2009-05-11, 10:40
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Apa brukar ju köra parollen "lite finare, lite bättre" (som numera Sol Invicius tagit över med den äran)

Kolla då in den här bilden
http://4.bp.blogspot.com/_VgoiSpoasf8/SgYP2UVOT5I/AAAAAAAAAAk/vWsWYV7Zkm0/s1600-h/xqddgx.jpg

I rest my case...

Ha ha ha!!
fan vad kul!!
Första ggn jag skrattar MED Klevis! ...
Citera
2009-05-11, 15:47
Medlem
olllies avatar
Jag är lite nervös inför kvällens drabbning mellan BP och HIF. Grimsta känns inte som en plan värdig de barcelonainspirerade offensivkungarna från Sveriges riviera

Tippar 1-1, men hoppas fan på en vinst. I och med Elfsborgs poängtapp så kan HIF gå upp i ensam serieledning.

En annan tuff match blir Kalmar-TFF. TFF har verkligen överraskat den här säsongen och Kalmar har väl egentligen bara spelat bra i den senaste matchen. Tror dock Kalmar börjar sin klättring snart. 4-3-3 ser ju onekligen ut att passa dem bra
Citera
2009-05-11, 16:01
Medlem
lukaszs avatar
Hur länge kan Loffe Carlsson vara kvar i ÖIS? finns det ingen smärtgräns i klubben eller har man helt sonika inte råd att anställa en ny tränare?

Eller det kanske inte hänger så mycket på tränaren, då de har haft en hel del otur med skador och som nykomling är man normalt ännu sämre rustad för sådant än etablerade lag?
Citera
2009-05-11, 17:11
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukasz
Hur länge kan Loffe Carlsson vara kvar i ÖIS? finns det ingen smärtgräns i klubben eller har man helt sonika inte råd att anställa en ny tränare?

Eller det kanske inte hänger så mycket på tränaren, då de har haft en hel del otur med skador och som nykomling är man normalt ännu sämre rustad för sådant än etablerade lag?
Tycker inte man kan klandra honom för nånting. Det är helt enkelt så bra lag som dom har. Man kan inte bygga ett lag på två offensiva stjärnor om man inte har någon defensiv. Går dom två stjärnorna dessutom sönder så har man ingenting alls.. Hade dom gjort det lite smart så hade dom använt pengarna dom la på Alvaro Santos på ett par bra spelare i backlinjen och mittfältet istället.
Citera
2009-05-11, 18:12
Medlem
olllies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Det var en jävla rush av Harbuzi mot Dif! Grymt.
Bra match av honom ja. Lite lustigt att han dagen efter gör den här intervjun

”Det blir svårt för Malmö att behålla mig”
Succémannen Harbuzi om sin framtid

Vad tycker ni. Hybris eller?

http://www.fotbollsverige.se/news_show_det_blir_svart_for_malmo_att_behalla_mig .html?id=7122044
Citera
2009-05-11, 18:47
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olllie

http://www.fotbollsverige.se/news_show_det_blir_svart_for_malmo_att_behalla_mig .html?id=7122044
Den intervjun är tagen från Sydsvenskan och är gjord innan matchen. Han är inte direkt känd för att hålla tillbaks i sina kommentarer om sina tankar men jag har inga problem med det. Det lär även bli svårt och lär kosta för Malmö att behålla Labinot då han är en av de absolut största talangerna i Allsvenskan.
Citera
2009-05-11, 19:25
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

Labbes stora problem är dock att han inte är särskilt bra i ett traditionellt 4-4-2, rollen han har nu eller väl mer eller mindre skräddarsydd för att passa honom då han slipper defensivt ansvar helt. Just denna svårighet att placera honom kan vara något som skrämmer/drar ner värdet.
Citera
2009-05-11, 19:37
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Labbes stora problem är dock att han inte är särskilt bra i ett traditionellt 4-4-2, rollen han har nu eller väl mer eller mindre skräddarsydd för att passa honom då han slipper defensivt ansvar helt. Just denna svårighet att placera honom kan vara något som skrämmer/drar ner värdet.

Finns ju ganska många lag ute i Europa som spelar 4-3-3 eller 4-5-1 där hans spelartyp passar in perfekt. Tror mer det är skadorna som kan sätta stopp för honom både ekonomiskt och sportsligt men den här säsongen har det iaf sett bra ut.

Citat:
3-0 till HIF som är helt dominanta. Varit snudd på flera mål

Ganska ok för en halvlek...
Senast redigerad av Treehorn 2009-05-11 kl. 19:40.
Citera
2009-05-11, 19:39
Medlem
Casabas avatar
Jag skulle dock säga att Labinot ändå klarar defensiven och den nedre delen av mittfältet helt okej ändå. Mot heif så var Åhman-Persson avstängd och Labbe spelade då, visserligen fortfarande 4-2-3-1 men ändå, bredvid D Andersson som defensiv mittfältare. Man såg då att han även som defensiv hade enorma kvaliteter som spelfördelare och han blev även utsedd till Malmös bästa spelare. Men absolut är det till stor del på grund av hans offensiv och hans fantasi som han är på plan.

Angående det Treehorn säger om skadorna så har det absolut varit ett problem tidigare men nu har han trots allt, inklusive höst 2008 spelat 18 Allsvenska matcher i rad, så förhoppningsvis, är hans problem med skador ett skrivet kapitel.
Senast redigerad av Casaba 2009-05-11 kl. 19:41.
Citera
2009-05-11, 20:18
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Herregud va dåliga bajen är.
Citera
2009-05-11, 20:49
Medlem
NoTruces avatar
Hej Bullen!

Jag håller på Hammarby, men jag har ett litet problem. Jag vill tvångsklippa Tony Gustavsson och sedan ge honom sparken. Vad ska jag göra?

Har ni förstått mig korrekt rätt nu, Flashback?

Med vänlig hälsning

NoTruce (som skrivit detta meddelande)
Citera
2009-05-11, 20:54
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Hej Bullen!

Jag håller på Hammarby, men jag har ett litet problem. Jag vill tvångsklippa Tony Gustavsson och sedan ge honom sparken. Vad ska jag göra?

Har ni förstått mig korrekt rätt nu, Flashback?

Med vänlig hälsning

NoTruce (som skrivit detta meddelande)

Vad ska han göra med det usla materialet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in