2009-02-11, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
21? Då är det över, slå ihop åldern på tre av blåvitts anfallare så blir de inte så jävla gamla tillsammans. Jämför sen Oferes förra säsong med Robin Söders och fundera sen på var de 50 miljonerna hamnar.

Söders fjolårs säsong var inte i klass med Oferes. Söder kan bli riktigt bra men just nu ser jag inte han som något speciellt mer än talang. Agon är minst lika stor talang som Söder enligt min mening och är väl dessutom lika gamla så jämför dom istället. Söder är målfarlig men bidrar ju knappast till lika mycket för laget.
I övrigt så borde du träna lite matte. eller är Wernblom en jävligt ful och stor 4 åring.

Ber om ursäkt. Stämmer att Ofere är född 86 och inte 87 som jag hade för mig.
Citera
2009-02-11, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Skulle Söder gjort en bättre säsong än Ofere? Söder, 5 mål. Ofere, 9 mål.
Kollar du på våra tidigare spelare som vi sålt ut i Europa, och med tanke på att premier league-klubbar redan varit och rykt i honom.

Söder är 17 år, började träna med A-laget i juni, debut i mitten av Juli, mål i CL i augusti, debut i U-21 i september. Jag skrev inte att han gjort en bättre säsong, jag skrev jämför säsongerna och fundera på var pengarna kommer hamna. Jag hade inte bytt Söder mot Ofere för allt smör i småland.

010f - Ja jag var självklart helt allvarlig med åldern där. Att Ofere skulle bidra mer till spelet ahr jag svårt att säga då jag inte sett honom så vansinnigt mycket, men å andra sidan har jag svårt att se att du punktmarkerat Söders matcher heller.
Citera
2009-02-11, 17:47
Medlem
Citat:

010f - Ja jag var självklart helt allvarlig med åldern där. Att Ofere skulle bidra mer till spelet ahr jag svårt att säga då jag inte sett honom så vansinnigt mycket, men å andra sidan har jag svårt att se att du punktmarkerat Söders matcher heller.

Nej punktmarkerat honom har jag inte men har man en nära kompis som är gbg fan så tvingas man se en hel del och jag tycker inte han är bättre än Agon och absolut inte i samma klass som Ofere ännu. men så skiljer det 4-5 år emellan dom med så mycket kommer att hända.

Inte lönt att diskutera, känns bara som det blir kukmäteri mellan våra talanger då vi ser det subjektivt båda två.. Vi får se hur det går när as börjar men Söder har en barnkropp (176 cm och 65 kg?) och det kan likaväl gå åt helvete med smidigheten när han växer eller behåller han den och kan börja spela närkamps spel och utvecklas till något riktigt bra.

Skulle ju tro att 99% av försvararna föredrar att möta Söder framför en 190 cm/90 kg, snabb, målfarlig svart ångvält.
Citera
2009-02-11, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 010f
Nej punktmarkerat honom har jag inte men har man en nära kompis som är gbg fan så tvingas man se en hel del och jag tycker inte han är bättre än Agon och absolut inte i samma klass som Ofere ännu. men så skiljer det 4-5 år emellan dom med så mycket kommer att hända.

Inte lönt att diskutera, känns bara som det blir kukmäteri mellan våra talanger då vi ser det subjektivt båda två.. Vi får se hur det går när as börjar men Söder har en barnkropp (176 cm och 65 kg?) och det kan likaväl gå åt helvete med smidigheten när han växer eller behåller han den och kan börja spela närkamps spel och utvecklas till något riktigt bra.

Skulle ju tro att 99% av försvararna föredrar att möta Söder framför en 190 cm/90 kg, snabb, målfarlig svart ångvält.

med 90 kilo menar du självklart 70 kilo?
Citera
2009-02-11, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
med 90 kilo menar du självklart 70 kilo?

Nej, med tanke på att han vägde 80+ för ett par år sedan och lagt på en del muskler sedan dess så blir jag väldigt förvånad om han inte väger 90.
Citera
2009-02-11, 18:16
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 010f

Känns som en helt ointressant jämförelse. För att överdriva lite, vore ju Ofere att föredra framför Messi då också.

Angående målskyttet spelade Ofere 7 matcher mer i Allsvenskan än Söder, så den jämförelsen känns inte riktigt rättvis.

Jag hade likt larsmattias inte heller bytt bort Söder mot Ofere.

/feldgrau
Citera
2009-02-11, 18:17
Medlem
Citat:
Söder är 17 år, började träna med A-laget i juni, debut i mitten av Juli, mål i CL i augusti, debut i U-21 i september. Jag skrev inte att han gjort en bättre säsong, jag skrev jämför säsongerna och fundera på var pengarna kommer hamna. Jag hade inte bytt Söder mot Ofere för allt smör i småland.

Ofere debuterade i Malmös A-lag för över tre år sedan, förstår inte vart du vill komma med när han debuterade. Det säger inte ett skvatt om hur duktig han är jämfört med Ofere, endast att han är duktig för sin ålder.

Dessutom kommer ni aldrig få i närheten av 50 miljoner för honom. Vi kanske skulle fått det, men det är en annan femma.

EDIT: Feldgrau: Vilken himla tur, för det är nog inte många i Malmö som skulle bytt Ofere mot Söder heller
Citera
2009-02-11, 18:25
Medlem
scanianeses avatar
Citat:
Söder är 17 år, började träna med A-laget i juni, debut i mitten av Juli, mål i CL i augusti, debut i U-21 i september. Jag skrev inte att

Kom ni verkligen hela vägen till Champions League?

För övrigt är både Söder och Ofere riktigt duktiga anfallare. Tycker inte att det går att jämföra tallanger med 5 års skillnad mellan dem. Robin Söder är våran (SVERIGES) nästa Marcus Allbäck (den spelaren med bäst målsnitt i sveriges landslag igenom moder historia) medans Edward Ofere är nästa Peter Ijheh (Skattefuskare/Hustrumisshandlande afrikan).

Om vi ska fortsätta med kukmätartävlingen så garanterar jag er alla all Charlie Davies trycker in fler baljor än både Ofere och Söder tillsammans!
Citera
2009-02-11, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scanianese
Kom ni verkligen hela vägen till Champions League?

För övrigt är både Söder och Ofere riktigt duktiga anfallare. Tycker inte att det går att jämföra tallanger med 5 års skillnad mellan dem. Robin Söder är våran (SVERIGES) nästa Marcus Allbäck (den spelaren med bäst målsnitt i sveriges landslag igenom moder historia) medans Edward Ofere är nästa Peter Ijheh (Skattefuskare/Hustrumisshandlande afrikan).

Om vi ska fortsätta med kukmätartävlingen så garanterar jag er alla all Charlie Davies trycker in fler baljor än både Ofere och Söder tillsammans!

Han menar mål i CL-kvalet
Citera
2009-02-11, 18:47
Medlem
scanianeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Han menar mål i CL-kvalet

Jag var fullt medveten om att det var CL-kvalet där IFK åkte ur. Skulle bara betona att han fick det att låta betydligt bättre än vad det var.
Citera
2009-02-11, 19:27
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scanianese

Måste bevara detta för framtida bruk. Inte för att CD är dålig, men han lär inte göra fler mål än Söder+Ofere, om vi antar att alla tre kommer få spela kontinuerligt, inte blir långtidsskadade och inte blir sålda i sommar.

/feldgrau
Citera
2009-02-11, 20:30
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Måste bevara detta för framtida bruk. Inte för att CD är dålig, men han lär inte göra fler mål än Söder+Ofere, om vi antar att alla tre kommer få spela kontinuerligt, inte blir långtidsskadade och inte blir sålda i sommar.

/feldgrau

Men Ofere kommer ju bli årets jättekalkon, dom massiva hyllningarna här är fantastiskt underhållande. Killen som i somras satt i frysbox och inte fick ett nytt kontraktsförslag ska nu vara superstjärna? bah...

Det är nog jävligt enkelt att spela i AS bredvid Toivonen, Ofere är väl inte den enda sopan som fått glänsa

Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Kollar du på våra tidigare spelare som vi sålt ut i Europa, och med tanke på att premier league-klubbar redan varit och rykt i honom.

Nu har ni ju iofs inte sålt ute Ofere i Europa, o va fan betalar ni karln om ingen PL-klubb lyckades kontraktera han var väl utan kontrakt ett tag där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in