Fan vad det är bråk om Allsvenskan. Jag har ett facit över hur det kommer sluta. Bli inte förvånade när det faktiskt slår in.
Elfsborg - AIK 1-1
AIK - Gefle 2-0
Hammarby - AIK 0-1
AIK - Örebro 1-0
Göteborg - AIK 1-0
Örgryte - Kalmar 0-2
Kalmar - GAIS 2-1
Helsingborg - Kalmar 3-1
Kalmar - Malmö 1-1
Djurgården - Kalmar 1-3
Elfsborg - AIK 1-1
Trelleborg - Elfsborg 0-2
Elfsborg - Häcken 0-0
Örgryte - Elfsborg 0-2
Elfsborg - Helsingborg 2-1
Göteborg - GAIS 2-1
Malmö - Göteborg 1-0
BP - Göteborg 0-3
Göteborg - Halmstad 2-0
Göteborg - AIK 1-0
Slutlig tabell:
1. AIK, 60 poäng (+16)
2. Göteborg, 59 poäng (+31)
3. Elfsborg, 57 poäng (+12)
4. Kalmar, 55 poäng (+30)
Alla som blir sura över att AIK vinner trots att man har en 15 mål sämre målskillnad: Det är fortfarande poängen som räknas. Det lag som tar flest poäng är bäst. Spelar ingen roll med hur många måls marginal de poängen kommer.
Alla som tycker att AIK spelar tråkigt: Såg ni derbyt?...
Dessutom, att vinna med 1-0 borde vara "roligare", speciellt i efterhand, med tanke på den dramatik som finns med i dessa målsnåla matcher.
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Egentligen så undrar jag bara om Flavio tittat i någon tabell sen han kom till Aik, om han har det så måste han ju rimligen ha sett Göteborg.
Sen säger han att han trodde texten hade nåt med SM-guld att göra. Man antar ju då att han tror Hata betyder Guld eller?
Sen skiter jag personligen om han har den tröjan på sig, bara en intressant reflektion
Hata kan väl lika gärna betyda "vinna över" eller liknande för honom. Göteborg visste han antagligen, det håller jag med om, men å andra sidan är det vanligt att lag heter substantiv, speciellt i sydamerika. Inget konstigt att lag utomlands kan heta typ "IFK Gulddrömmar" eller liknande.
Exemplet ovan där man jämför Wernblom och Flavio tycker jag var ett fint inlägg i debatten.
Sorry för långt inlägg.