2009-09-29, 14:52
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Gillespie
Haha. Nu är nivån hög! Det luktar HV71, "hela hallen" och allsång till Krut lång väg.

Den inkastade glasflaskan är ren idioti och går inte att bortförklaras. Den skyldige bör hittas och därefter galgas offentligt i halvtid under nästa match.

När det gäller Obolo-incidenten så föregås den av att jättebebisen Kuivasto kör ett jämfotahopp över hans ben, varefter Magnusson med retsamt uppsåt rycker tag i håret på Obolo när denne redan ligger och har ont. Att Obolo reagerar genom ett oerhört harmlöst utslag mot Magnussons smalben är en situation av flera som inträffar i majoriteten av de allsvenska matcherna. Att Magnusson sedan är osäker och hävdar att den fruktansvärda touchen kan ha träffat hans rygg gör inte hans historia mer trovärdig, om vi säger så.
Jag förstår fortfarande inte hur det kan rättfärdiga ett knytnävsslag? Slag med knuten näve ska vara rött kort. Oavsett vad som har föranlett situationen.
Citera
2009-09-29, 14:57
Medlem
feldgraus avatar
Oerhört komiskt att se alla överslätande bortförklaringar från gnagare nu. Samma beteende som ni var så jävla upprörda över för knappt en vecka sedan.

Var är konsekvensen?

/feldgrau
Citera
2009-09-29, 15:01
Medlem
famicoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Jag förstår fortfarande inte hur det kan rättfärdiga ett knytnävsslag? Slag med knuten näve ska vara rött kort. Oavsett vad som har föranlett situationen.

Raderade mitt förra inlägg?
Kul att du använder moderator privilegiet till att censurera mig.

Undrade bara var Djurgårdsland låg?
Citera
2009-09-29, 15:07
Medlem
Citat:

Skillnad på lag och lag samt spelare och spelare.

Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Oerhört komiskt att se alla överslätande bortförklaringar från gnagare nu. Samma beteende som ni var så jävla upprörda över för knappt en vecka sedan.

Var är konsekvensen?

/feldgrau

Kasta inte sten i glashus nu, vi vet alla att aik aldrig fuskar, inte har gjort det, inte har ekonomiska problem osv osv.

Det går lättare att gnälla på andra än att rannsaka sig själv.
Citera
2009-09-29, 15:08
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Citat:

Klart att det finns ett orsakssamband kring hela situationen, från Kuivastos något vårdslösa jämfotahopp till Obolos halvknutna näve mot Magnussons smalben. Lägg därtill att det sker i ett derby med allt vad det innebär. Dessutom uppstår situationer liknande den här i varje match på varje nivå varje dag. Att inte ta det i beaktning när man diskuterar en eventuell avstängning är ju rent befängt.
Citera
2009-09-29, 15:17
Medlem
Citat:
Klart att det finns ett orsakssamband kring hela situationen, från Kuivastos något vårdslösa jämfotahopp till Obolos halvknutna näve mot Magnussons smalben. Lägg därtill att det sker i ett derby med allt vad det innebär. Dessutom uppstår situationer liknande den här i varje match på varje nivå varje dag. Att inte ta det i beaktning när man diskuterar en eventuell avstängning är ju rent befängt.

Intressant, då borde ju Christensen klara sig undan iom att alla andra gör så, samt att Charlie Davies borde få ersättning och matcher spelas om, då det tydligen ska tas i beaktning alla andra faktorer.

Antar att Zidane fick ett felaktigt rött i VM-finalen. Han blev ju faktiskt provocerad.
Citera
2009-09-29, 15:18
Medlem
feldgraus avatar
Citat:

Det försvaret är lite som att påstå att det Kim gjorde var nästan helt okej eftersom alla andra också gör det. Ett försvar som ni AIK:are tyckte var helt sjukt. Nu gör du exakt samma sak. Ser du inkonsekvensen i det?

/feldgrau
Citera
2009-09-29, 15:23
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Efterkonstruktioner är alltid intressanta. Varför tog han på sig den då, räckte inte de två matchtröjorna?

OMG!! Du är efterbliven på riktigt!!!!!
Skriv inte om saker du inte har koll på... dvs, sluta skriv om fotboll...
Citera
2009-09-29, 15:25
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av famicom

Raderade mitt förra inlägg?
Kul att du använder moderator privilegiet till att censurera mig.

Undrade bara var Djurgårdsland låg?
Jag moddar inte ens det här forumet.

Pajas, så var det sagt.
Citat:
Jag säger inte att det inte finns ett orsakssamband. Men att i ett matchmoment kanske trampa på en moståndare går inte att jämföra med ett slag med knuten näve. Sen när blev den halvknuten? Även om någon trampar på dig får du väl för fan se till att hålla huvudet kallt. Du ansvarar enbart för din egen kropp.

Att det sker i ett derby spelar ingen roll, det går att spela hårt utan att spela fult. Jag vet inte vilka matcher du ser, men det är inte i många matcher per säsong då jag ser någon som slår motståndare med knuten näve.
Citera
2009-09-29, 15:34
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Det försvaret är lite som att påstå att det Kim gjorde var nästan helt okej eftersom alla andra också gör det. Ett försvar som ni AIK:are tyckte var helt sjukt. Nu gör du exakt samma sak. Ser du inkonsekvensen i det?

/feldgrau

I Christensen-fallet har jag endast hävdat att det är fusk, inte att det inte skulle förekomma någon annanstans.

Skillnaden mellan det och Obolo är att Christensen handlar med ett tydligt uppsåt, dvs att förminska målburen och därigenom minska möjligheterna för motståndarlaget att göra mål genom regelrätt fusk. Obolo gör inget spelförstörande i sig, det är en känslomässig handling som går att härleda i ett tydligt orsakssamband.
Citera
2009-09-29, 15:37
Medlem
Att jämföra det Christensen gjorde med det Obolo gjorde är bara löjligt.
Citera
2009-09-29, 15:40
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Att jämföra det Christensen gjorde med det Obolo gjorde är bara löjligt.

Det är ingen som jämför handlingen i sig, utan dom moraliska aspekterna runt omkring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in