2009-09-29, 17:28
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Det är nog tyvärr ett gemensamt inslag i samtliga klackar i Sverige idag, i Blåvitt fick dessutom några kids storhetsvansinne och gav sig upp på räcket under ett par matcher i somras, tror att pöbeln fick nog till sist för nu håller dom i alla fall mycket lägre profil. Man blir ju inte direkt taggad när en unge med pipröst står och hetsar en att sjunga högre

Sen kunde man ju nästan missta Bajens klack för ett kindergarden på klassresa när dom var nere i Göteborg, inte ens tre fjärdedelar av skaran var gamla nog att köpa cigaretter

Hehe..Hoppas iaf att hammarby borta inte finns några ungar i klacken.. Man stör sig så jävla mkt på dom.
Citera
2009-09-29, 17:48
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benzin
http://svtplay.se/v/1707690/fotbollskvall/28_9

Kanske har länkats, men 45 sek in så visar dom Obolos "slag" mot pajasen magnusson. I min meningen förtjänar han det där slaget alla dagar i veckan och får fan skylla sig själv. Minst lika osportsligt att oprovocerat dra någon i håret.
Om det skansen sysslar med är "lite rufs i håret & kom igen nu" så är Obolos slag en vänskaplig klapp.

Seriöst skansen? Dra varandra i håret?
Citera
2009-09-29, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Flavio hatar Göteborg. Varför blir IFK upprörda?
Flavio hatar knappast Göteborg, lika lite som han älskar AIK
Citera
2009-09-29, 18:07
Medlem
Wiltons avatar
Hög nivå här? Skrattar åt alla patetiska sillstryparjävlar som griper efter halmstrån, avstängningar hit och dit. Varsågoda och anmäl Obolo då, adresser och annat skit finns redan länkat i tråden. Gör det eller knip, försök höja nivån iaf lite.

Och vafan spelar det för roll vad Flavio hade för tröja på sig efter matchen? PK maffian här eller? Patetiskt.

För övrigt kommer ni få sjukt hårt med smörj av Gais, kommer njuta! Bojan har med sig bucklan på bussen ner till sveriges baksida, inge snack om den saken.
Citera
2009-09-29, 18:18
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilton
Hög nivå här? Skrattar åt alla patetiska sillstryparjävlar som griper efter halmstrån, avstängningar hit och dit. Varsågoda och anmäl Obolo då, adresser och annat skit finns redan länkat i tråden. Gör det eller knip, försök höja nivån iaf lite.

Och vafan spelar det för roll vad Flavio hade för tröja på sig efter matchen? PK maffian här eller? Patetiskt.

För övrigt kommer ni få sjukt hårt med smörj av Gais, kommer njuta! Bojan har med sig bucklan på bussen ner till sveriges baksida, inge snack om den saken.
Nämen sidär ja...ytterligare en gnagare som hittat hit
Om du tar och läser lite tillbaka en vecka i denna tråd så förstår du snart varför dom där sillstryparjävlarna tjatar om avstängningar etc
Citera
2009-09-29, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Flavio hatar knappast Göteborg, lika lite som han älskar AIK

Jag tror faktist inte han förstog det som stod på tröjan

Föresten... E man AIK'are eller spelar i AIK hatar man automatiskt göteborg.
Senast redigerad av Deco89 2009-09-29 kl. 18:42.
Citera
2009-09-29, 18:49
Medlem
Fan vad det är bråk om Allsvenskan. Jag har ett facit över hur det kommer sluta. Bli inte förvånade när det faktiskt slår in.

Elfsborg - AIK 1-1
AIK - Gefle 2-0
Hammarby - AIK 0-1
AIK - Örebro 1-0
Göteborg - AIK 1-0

Örgryte - Kalmar 0-2
Kalmar - GAIS 2-1
Helsingborg - Kalmar 3-1
Kalmar - Malmö 1-1
Djurgården - Kalmar 1-3

Elfsborg - AIK 1-1
Trelleborg - Elfsborg 0-2
Elfsborg - Häcken 0-0
Örgryte - Elfsborg 0-2
Elfsborg - Helsingborg 2-1

Göteborg - GAIS 2-1
Malmö - Göteborg 1-0
BP - Göteborg 0-3
Göteborg - Halmstad 2-0
Göteborg - AIK 1-0

Slutlig tabell:

1. AIK, 60 poäng (+16)
2. Göteborg, 59 poäng (+31)
3. Elfsborg, 57 poäng (+12)
4. Kalmar, 55 poäng (+30)

Alla som blir sura över att AIK vinner trots att man har en 15 mål sämre målskillnad: Det är fortfarande poängen som räknas. Det lag som tar flest poäng är bäst. Spelar ingen roll med hur många måls marginal de poängen kommer.

Alla som tycker att AIK spelar tråkigt: Såg ni derbyt?...

Dessutom, att vinna med 1-0 borde vara "roligare", speciellt i efterhand, med tanke på den dramatik som finns med i dessa målsnåla matcher.

Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Egentligen så undrar jag bara om Flavio tittat i någon tabell sen han kom till Aik, om han har det så måste han ju rimligen ha sett Göteborg.
Sen säger han att han trodde texten hade nåt med SM-guld att göra. Man antar ju då att han tror Hata betyder Guld eller?

Sen skiter jag personligen om han har den tröjan på sig, bara en intressant reflektion

Hata kan väl lika gärna betyda "vinna över" eller liknande för honom. Göteborg visste han antagligen, det håller jag med om, men å andra sidan är det vanligt att lag heter substantiv, speciellt i sydamerika. Inget konstigt att lag utomlands kan heta typ "IFK Gulddrömmar" eller liknande.

Exemplet ovan där man jämför Wernblom och Flavio tycker jag var ett fint inlägg i debatten.

Sorry för långt inlägg.
Senast redigerad av Lindgren08 2009-09-29 kl. 18:53.
Citera
2009-09-29, 18:59
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Alla som tycker att AIK spelar tråkigt: Såg ni derbyt?...

Alla som tyckte aik spelade bra i derbyt: Har ni sett dif iår?
Citera
2009-09-29, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Alla som tyckte aik spelade bra i derbyt: Har ni sett dif iår?

Att dif är skit tycker jag inte spela någon roll. AIK spelade rolig och glad fotboll. Det har vi gjort hela säsongen. Ingen köttmur och sedan bortsparkning av bollen.
Citera
2009-09-29, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Att dif är skit tycker jag inte spela någon roll. AIK spelade rolig och glad fotboll. Det har vi gjort hela säsongen. Ingen köttmur och sedan bortsparkning av bollen.

Rolig och glad fotboll _brukar_ vanligtvis leda till mer än ett mål per match. Sen att inte kalla det för köttmur i vissa matcher är snällt.
Citera
2009-09-29, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Jag tror faktist inte han förstog det som stod på tröjan

Föresten... E man AIK'are eller spelar i AIK hatar man automatiskt göteborg.
Ja, för att han spelar i AIK hatar man ju självklart Blåvitt

För övrigt Lindgren08, inte alls omöjligt att de slutar så
Citera
2009-09-29, 19:24
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Rolig och glad fotboll _brukar_ vanligtvis leda till mer än ett mål per match. Sen att inte kalla det för köttmur i vissa matcher är snällt.

Nu gjorde ju AIK 2 mål igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in