2009-02-11, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolihuvet
Ofere debuterade i Malmös A-lag för över tre år sedan, förstår inte vart du vill komma med när han debuterade. Det säger inte ett skvatt om hur duktig han är jämfört med Ofere, endast att han är duktig för sin ålder.

Dessutom kommer ni aldrig få i närheten av 50 miljoner för honom. Vi kanske skulle fått det, men det är en annan femma.

EDIT: Feldgrau: Vilken himla tur, för det är nog inte många i Malmö som skulle bytt Ofere mot Söder heller

Nåja, vi fick 38 Miljoner för Berg, Söder är en bra mycket större talang. Han är heller inte som någon skrev en Allbäck typ, utan bra mycket bättre en mot en. Att jag tar upp när han debuterade var mer för att visa en extremt snabb utveckling i ung ålder, han har på en halv säsong uträttat ungefär lika mycket som Ofere gjort på 3.
Citera
2009-02-11, 23:06
Medlem
Keldons avatar
Om Kalmar får behålla Rasmus säsongen ut så blir det SM-guld igen.
Citera
2009-02-12, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Om Kalmar får behålla Rasmus säsongen ut så blir det SM-guld igen.

Nja blir tufft.. Ni är mästare nu, blir helt plötsligt mycket svårare att vinna.
Men bröderna Elm kan ju vara det bästa ni har kommit med någonsin på alla sätt. Ett skönt inslag i en irriterande klubb. Sitter R Elm på långt kontrakt?
Han ska inte gå under 50 milj om han är under kontrakt men säljs väl för en 15 milj
Citera
2009-02-13, 00:23
Medlem
Keldons avatar
Tror att hans kontrakt snart går ut. Dock så är han väldigt nära att förlänga. Han har flera gjort uttalanden senaste veckorna/månaderna om att han inte har bråttom att gå utomlands.
Troligast är väl att han gör som Cesar Santin, förlänger fastän han inte måste och sedan går under sommaren.

Dock bör man betänka att han är väldigt ung och fortfarande antagligen ganska rotad i trakterna runt Kalmar. Men vem vet? På något konstigt naivt sätt så tror jag ändå att han stannar ett tag till. Sålänge han inte bryter benet lär han kunna välja och vraka klubb i norden + ev holland/belgien.

Kort sagt är han väldigt stabil. Är han Zlatanklass? Inte ännu =)
För övrigt håller jag med dig om att bröderna Elm varit en rejäl injektion i Kalmar!
Citera
2009-02-13, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 010f
Nja blir tufft.. Ni är mästare nu, blir helt plötsligt mycket svårare att vinna.
Men bröderna Elm kan ju vara det bästa ni har kommit med någonsin på alla sätt. Ett skönt inslag i en irriterande klubb. Sitter R Elm på långt kontrakt?
Han ska inte gå under 50 milj om han är under kontrakt men säljs väl för en 15 milj
Tror han har ett år kvar på kontraktet. Det var något snack om att det troligaste är att förlänga med 12 månader.
Citera
2009-02-13, 20:03
Medlem
Puttisens avatar
Jag rankar

1. Hammrby IF
2. IF Elfsborg
3. Malmö FF
4. Kalmar FF
5. IFK Göteborg
6. Helsingborgs IF
7. AIK
8. Halmstads BK
9. Djurgårdens IF
10. Örebro SK
11. Trelleborgs FF
12. GAIS
13. Örgryte IS
14. Gefle IF
15. BK Häcken
16. BP
Citera
2009-02-13, 20:14
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttisen
Jag rankar

1. Hammrby IF
2. IF Elfsborg
3. Malmö FF
4. Kalmar FF
5. IFK Göteborg
6. Helsingborgs IF
7. AIK
8. Halmstads BK
9. Djurgårdens IF
10. Örebro SK
11. Trelleborgs FF
12. GAIS
13. Örgryte IS
14. Gefle IF
15. BK Häcken
16. BP

Bajen ser väldigt svaga ut så jag ser ingen som helst anledning att tippa dom etta, platserna 12-8 är nog troligare.
Citera
2009-02-13, 20:21
Medlem
Paperkorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttisen
Jag rankar

1. Hammrby IF
2. IF Elfsborg
3. Malmö FF
4. Kalmar FF
5. IFK Göteborg
6. Helsingborgs IF
7. AIK
8. Halmstads BK
9. Djurgårdens IF
10. Örebro SK
11. Trelleborgs FF
12. GAIS
13. Örgryte IS
14. Gefle IF
15. BK Häcken
16. BP

Lilla alfons, jag tror du har fel där..

1. Djurgårdens IF
2. IFK Göteborg
3. Kalmar FF
4. IF Elfsborg
5. Hammarby if
6. Helsingborg
7. Malmö FF
8. Aik
9. Halmstad
10. Trelleborg
11. Örebro SK
12. Gefle IF
13. Örgryte
14. Gais
15. BP
16. Häcken
Citera
2009-02-14, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paperkorg
Lilla alfons, jag tror du har fel där..

1. Djurgårdens IF
2. IFK Göteborg
3. Kalmar FF
4. IF Elfsborg
5. Hammarby if
6. Helsingborg
7. Malmö FF
8. Aik
9. Halmstad
10. Trelleborg
11. Örebro SK
12. Gefle IF
13. Örgryte
14. Gais
15. BP
16. Häcken

Alltid kul att Skansen är så otroligt säkra på guld varje år, dock misslyckas det gång på gång. Nej du, tror ni får nöja er med en plats mellan 9-16. Varken några imponerande nyförvärv eller en bra tränare...
Citera
2009-02-14, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tkt-Eagle
Alltid kul att Skansen är så otroligt säkra på guld varje år, dock misslyckas det gång på gång. Nej du, tror ni får nöja er med en plats mellan 9-16. Varken några imponerande nyförvärv eller en bra tränare...
Hur kan du nu veta redan nu att tränarna inte är bra?
Citera
2009-02-14, 12:26
Medlem
Kupsans avatar
Citat:

Säker och säker, man går väl inte in och hoppas på att man kommer 8:a mellan Gais och Örebro?
Sen om det är något lag som ska hoppas på guld så är det väl DIF, vunnit mest guld på 2000-talet så vi har "misslyckats gång på gång" minst av alla lag. Om du vill se nåt kul angående guld så gå in på gnagarforum...
Citera
2009-02-14, 12:34
Medlem
Paperkorgs avatar
Citat:

Jo fan, misslyckas varje gång.. Har du legat i koma under de senaste åren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in