2008-12-17, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Hahaha

Edit. Vet inte riktigt men de har ju alltid haft en fin ungdomsverksamhet. Tycker det borde komma fram några nya spelare.
Dominic Chatto har de ju värvat, kan bli intressant. Ingen aning hur bra han är, men skall man lita på våra finska grannar är det en klasspelare vad jag förstått, förstår inte vad han gör i Häcken i så fall, pengar?
Citera
2008-12-17, 16:03
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbee
Dominic Chatto har de ju värvat, kan bli intressant. Ingen aning hur bra han är, men skall man lita på våra finska grannar är det en klasspelare vad jag förstått, förstår inte vad han gör i Häcken i så fall, pengar?

Häcken har coola färger och måste ju dessutom kallas "The Ass" i engelskspråkiga länder.. Vem vill inte spela där då liksom!?
Citera
2008-12-17, 16:30
Medlem
Ergnots avatar
Visserligen är jag aningen färgad men det känns som om Hammarby kan sticka upp om de lyckas värva Kennedy, Totte, Nannskog osv. Zengin och Chanko ska tydligen ha nobbat intresse från utlandet också, enda problemet är väl att folk rycker i CD.

Dessutom hoppas jag att det blir ett riktigt skitår för bondelagen. Kalmar tror jag kommer tappa år efter år nu, Elfsborg däremot riktigt heta..
Citera
2008-12-17, 16:32
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ergnot
Visserligen är jag aningen färgad mendet känns som om Hammarby kan sticka upp om de lyckas värva Kennedy, Totte, Nannskog osv. Zengin och Chanko ska tydligen ha nobbat intresse från utlandet också, enda problemet är väl att folk rycker i CD.

Givet, men det har de ju inte gjort i dagsläget. Dock är ju Bajen ett av de lag som visar lite vilja och intresse på transfermarknaden, så det är kanske aningen mer troligt att de blir just de som till slut värvar iaf nån av dedär spelarna..
Citera
2008-12-17, 16:34
Moderator
vfs avatar
Svårt att sia om Allsvenskan så här tidigt. KFF kommer väl knappast försvara
sitt guld vilket visat sig mycket svårt tidigare. IFE tappar Augustsson vilket
försvagar dom en hel del.

AIK kan bli farliga om spelarna visar lite hjärta, samma med MFF. Bajen blir väl 4-6 som vanligt.

IFK är säkert och slåss i toppen. BP får kriga i botten och Häcken åker
förhoppningsvis ut. GAIS och TFF krånglar sig säkert kvar tillsammans
med ÖIS. DIF får gärna göra en kass säsong till.

HBK, Gefle och ÖSK hamnar i ingemansland. Helsingborg är svårbedömda.

AIK får ifs gärna göra en skitsäsong, så kan fansen skylla allt på
styrelsen igen. För som alla vet är det dom som presterar på planen.
Citera
2008-12-17, 16:53
Bannlyst
Rätt så skön känsla inför 2009. Pålle och Siggi borta, Jeglertz och Zoran på ingång.

Fortfarande osäker dock på att hela det här manual-tänket är tillbaka. På förhand känns det som att man går tillbaka till något som funkade förut för att man har slut på idéer.
Skillnaden är att man kollat lite mer på fransk fotboll den här gången. Så lite nytänk och fräschhet finns det ändå. Fransk liga-fotboll är väl ingen enorm stormakt sådär inom fotboll men dom kanske har något som passar i svensk fotboll, vad vet jag.

Jag tänker försöka gå in i nya säsongen utan några som helst förväntningar. Hoppas att DIF börjar säsongen dåligt och inte som förra säsongen där man började bra och sedan bara dog. Förväntningarna tenderar ju att flyga iväg om det börjar bra.
Citera
2008-12-17, 17:01
Medlem
LastCaresss avatar
Jag har också en riktigt go känsla inför 2009. Julen är snart här och ljusningen börjar och med den Allsvenskan. Skönt! För mitt DIF så tror jag att tränarbytet kommer ha positiv inverkan och vi slutar 4:a eller 5:a. Vinner gör Göteborg, som satsar ungt, friskt och hungrigt och den nya arenan kommer nog göra sitt. Allbäck vinner antagligen skytteligan, skönt att ha med honom och Örgryte igen, kommer bli trevligt med ett gediget göteborgsderby.
Citera
2008-12-17, 18:41
Medlem
Crookens avatar
Det är ju inte ens januari än?

Själv väntar man bara på premiären...
Kan man hoppas att vi får Basel i Europa spelet iår igen, för att skicka dom åt helvete
Citera
2008-12-17, 18:56
Bannlyst
Optimist

Jag är optimist vad gäller AIK 2009. Det har varit ett turbulent år med innre stridgheter i år, men det känns nu som vi är på rätt spår. Den sk supporterbojkotten av bortamatcher är avblåst. Skönt att den här gruppen till slut la ner det projektet. Det betyder ännu fler supporters på bortamatcherna än i år ( vi har ju varit en del som stöttat vårt lag även i år) och det höjer säkert lagmoralen.

Spelartruppen känns också som den mest intressanta på många år och vår nye tränare verkar kunna bli en rejäl kvalitetshöjare.

Sammantaget så tror jag vi blir topp 5 och kommer att vara med i fighten om medaljer,
Citera
2008-12-17, 20:09
Medlem
Hjärtat säger AIK i topp. Hjärnan försöker balansera, men hur ofta har den rätt?

Så nästa år...då jääävlar!
Citera
2008-12-17, 20:20
Medlem
GALLOWAY19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Hjärtat säger AIK i topp. Hjärnan försöker balansera, men hur ofta har den rätt?

Så nästa år...då jääävlar!

Hur många gånger har ni inte sakt de då?

Rätt tidigt att säga hur de slutar, men hoppas DIF gör någon bra värvning så vi kommer top 5, känns bra med Zoran och André.
Citera
2008-12-17, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GALLOWAY19
Hur många gånger har ni inte sakt de då?

Rätt tidigt att säga hur de slutar, men hoppas DIF gör någon bra värvning så vi kommer top 5, känns bra med Zoran och André.

Borde inte det kännas hemskt. Med två pajasar till tränare. Hade jag varit dif:are hade ställt in mig på en säsong som ett sämre mittenlag, i bästa fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in