2009-09-29, 15:42
Medlem
Hur gick det med Per Karlsson förresten. Var det en allvarlig sträckning eller?
Citera
2009-09-29, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Det är ingen som jämför handlingen i sig, utan dom moraliska aspekterna runt omkring
Tycker inte det gär att jämföra i någon moralisk aspekt heller
Citera
2009-09-29, 15:46
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Jag säger inte att det inte finns ett orsakssamband. Men att i ett matchmoment kanske trampa på en moståndare går inte att jämföra med ett slag med knuten näve. Sen när blev den halvknuten? Även om någon trampar på dig får du väl för fan se till att hålla huvudet kallt. Du ansvarar enbart för din egen kropp.

Att det sker i ett derby spelar ingen roll, det går att spela hårt utan att spela fult. Jag vet inte vilka matcher du ser, men det är inte i många matcher per säsong då jag ser någon som slår motståndare med knuten näve.

Jag hör dig. Och visst, knutna nävar hör enligt andan om "tufft-men-rent-spel" inte hemma på fotbollsplanen, men det förekommer överallt och främst i situationer där varken domare eller publik ser. Fulknep kommer alltid vara en del av spelet, och där ser jag i det här fallet ingen skillnad mellan att trycka till lite extra i nedhoppet, rycka någon i håret eller måtta ett knytnävsslag mot ett smalben skyddat av benskydd. Sedan finns det extremsituationer som kan vara föremål för att diskuteras i efterhand, men det kan ju ingen med lite sans och vett hävda att Obolo-situationen kvalificierar sig för.
Citera
2009-09-29, 15:50
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Gillespie
Jag hör dig. Och visst, knutna nävar hör enligt andan om "tufft-men-rent-spel" inte hemma på fotbollsplanen, men det förekommer överallt och främst i situationer där varken domare eller publik ser. Fulknep kommer alltid vara en del av spelet, och där ser jag i det här fallet ingen skillnad mellan att trycka till lite extra i nedhoppet, rycka någon i håret eller måtta ett knytnävsslag mot ett smalben skyddat av benskydd. Sedan finns det extremsituationer som kan vara föremål för att diskuteras i efterhand, men det kan ju ingen med lite sans och vett hävda att Obolo-situationen kvalificierar sig för.
Om inte domare, publik eller kameror ser situationen har man ju kommit undan med den. I detta fall ser man ju klart och tydligt vad obolo håller på med. Även om han inte blir avstängd hoppas jag verkligen att han får smaka på sin egen medicin vid sidan av planen.
Citera
2009-09-29, 15:51
Medlem
Citat:

Det är väl främst det här många reagerar på då många aikare (framförallt, men inte ensamma) satt på så extremt höga hästar i samband med christensen incidenten. Det är ju samma resonemang som fördes då.

Själv så tycker jag att anmälningar till disciplinnämnden är ett jävla otyg överlag, och tycker varken att Obolo eller kim ska bli straffade, man hittar alltid något varje match. Men ska man som spelare/supporter höja upp sig som något jävla moraliskt föredömme ska man ju vara konsekvent.
Citera
2009-09-29, 16:18
Medlem
FinalTwelves avatar
Om ni tycker att Obolo ska bli avstängd så måste ni ju tycka att Magnusson och finnen också ska bli avstängda. Landa på någon med båda sulorna ner (ja han gör det med flit) är ju värre än ett knutnävslag mot benet anser jag. Sen att Magnusson drar folk i håret är ju fjolligt.

Antingen får alla 3 avstängning eller så blir det nada.
Citera
2009-09-29, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinalTwelve
Om ni tycker att Obolo ska bli avstängd så måste ni ju tycka att Magnusson och finnen också ska bli avstängda. Landa på någon med båda sulorna ner (ja han gör det med flit) är ju värre än ett knutnävslag mot benet anser jag. Sen att Magnusson drar folk i håret är ju fjolligt.

Ingen av dem kommer bli avstängda
Citera
2009-09-29, 16:21
Medlem
FinalTwelves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Ingen av dem kommer bli avstängda

Troligtvis blir det så.
Citera
2009-09-29, 16:26
Medlem
Shuyins avatar
En av de skönaste kvällarna på Råsunda i går. Total dominans i spelet och på läktaren, AIK upp i topp och Djurgården var nästan apatiska.

Jag fick rätt i min känsla att det skulle bli Flávios kväll. Han känns som en yngre Valdemarín, dvs passar perfekt ihop med Óbolo.

Men känslan är ändå att en viktigare match spelas på söndag borta i Borås, hemska tankar man har om den staden, arenan, spelarna etcetera. Men någon gång måste det vända, och varför inte i år? Det sköna är ju att vi vinner guld om vi vinner fem matcher till, simple as that.

Dags att åka! .
Citera
2009-09-29, 16:30
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Det är väl främst det här många reagerar på då många aikare (framförallt, men inte ensamma) satt på så extremt höga hästar i samband med christensen incidenten. Det är ju samma resonemang som fördes då.

Själv så tycker jag att anmälningar till disciplinnämnden är ett jävla otyg överlag, och tycker varken att Obolo eller kim ska bli straffade, man hittar alltid något varje match. Men ska man som spelare/supporter höja upp sig som något jävla moraliskt föredömme ska man ju vara konsekvent.

Jag tror man kortfattat kan sammanfatta det med att vi i grunden är ganska överens.

Själv hävdade jag aldrig att Christensen borde bli avstängd i efterhand, utan konstaterade endast att det han sysslade med i högsta grad gränsade mot fusk.
Citera
2009-09-29, 16:39
Medlem
Citat:
Jag tror man kortfattat kan sammanfatta det med att vi i grunden är ganska överens.

Själv hävdade jag aldrig att Christensen borde bli avstängd i efterhand, utan konstaterade endast att det han sysslade med i högsta grad gränsade mot fusk.

Jag är absolut med dig, vi förstår varndra Och det är klart att det strider mot reglerna (vilket ju är samma sak som fusk), men jag har så himla svårt för det här med att alla ska anmäla alla till Svff. Man kan ju hitta något ni varje match som bör rendera i gult kort, rött kort eller en tillsägelse. I mina ögon ska disciplinnämnden gå in när man allvarligt skadat någon elelr riskerat att skada någon. Som dokken i Norge och den där armbågen på Charlie Davids (då den var på helt annan plats än domaren) då en armbåge i ansiktet kan ta riktigt fult.
Citera
2009-09-29, 16:57
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinalTwelve

Öppnar man ögonen ser man att Magnusson inte drar ebola i håret, han rufsar till det lite. Stor skillnad och med tanke på att han spelade som en kärring så kan man lätt tro att rufsa och dra är samma sak.

Men ska vi hårddra det så borde isåfall Bojan ha livstids fängelse för sin kapning med båda fötterna och dobbarna framåt på vår kantspringares smalben i första, det renderade i frispark och inget mer...

Så vi plockar alltså bort Magnusson och Kuivasto och ni plockar bort ebola och balkan-bojan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in