2009-09-29, 19:28
Medlem
Vuxenkos avatar
Nästa match mot Elfsborg avgör. Vinner AIK så kommer vi vinna guld. Vinner ellos så tror jag tyvärr på dom eller ifk göteborg
Citera
2009-09-29, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
För övrigt Lindgren08, inte alls omöjligt att de slutar så

Nej var faktiskt objektiv och tänkte inte tabellmässigt när jag skrev resultaten. Blev glatt överraskad när AIK faktiskt slutade etta. Hade jag tippat med hjärta hade AIK vunnit alla resterande matcher (inte heller omöjligt )
Citera
2009-09-29, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Nu gjorde ju AIK 2 mål igår.

Man har faktiskt överraskat på sista tiden och gjort fler än 1 mål två matcher nu på sistone. Sen att det i senaste matchen hänger ihop med att DIF är det sämsta laget i AS just nu är ju inte heller att glömma
Citera
2009-09-29, 19:39
Medlem
BK Häcken - AIK 0-2
AIK - ÖIS 3-0
HIF - AIK 3-2
AIK - DIF 2-0

2,25 mål per match, vilket jag inte tycker är särskilt målsnålt. Faktum är att 2,25 gjorda mot 0,75 insläppta låter som en "rolig fotboll" enligt de flesta härinne. Men ja, jag vet att vi inte gjorde så många mål tidigare under säsongen. Men tråkig fotboll tycker jag inte att jag sett särskilt ofta faktiskt. Men rolig/tråkig/ful/snygg fotboll spelar ingen roll i tabellen, man får ingen stilpoäng. Och "rolig fotboll" går ju sällan så bra i Europa då något halvproffs ska få för sig att dribbla sig genom europacuperna. Lyckas sällan...
Citera
2009-09-29, 19:41
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Man har faktiskt överraskat på sista tiden och gjort fler än 1 mål två matcher nu på sistone. Sen att det i senaste matchen hänger ihop med att DIF är det sämsta laget i AS just nu är ju inte heller att glömma

Mm kanske det, det var dock inte det vi diskuterade
Citera
2009-09-29, 19:41
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Nu gjorde ju AIK 2 mål igår.

Mot ett lag som oftast släpper in mellan 2-6 mål ungefär
Citera
2009-09-29, 19:43
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Mot ett lag som oftast släpper in mellan 2-6 mål ungefär

Det hör inte till diskussionen.
Citera
2009-09-29, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Nej var faktiskt objektiv och tänkte inte tabellmässigt när jag skrev resultaten. Blev glatt överraskad när AIK faktiskt slutade etta. Hade jag tippat med hjärta hade AIK vunnit alla resterande matcher (inte heller omöjligt )
Er match mot Elfsborg blir avgörande, om ni vinner den matchen tar ni hem guldet. Om Elfsborg vinner tror jag dom tar det
Citera
2009-09-29, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Er match mot Elfsborg blir avgörande, om ni vinner den matchen tar ni hem guldet. Om Elfsborg vinner tror jag dom tar det

Antagligen. Däremot är det Fotbollsallsvenskan vi talar om så AIK kan säkert ta guld på typ 55 pinnar också... Precis som att Helsingborg seglar upp och vinner då alla andra bara torskar och kryssar. Men om saker "går som de ska" (dvs realistiskt för alla lag) bör alltså AIK vinna allsvenskan med en poäng.
Citera
2009-09-29, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Antagligen. Däremot är det Fotbollsallsvenskan vi talar om så AIK kan säkert ta guld på typ 55 pinnar också... Precis som att Helsingborg seglar upp och vinner då alla andra bara torskar och kryssar. Men om saker "går som de ska" (dvs realistiskt för alla lag) bör alltså AIK vinna allsvenskan med en poäng.
Ja, de är de som är charmen med allsvenskan, de man tror ska hända händer aldrig
Citera
2009-09-29, 19:56
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Det hör inte till diskussionen.

Det tycker jag, om aik:arna försvarar lagets offensiva brister med att peka på djurgårdsmatchen så blir det väldigt fel. Även bajen spelade ut dif i första derbyt och gjorde 4 mål i den matchen även om ett av dom inte blev godkänt då domaren missade att bollen var inne. Men andra topplag som KFF och Gbg har fått in 6 bollar bakom jätteapan i en och samma match
Citera
2009-09-29, 19:58
Medlem
Kuggarns avatar
Det är väl själve djävulen att inte ÖSK levererar! Var tvungen att rehabilitera mig psykiskt efter genomklappet igår och har inte orkat yttra mig om skiten förrän nu. Släppa in 3 mål mot GAIS..? Vad i helvete? Så jävla uselt...

Iff Iff hemma nästa då jävlar! DÅ JÄVLAR!

On a more rational note...:
WTF is wrong with bajensupportrarna? Har full förståelse för det öppna brevet som kom från ledningen. Väx upp för fan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in