bara att trycka honom i ryggen....investera i en tre-fyra hårdkokta spelare annars blir det en rätt seg säsong.

Men visst, han faller ganska lätt.
Citera
2009-04-21, 19:41
Medlem
Hasse Berggren gick av senast Elfsborg efter en halvtimme. Blev han skadad eller? Någon som vet hur länge han blir borta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in