2009-04-20, 00:26
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Hur fan kunde Blåvitt förlora mot Häcken?
Såg inte matchen så vet inget om hur dom spelade, har inte sett målen heller.
Kan någon berätta för mig som har sett matchen vad det var som gick åt helvete?
Försvaret måste ha kollapsat totalt ju!

Dom krossade Djurgården med 6-0 och sen åker dom på en sådan här förlust?
What what what!?
Tycker inte att nån borde bli förvånad. Blåvitt har ett lag med en medelålder på cirka 13 år. Hur många såna lag klarar av att ställa om sig till en ny match efter att ha vunnit med 6-0 och blivit hyllade som världsmästare..

Tror saknaden av Alexandersson är större än man tänkte på. Det var en kille som kunde ha fått dom på rätt spår igen, känns lite som att dom saknar den spelaren i år..
Citera
2009-04-20, 02:23
Medlem
sebbesebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strinder
Men dem ska väl förbjuda så man inte får ha sämre en UEFA kategori tre arenor efter 2014, då är ju BP ganska körda.

BP ska bygga en helt ny arena, tror den står klar 2012.
Citera
2009-04-20, 07:54
Medlem
hoaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Å andra sidan vad det skrämmande att han inte lyckades visa ut Fyllethylle efter alla dennes fadäser.

Citat:
Ursprungligen postat av TirNan'Og
Fler lägen skapade väl Malmö definitivt? Ang. farligare har du dock rätt. Men med det bollinnehavet och det övertaget (som man har i andra halvlek) ska man banne mig se till att vinna.

Och att ur Trelleborgsynvinkel klaga på domaren i den här matchen är väl löjligt. Håller dock med om att frisparken för Daniel Larsson var helt galen, men filmning - icke. Bara för att man ramlar efter en korrekt brytning betyder det inte att man filmar.
Däremot var det nog den petigaste domaren jag varit med om, blåste i pipan som om han dömde basket. Fotboll ÄR en kontaktsport och bör dömas därefter. Lägg sedan till de gånger då han (domaren) helt enkelt stod i vägen för bollen när MFF skulle slå den. Noll spelförståelse överhuvudtaget.

Sett till matchen i helhet så kan jag verkligen inte påstå att oavgjort var helt rättvist. TFF hade ett par riktigt farliga chanser i första halvlek och fick om än turligt ett mål då Molins "rensade" bollen, kan dock knappast påstå att ni i det stora hela i första halvlek inte var förtjänta av det. I andra halvlek var det däremot bara Malmö, kan inte komma ihåg en egentlig möjlighet för TFF överhuvudtaget i andra. Malmös försvar kändes stensäkert då. Men Malmös insats håller som sagt inte. Med det övertaget ska man vinna.

Äh babyblå får sluta vara såna jävla primadonnor, dom faller ju hela jävla tiden för minsta lilla. Är det någon som ska klaga på domaren så är det Trelleborg. Ni ska ju inte klaga på domaren för hade han dömt som han skulle så hade ni aldrig ens gjort mål

Hade situationen med Larsson handlat om en TFF-spelare är jag 100% säker på att du inte hade sagt samma sak. Då hade det käftats om röda kort och allt möjligt. För det är precis så alla MFF-are är.

Hur kan man påstå att TFFs mål är tur för Molins är totalt jävla värdelös sekunden innan? När motståndarna gör bra ifrån sig gör man inte mål. Fotbolls byggs på någon annans misstag
Citera
2009-04-20, 08:41
Medlem
mishimas avatar
Det finns ingen anledning att gnälla över domaren. Trelleborg är ett lag för övre halvan och kommer att ta poäng på många lag. Surt att de ska få det där målet direkt i matchen. Vår chans att vinna matchen försvann där. Trelleborg täpper till ytor, är tighta och sjunker ned med sin baklinje. De gör sin grej bra.

I matcher av den här karaktären gillar jag inte att vi spelar med en forward. Vi blir ofta tunna i boxen om inte en mittfältare går in också. Det märktes flera gånger när vi slår inlägg mot tomma ytor.
Citera
2009-04-20, 09:16
Medlem
Kalle7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxen
Hade situationen med Larsson handlat om en TFF-spelare är jag 100% säker på att du inte hade sagt samma sak. Då hade det käftats om röda kort och allt möjligt. För det är precis så alla MFF-are är.

Det får du gärna förklara. Hade vi skrikit & hatt oss om det hade varit en tff spelare som blev nerdragen? Tror jag inte. Hade nog bara blitt jävligt glad att domaren hade släppt det. Fylle skulle blivit utvisad igår. Inte bara den situationen, han kapade ricardinho två gånger helt oprovocerat.

SÅLT SIG SOM EN HORA
Citera
2009-04-20, 09:41
Medlem
hoaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle7
Det får du gärna förklara. Hade vi skrikit & hatt oss om det hade varit en tff spelare som blev nerdragen? Tror jag inte. Hade nog bara blitt jävligt glad att domaren hade släppt det. Fylle skulle blivit utvisad igår. Inte bara den situationen, han kapade ricardinho två gånger helt oprovocerat.

SÅLT SIG SOM EN HORA

Syftar på rött kort för filmning givetvis.

Var kanske lite överhatisk i förr inlägget
Senast redigerad av hoaxen 2009-04-20 kl. 09:46.
Citera
2009-04-20, 10:15
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Fler lägen skapade väl Malmö definitivt? Ang. farligare har du dock rätt. Men med det bollinnehavet och det övertaget (som man har i andra halvlek) ska man banne mig se till att vinna.

Och att ur Trelleborgsynvinkel klaga på domaren i den här matchen är väl löjligt. Håller dock med om att frisparken för Daniel Larsson var helt galen, men filmning - icke. Bara för att man ramlar efter en korrekt brytning betyder det inte att man filmar.
Däremot var det nog den petigaste domaren jag varit med om, blåste i pipan som om han dömde basket. Fotboll ÄR en kontaktsport och bör dömas därefter. Lägg sedan till de gånger då han (domaren) helt enkelt stod i vägen för bollen när MFF skulle slå den. Noll spelförståelse överhuvudtaget.

Sett till matchen i helhet så kan jag verkligen inte påstå att oavgjort var helt rättvist. TFF hade ett par riktigt farliga chanser i första halvlek och fick om än turligt ett mål då Molins "rensade" bollen, kan dock knappast påstå att ni i det stora hela i första halvlek inte var förtjänta av det. I andra halvlek var det däremot bara Malmö, kan inte komma ihåg en egentlig möjlighet för TFF överhuvudtaget i andra. Malmös försvar kändes stensäkert då. Men Malmös insats håller som sagt inte. Med det övertaget ska man vinna.

Det jag menade var väl snarare att Trelleborg skapade flera farliga lägen, men sen är jag partisk så det var nog ganska jämnt.

Angående domaren så tyckte jag snarare att han var dålig än att han dömde til någons fördel, definitivt inte Trelleborgs. Larsson kanske inte filmade, men frisparken var jävligt billig. Mehmetis filmning tyckte jag dock var solklar, men jag kan ha sett fel.

Nä, trelleborg skapade inte några vidare chanser i andra, däremot hade både Sjöhage och Jensen ett par lägen där de var på väg igenom. Avblåsningen på Sjöhage i samband med varningen var horribel.

Malmö låg väl närmare segern än Trelleborg, men tycker ändå att oavgjort var mest rättvis.
Citera
2009-04-20, 10:19
Medlem
mishimas avatar
Apropå Thylander är det ju bara patetiskt att ropa "sålt sig som en hora". Han lämnade MFF när vi åkte ned i Superettan 1999 för att han vill fortsätta spela Allsvensk fotboll och att han ville nå landslaget (han var faktiskt med i någon landslagstrupp i slutet av 90-talet). Tycker absolut inte att det finns någon anledning att klandra honom för något.
Citera
2009-04-20, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxen
Är det någon som ska klaga på domaren så är det Trelleborg. Ni ska ju inte klaga på domaren för hade han dömt som han skulle så hade ni aldrig ens gjort mål

Vad menar du nu? Påstår du att Thylle skulle haft frispark i närkampen med Daniel Larsson?

Citat:

För sekunden hade jag definitivt stått och gapat om röda kort, men om jag ser att det domaren dömer är regelrätt så har jag väl ingen anledning att klaga egentligen.

Citat:
Hur kan man påstå att TFFs mål är tur för Molins är totalt jävla värdelös sekunden innan? När motståndarna gör bra ifrån sig gör man inte mål. Fotbolls byggs på någon annans misstag

Det var ett katastrofalt ingripande från Molins, javisst. Att han får en rejäl sneträff på rensningen är oskicklighet från hans sida och tur för Trelleborg. Haynes avslut är däremot klockrent, det ska han definitivt ha.
Citera
2009-04-20, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Apropå Thylander är det ju bara patetiskt att ropa "sålt sig som en hora". Han lämnade MFF när vi åkte ned i Superettan 1999 för att han vill fortsätta spela Allsvensk fotboll och att han ville nå landslaget (han var faktiskt med i någon landslagstrupp i slutet av 90-talet). Tycker absolut inte att det finns någon anledning att klandra honom för något.
Jag har inga problem heller med Thylle iofs, det var något år innan jag började följa MFF på allvar så har inga större hatkänslor mot honom. Däremot är det kul hur han alltid psykas ut totalt av MFF och är sämst på plan eller blir utvisad som följd. Inte första gången det hände igår...
Citera
2009-04-20, 10:37
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Han var ju själv som spelande i laget som åkte ut ur Allsvenskan en av de ansvariga för detta mörka kapitel i Malmös historia. Som Malmö-fan så tycker man ju då att han borde känna att det var lite av en hederssak att hjälpa laget upp i Allsvenskan igen. Detta kände inte Thylle utan han satsade på sig själv istället och det är naturligtvis hans fulla rätt att göra så men det är väl inte konstigt att han då inte direkt kommer att mötas av några kärleksfulla ramsor från Malmö-klacken.
Citera
2009-04-20, 10:38
Medlem
Kalle7s avatar
Citat:
Det var ett katastrofalt ingripande från Molins, javisst. Att han får en rejäl sneträff på rensningen är oskicklighet från hans sida och tur för Trelleborg. Haynes avslut är däremot klockrent, det ska han definitivt ha.

Haynes erkände i pausen att det var en felträff. Så klockrent - nej.
En jävla snestuds som lyckas gå stolpe in.

Och fylle.. Vad ska man säga? Att lämna en klubb som man tror han har i sitt hjärta så fort det krisar lite är ganska slampigt. Att dessutom gå in och dra ner folk + kapa ricardinho fult två gånger gör inte det hela bättre. Så mycket agg hade det ju inte visats innan de situationerna. ÄCKEL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in