2009-05-22, 11:18
Medlem
Davemeds avatar
Hur går det då mellan Hammarby och Halmstad??
Citera
2009-05-22, 11:22
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davemed
Hur går det då mellan Hammarby och Halmstad??

Låter som 1-1..med Charlie i laget hade bajen vunnit då HBK:s form är usel
Citera
2009-05-22, 11:47
Bannlyst
Saxat från IFKs hemsida.

"- Men Gais skapade egentligen inga riktigt heta chanser och även om vi inte kom upp i normal nivå tycker jag att vi jobbade oss in i matchen efterhand. På slutet handlade det om att spela för vinst, analyserade mittback Bjärsmyr."

Helt sanslöst att inte kunna erkänna att man i vissa stunder var utspelade. Och GAIS hade både fler och hetare målchanser än vad IFK hade. Herregud
Citera
2009-05-22, 11:58
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Möppen
Utan Herr Svensson, Mobaeck, Ishi och Ericsson o man får be. Starkt att ta poäng på Råsunda med B-betoning på uppställningen. Kanske säger mer om aik...

Huh? Ishi spelade iaf 45 minuter, men han kanske var så dålig att det inte räknas?
Citera
2009-05-22, 12:12
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
har två chanser där det blir mål på nio av tio skott, så lite synd såklart.
Inte så länge som Jagne inte kan använda vänstern till nått annat än stödben. Jag hade enkelt satt friläget (så länge jag inte hade lagt det rätt på målvakten) som han fick och jag har inte spelat fotboll på 15 år.. Jagne däremot drog en höger yttersida som jag är tveksam till om det ens är möjligt att få på mål i det läget..
Citera
2009-05-22, 12:16
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilhelm.MJ
Saxat från IFKs hemsida.

"- Men Gais skapade egentligen inga riktigt heta chanser och även om vi inte kom upp i normal nivå tycker jag att vi jobbade oss in i matchen efterhand. På slutet handlade det om att spela för vinst, analyserade mittback Bjärsmyr."

Helt sanslöst att inte kunna erkänna att man i vissa stunder var utspelade. Och GAIS hade både fler och hetare målchanser än vad IFK hade. Herregud
Han säger ju inte nånting om det du säger... Att man är utspelade i 75 minuter betyder ju inte att man inte kan trycka på sista 15 och gå för seger då. Och han säger inte heller att IFK hade bättre chanser...
Citera
2009-05-22, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Han säger ju inte nånting om det du säger... Att man är utspelade i 75 minuter betyder ju inte att man inte kan trycka på sista 15 och gå för seger då. Och han säger inte heller att IFK hade bättre chanser...

Såg du matchen?
Citera
2009-05-22, 12:33
Medlem
dalianxs avatar
Citat:
Såg du matchen?
Jag såg matchen.
GAIS tryckte på som inihelvete ....men hur många riktigt farliga målchanser hade ni egentligen?.....2, på sin höjd 3 om man räknar kalabaliken i straffområdet.
Citera
2009-05-22, 12:35
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Måste bara lägga in det här som jag hittade på radiosporten. Mutumba gjorde visst en riktigt skön grej mot Djurgården när han hamnade utanför plan.
http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=1759184&BroadcastDate=&Is Block=

Citat:
Såg du matchen?
Nej men det förändrar inte nånting. Bjärsmyr nämde aldrig dom sakerna som du pratade om, det var det som var min poäng.
Citera
2009-05-22, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dalianx
Jag såg matchen.
GAIS tryckte på som inihelvete ....men hur många riktigt farliga målchanser hade ni egentligen?.....2, på sin höjd 3 om man räknar kalabaliken i straffområdet.

Kan räkna upp minst fem, jag. Pärlan hade tre riktigt heta.
Och det var det som var poängen - humor att Bjärsmyr säger att GAIS inte hade några målchanser. Vilken jävla pajas.
Citera
2009-05-22, 12:44
Medlem
Evilone666s avatar
Jag kan erkänn GAIS var bättre under långa delar av matchen, men nära skjuter ingen hare, ni får ta vara på era chanser sen IFK hade en bra målvakt ni kanske också borde skaffa en . Sen så förstår jag inte att GAIS kan spela bra när dom möter IFK men när dom möter annat motstånd så faller dom ofats ihop. Klart gör GAIS andra bra matcher också men tror inte dom är lika bra som dom är mot IFK.

Kommer ihåg när GAIS kom upp till Allsvenskan, under första året så var dom inget motstånd alls men resten av åren så har dom varit bättre när dom har möt oss. Förra året när vi mötes under våran så var dom klart bättre när det blev 0-0, doch den matchen som dom vann under hösten såg jag bara två clown lag på planen.
Citera
2009-05-22, 12:44
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Måste bara lägga in det här som jag hittade på radiosporten. Mutumba gjorde visst en riktigt skön grej mot Djurgården när han hamnade utanför plan.
http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=1759184&BroadcastDate=&Is Block=

Vet inte vad det sköna är med det där? Dembo har gjort det varje derby det kastats in bananer och nu gör Mutumba det?
Bra koll han verkade ha som säger "jag visste inte varför man kastar bort mat"..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in