2009-04-15, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Fyra-fem gånger i texter lyckas man skriva Swedbank Arena. Har inte folk lärt sig snart? Swedbank Stadion ska det vara.

Varför är man inte förvånad. Det finns idag så många usla "skribenter"
som tillåts publicera sina skittexter i alla möjliga och omöjliga sammanhang.
Utan att kunna sitt ämne eller lärt sig stava och skriva rätt namn.
Citera
2009-04-15, 09:02
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Fyra-fem gånger i texter lyckas man skriva Swedbank Arena. Har inte folk lärt sig snart? Swedbank Stadion ska det vara.

Ja, för arenan med det namnet som byggas skall kommer väl ligga i sålna?

Fan, ännu en nervös dag. Besök av Gefle på anrika Stockholms Stadion och för att slippa mediedrevet angående avgångar hit och nyförvärv dit så bör man vinna denna match. Gefle tog ju Hammarby och vi måste visa att det inte är lika lätt att plocka poäng mot det andra Stockholmslaget när de har publiken i ryggen. Med 6-0 senast så är det lite upp till bevis och för en gångs skull bör vi kanske slippa popcorntuggarna på vår anrika borg och de som är där är där för att sjunga.
En rejäl lårkaka på Berggren så är Gefle satta ur spel och vi plockar hem tre pinnar idag.

DIF
Citera
2009-04-15, 09:05
Bannlyst
Nya Malmö Stadion funkar också. Alla förstår vad man menar!

"SveddBank" kan de ha i Sålna, eller hur?
Citera
2009-04-15, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paperkorg
Utveckla tack.

Jo, som du ser. Två lag förlorar, hur kanaliserar fansen sin vrede? jo, på gnaget. Nazzewannabes, bla bla, gnihet, bla bla, wt, bla bla...det är tack vare sådant som folk som Klevis bara kan fortsätta och skriva "AIK berör", oavsett diskussion.
Citera
2009-04-15, 10:52
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Jo, som du ser. Två lag förlorar, hur kanaliserar fansen sin vrede? jo, på gnaget. Nazzewannabes, bla bla, gnihet, bla bla, wt, bla bla...det är tack vare sådant som folk som Klevis bara kan fortsätta och skriva "AIK berör", oavsett diskussion.

Tjena,
Jag kanaliserar alltid min avsky mot solnaklubben, oavsett om det går bra eller dåligt.
Det ligger helt enkelt i min natur, sen vet jag att det är samma visa åt andra hållet och det är en del av spelet.

Sen att just "gnhiet" tifot mer är fakta av vad ni åstadkommit och att rullad mössa, bombarjacka och dr martens var hur ni klädde er på den gamla goda tiden ger upphov för dessa glädjande diskussioner är väl bara fakta?
Att ni berör är mer vad ni själva tycker, ingen annan.

11-10
Citera
2009-04-15, 10:57
Medlem
Roflsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ja, för arenan med det namnet som byggas skall kommer väl ligga i sålna?

Fan, ännu en nervös dag. Besök av Gefle på anrika Stockholms Stadion och för att slippa mediedrevet angående avgångar hit och nyförvärv dit så bör man vinna denna match. Gefle tog ju Hammarby och vi måste visa att det inte är lika lätt att plocka poäng mot det andra Stockholmslaget när de har publiken i ryggen. Med 6-0 senast så är det lite upp till bevis och för en gångs skull bör vi kanske slippa popcorntuggarna på vår anrika borg och de som är där är där för att sjunga.
En rejäl lårkaka på Berggren så är Gefle satta ur spel och vi plockar hem tre pinnar idag.

DIF

spelade faktiskt på matchen idag, 1-2 till Gefle spelade jag, dock är jag AIKare. men DIF ser seriöst mkt sämre ut än Hammarby, och därav antar jag att ni förlorar. erat defensiva spel är nog det sämsta i Allsvenskan i år. och att ni ska komma över en 10 possition skulle ni behöva byta ut 90% av erat lag.
Citera
2009-04-15, 11:02
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roflstein
spelade faktiskt på matchen idag, 1-2 till Gefle spelade jag, dock är jag AIKare. men DIF ser seriöst mkt sämre ut än Hammarby, och därav antar jag att ni förlorar. erat defensiva spel är nog det sämsta i Allsvenskan i år. och att ni ska komma över en 10 possition skulle ni behöva byta ut 90% av erat lag.

eller... trumvirvel.. få den nuvarande samspelt. Något det med största sannolikhet byggs på. Klart du ska spela som du tror, men skulle jag varit Zoran hade jag haft en taktik att plocka bort Berggren från plan och därefter får man styra ganska fritt.
Gefle spelar ohyggligt defensiv fotboll och går på snabba kontringar på bortaplan, alltid. Och det är Hasse Bergren som bollen går till när det är omställningslägen för gefle.
Kanske kan göra lite som Chelsea mot Liverpool i match 1, sätta en Essien (i DIF's fall Ekong) på Berggren och utan honom ser Gefle synnerligt lamt ut..
Citera
2009-04-15, 11:13
Medlem
Roflsteins avatar
Citat:
eller... trumvirvel.. få den nuvarande samspelt. Något det med största sannolikhet byggs på. Klart du ska spela som du tror, men skulle jag varit Zoran hade jag haft en taktik att plocka bort Berggren från plan och därefter får man styra ganska fritt.
Gefle spelar ohyggligt defensiv fotboll och går på snabba kontringar på bortaplan, alltid. Och det är Hasse Bergren som bollen går till när det är omställningslägen för gefle.
Kanske kan göra lite som Chelsea mot Liverpool i match 1, sätta en Essien (i DIF's fall Ekong) på Berggren och utan honom ser Gefle synnerligt lamt ut..

spelar nog ingenroll, hela erat lag ser helt borta ut, dom skulle kunna spela med 9 spelare och inte berggren och fortfarande vinna.
Citera
2009-04-15, 11:17
Medlem
Citat:

Med tanke på hur Difs backlinje såg ut mot IFK så är nog det inte Hasse B man ska plocka bort utan Lanto och Jawo. allt Blåvitt behövde göra var ju att sätta en djupledsboll så var det målchans, och just djupledsbollar är kanske inte Berggrens starkaste sida.
Citera
2009-04-15, 11:17
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roflstein
spelar nog ingenroll, hela erat lag ser helt borta ut, dom skulle kunna spela med 9 spelare och inte berggren och fortfarande vinna.

Uppenbarligen har du inte sett så mycket av vårt lag som du försöker påvisa. Hoppas du och din SI-tröja får en trevlig kväll på dick turpin~
Citera
2009-04-15, 11:20
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Med tanke på hur Difs backlinje såg ut mot IFK så är nog det inte Hasse B man ska plocka bort utan Lanto och Jawo. allt Blåvitt behövde göra var ju att sätta en djupledsboll så var det målchans, och just djupledsbollar är kanske inte Berggrens starkaste sida.

Rent krasst så vill jag helst glömma hela göteborgsfadäsen illa kvickt. Det var nite mycket som såg bra ut där. Det är just därför spelarna behöver dagens skalp för att få tillbaks något av sitt självförtroende.
Det finns massor i dagens DIF som behöver tränas in och sitta, och det gör man inte i en handvändning. Jag försöker se det som att vad DIF gör just nu är att faktiskt ta efter något som IFK gjorde för ca 3 år sedan och som håller på att avbetala sig nu, föryngra och bygga upp ett nytt lag som ska vara med i toppen om ca 3 år. Vi är i en uppbyggnadsfas helt enkelt.
Citera
2009-04-15, 11:40
Bannlyst
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här