Citat:
Ursprungligen postat av TirNan'Og
Fler lägen skapade väl Malmö definitivt? Ang. farligare har du dock rätt. Men med det bollinnehavet och det övertaget (som man har i andra halvlek) ska man banne mig se till att vinna.
Och att ur Trelleborgsynvinkel klaga på domaren i den här matchen är väl löjligt. Håller dock med om att frisparken för Daniel Larsson var helt galen, men filmning - icke. Bara för att man ramlar efter en korrekt brytning betyder det inte att man filmar.
Däremot var det nog den petigaste domaren jag varit med om, blåste i pipan som om han dömde basket. Fotboll ÄR en kontaktsport och bör dömas därefter. Lägg sedan till de gånger då han (domaren) helt enkelt stod i vägen för bollen när MFF skulle slå den. Noll spelförståelse överhuvudtaget.
Sett till matchen i helhet så kan jag verkligen inte påstå att oavgjort var helt rättvist. TFF hade ett par riktigt farliga chanser i första halvlek och fick om än turligt ett mål då Molins "rensade" bollen, kan dock knappast påstå att ni i det stora hela i första halvlek inte var förtjänta av det. I andra halvlek var det däremot bara Malmö, kan inte komma ihåg en egentlig möjlighet för TFF överhuvudtaget i andra. Malmös försvar kändes stensäkert då. Men Malmös insats håller som sagt inte. Med det övertaget ska man vinna.
Det jag menade var väl snarare att Trelleborg skapade flera farliga lägen, men sen är jag partisk så det var nog ganska jämnt.
Angående domaren så tyckte jag snarare att han var dålig än att han dömde til någons fördel, definitivt inte Trelleborgs. Larsson kanske inte filmade, men frisparken var jävligt billig. Mehmetis filmning tyckte jag dock var solklar, men jag kan ha sett fel.
Nä, trelleborg skapade inte några vidare chanser i andra, däremot hade både Sjöhage och Jensen ett par lägen där de var på väg igenom. Avblåsningen på Sjöhage i samband med varningen var horribel.
Malmö låg väl närmare segern än Trelleborg, men tycker ändå att oavgjort var mest rättvis.