2009-05-22, 08:29
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Hmm... Just nu ligger väl Hammarby rätt långt ner på listan över vart spelare vill gå känns det som. Ska ni sno nån av Kalmar eller Halmstad eller nått sånt så känns det som att ni får betala rätt bra och det är väl inte precis det (heller) som är Hammarbys styrka för tillfället..

Fast jag tror Ergnot mer syftar till att sno spelare från lag som Trelleborg o Gefle, även om det visat sig märkligt svårt då trelleborg tackar nej till ett bud på 12 miljoner för en kille som kommer gå gratis i vinter. Då ska man ha i åtanke att Trelleborgs omsättning är totalt typ 30 miljoner. Dessutom kommer antagligen bajenborgen vara klar till sommarsilly så den sidan är det inga problem med.
Citera
2009-05-22, 09:07
Medlem
Shuyins avatar
Jag blev positivt överraskad av AIK i går. Ingen supermatch, men vi styr spelet och har två chanser där det blir mål på nio av tio skott, så lite synd såklart. Elfsborg var oväntat dåliga, man började äntligen känna igen dem ifrån tiden innan SM-guldet.

Synd att Martin Mutumba blev skadad och missar de två nästkommande matcherna.
Citera
2009-05-22, 09:13
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Fast jag tror Ergnot mer syftar till att sno spelare från lag som Trelleborg o Gefle, även om det visat sig märkligt svårt då trelleborg tackar nej till ett bud på 12 miljoner för en kille som kommer gå gratis i vinter. Då ska man ha i åtanke att Trelleborgs omsättning är totalt typ 30 miljoner. Dessutom kommer antagligen bajenborgen vara klar till sommarsilly så den sidan är det inga problem med.

Har väl tyvärr varit såhär ett tag nu att allsvenska klubbar ogärna släpper iväg sina spelare till konkurrerande lag?

Att ens tala om vår prestation igår är för smärtande så jag låter det vara så,
Citera
2009-05-22, 09:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Jag antar att det är Blåvitts fel att Gais inte sätter sina chanser. Det mesta verkar ju vara vårt fel nuförtiden.

/feldgrau

Nej, verkligen inte! Pärlan har missat massor av frilägen nu på senaste, och det är ju knappast Blåvitts fel. Dessutom så kan Wanderson sluta trippa omkring på tå där uppe och agera som om han vore en världsstjärna. För han kommer ingenstans med det jävla spelet. Han sumpade också en hel del.
Citera
2009-05-22, 09:52
Bannlyst
Det är för övrigt lustigt att se hur IFK-supportrar stormar grönsvarta forum och skriver att vi åker ur i år och att vi är förbannat dåliga, utan att tänka på IFK:s insats. Matchen dominerades av GAIS. Det torde betyda att de tycker deras eget lag var ännu sämre, am I right? Hade jag varit IFK:are idag hade jag tackat för de tre poäng från djupet av mitt hjärta, tagit dem och hållt käften.
Citera
2009-05-22, 09:57
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilhelm.MJ
Det är för övrigt lustigt att se hur IFK-supportrar stormar grönsvarta forum och skriver att vi åker ur i år och att vi är förbannat dåliga, utan att tänka på IFK:s insats. Matchen dominerades av GAIS. Det torde betyda att de tycker deras eget lag var ännu sämre, am I right? Hade jag varit IFK:are idag hade jag tackat för de tre poäng från djupet av mitt hjärta, tagit dem och hållt käften.

Klart ni får det tufft om ni inte kan ta poäng när IFK gör sin sämsta match på evigheter.
Senast redigerad av Meanmachine 2009-05-22 kl. 10:01.
Citera
2009-05-22, 10:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Klart ni får det tufft om ni inte kan ta poäng när IFK gör sin sämsta match på evigheter.

Jo jo, men du hajar vad jag menar med det ologiska i att säga att GAIS var dåliga? Bara det jag tycker är riktigt dåligt.
Citera
2009-05-22, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jag blev positivt överraskad av AIK i går. Ingen supermatch, men vi styr spelet och har två chanser där det blir mål på nio av tio skott, så lite synd såklart. Elfsborg var oväntat dåliga, man började äntligen känna igen dem ifrån tiden innan SM-guldet.

Synd att Martin Mutumba blev skadad och missar de två nästkommande matcherna.

Elfsborg var inget vidare, men. Man ska inte glömma att Elfsborg inte har spelat med sin tänkta startelva under någon match. Igår saknades dessutom tre riktigt bra defensiva innermittfältare (Ilola, Mobaeck, Svensson) varav de som spelat i år varit i riktigt bra. Lägg till att klubbledningen skickat iväg den enda naturliga ersättaren till provspel i Italien. Det hade räckt med Anders på planen i den form han visat upp så hade det varit en annan match.
Citera
2009-05-22, 10:28
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandb3rg__
Elfsborg var inget vidare, men. Man ska inte glömma att Elfsborg inte har spelat med sin tänkta startelva under någon match. Igår saknades dessutom tre riktigt bra defensiva innermittfältare (Ilola, Mobaeck, Svensson) varav de som spelat i år varit i riktigt bra. Lägg till att klubbledningen skickat iväg den enda naturliga ersättaren till provspel i Italien. Det hade räckt med Anders på planen i den form han visat upp så hade det varit en annan match.

Jaja, bortförklaringar . AIK har ju också en massa skador, Tomi Maanoja, Kevin Walker, Miran Burgic och Jorge Ortíz avstängd.

Men är Ilola så jävla bra? Hur många matcher har han spelat på sistone? Elfsborg borde ju lärt sig att han alltid är skadad.
Citera
2009-05-22, 11:01
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilhelm.MJ
Man brukar ju säga att det är en styrka att vinna matcher man är dåliga i......stämde ganska bra igår
Citera
2009-05-22, 11:03
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandb3rg__
Det känns som att elfsborg är det lag som har flest skadade spelare per säsong, är det bara en slump eller är det för ni inte har en riktig gräsplan?
Citera
2009-05-22, 11:07
Medlem
Möppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Det visar ju sig att fElsborg inte är ett skit utan Mr Taco Bell. Ni ska vara glada att ni mötte Gnaget. Vi kan verkligen inte ta till vara på bra lägen vilket kommer att bli kostsamt i längden. Sjukt frustrerande match och jag vägrar vara nöjd med en pinne bara för att det var Ellos vi mötte. Vi mötte ett lag från Borås som vi var mycket bättre än och då ska vi också vinna matchen med tanke på lägena och framförallt de många hörnorna vi fick.

Blä.

Någon som vet hur det gick för Dif idag?

Utan Herr Svensson, Mobaeck, Ishi och Ericsson o man får be. Starkt att ta poäng på Råsunda med B-betoning på uppställningen. Kanske säger mer om aik...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in