2009-05-22, 12:46
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Det hade ju varit intressant med en nykter ( ) utläggning om vad det var som Stålhammar gjorde som var så in i helvete fel. Det var inga straffsituationer, det var inga konstiga kort, det var inga knytnävsslag eller armbågar som missades, det var en ingen jätteövervikt i frisparkar eller gula kort åt något håll. Vad exakt gjorde han som var så fel?

/feldgrau

Hans felaktiga domslut vägde över till gråvitts fördel, och jag har sett aldeles för många gaismatcher (och gråvittmatcher också för den delen) för att tro på att det är vanlig felmarginal. Strax innan målet fick ni också en tveksam frispark om jag inte missminner mej.
Att han sen försöker dölja sina sympatier med att ge fröken Wernlöös varning för filmning är också uppenbart, även om det förvisso var korrekt, men om det hade stått 0-0 eller ledning för gais hade han blåst frispark för gråvitt och gett kort (förmodligen rött) till gaisaren.
Senast redigerad av 2mas 2009-05-22 kl. 12:49.
Citera
2009-05-22, 12:48
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilhelm.MJ
Saxat från IFKs hemsida.

"- Men Gais skapade egentligen inga riktigt heta chanser och även om vi inte kom upp i normal nivå tycker jag att vi jobbade oss in i matchen efterhand. På slutet handlade det om att spela för vinst, analyserade mittback Bjärsmyr."

Helt sanslöst att inte kunna erkänna att man i vissa stunder var utspelade. Och GAIS hade både fler och hetare målchanser än vad IFK hade. Herregud

Att ni hade fler och hetare målchanser kan jag skriva under på, men att ni spelade ut oss? Ta dig i kragen människa
Citera
2009-05-22, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evilone666
Jag kan erkänn GAIS var bättre under långa delar av matchen, men nära skjuter ingen hare, ni får ta vara på era chanser sen IFK hade en bra målvakt ni kanske också borde skaffa en . Sen så förstår jag inte att GAIS kan spela bra när dom möter IFK men när dom möter annat motstånd så faller dom ofats ihop. Klart gör GAIS andra bra matcher också men tror inte dom är lika bra som dom är mot IFK.

Kommer ihåg när GAIS kom upp till Allsvenskan, under första året så var dom inget motstånd alls men resten av åren så har dom varit bättre när dom har möt oss. Förra året när vi mötes under våran så var dom klart bättre när det blev 0-0, doch den matchen som dom vann under hösten såg jag bara två clown lag på planen.

Precis. Det gör ju inte det. Eran målvakt är jävligt duktig och hans benparad då Pärlan hade friläge var ju bara mardrömmen alltså. Sedan är inte Dime speciellt dålig, lite svajig dock, men absolut inte dålig. Tycker du att han kunde tagit Hyséns mål?

GAIS är upp och ner. Men som du ser så är vi riktigt bra då vi får det att stämma. Vi spelade bättre igår än vad vi gjorde då vi vann med 5-1 mot ÖIS t,ex. Hade bara Pärlan fått in sina lägen så hade vi vunnit, och det med rätta.
Citera
2009-05-22, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Att ni hade fler och hetare målchanser kan jag skriva under på, men att ni spelade ut oss? Ta dig i kragen människa

Så GAIS tryckte inte tillbaka er ända ner i knät på Kim stundtals? Och sedan låste GAIS hela IFK:s högersida i stort sett hela matchen.
Citera
2009-05-22, 12:56
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Så GAIS tryckte inte tillbaka er ända ner i knät på Kim stundtals? Och sedan låste GAIS hela IFK:s högersida i stort sett hela matchen.

Spelet var mest fram och tillbaka typisk derbymatch, verkligen ingen utspelning varken från er eller vår sida.
Citera
2009-05-22, 12:58
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vet inte vad det sköna är med det där? Dembo har gjort det varje derby det kastats in bananer och nu gör Mutumba det?
Bra koll han verkade ha som säger "jag visste inte varför man kastar bort mat"..
Ahh.. Ok. Hade inte koll på att Dembo gjort det men då ska såklart han ha äran av det.
Och det sista... Hmm... Jag är rätt säker på att det kallas humor.
Citera
2009-05-22, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Spelet var mest fram och tillbaka typisk derbymatch, verkligen ingen utspelning varken från er eller vår sida.

Jojomen!
Citera
2009-05-22, 16:28
Medlem
Evilone666s avatar
Citat:
Precis. Det gör ju inte det. Eran målvakt är jävligt duktig och hans benparad då Pärlan hade friläge var ju bara mardrömmen alltså. Sedan är inte Dime speciellt dålig, lite svajig dock, men absolut inte dålig. Tycker du att han kunde tagit Hyséns mål?.

Dime har ju minst räddningar i allvsvenskan så nåt borde ni gö med han. Efter ha tittat på målet flera gånger så tycker jag han borde kunnat ta den, visst det blir en lurig studs innan den kommer men det var såpass när han att om han skulle sträcka lite på sina armar så skulle han få bollen på sig.

Citat:
GAIS är upp och ner. Men som du ser så är vi riktigt bra då vi får det att stämma. Vi spelade bättre igår än vad vi gjorde då vi vann med 5-1 mot ÖIS t,ex. Hade bara Pärlan fått in sina lägen så hade vi vunnit, och det med rätta.

Jaa men alla lag är bra när dom får det att stämma Sen Öis målvakt var ju totaltkass i den matchen, och ett fruktansvärt försvar spel med.
Citera
2009-05-22, 16:47
Moderator
vfs avatar
Citat:
Kan räkna upp minst fem, jag. Pärlan hade tre riktigt heta.
Och det var det som var poängen - humor att Bjärsmyr säger att GAIS inte hade några målchanser. Vilken jävla pajas.

Pajas borde väl AIK:aren ni har som tränare vara. Innan match sa han
att bojkotten gynnar GAIS och att IFK skulle förlora på den.

Om du nu tycker att GAIS var så jävla överlägsna måste tränaren ha ett
stort hål i huvudet som inte lyckats lära sina adepter att göra MÅL.

Det är nämligen vad fotboll går ut på, att göra fler mål än motståndaren.
Citera
2009-05-22, 19:33
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Inte så länge som Jagne inte kan använda vänstern till nått annat än stödben. Jag hade enkelt satt friläget (så länge jag inte hade lagt det rätt på målvakten) som han fick och jag har inte spelat fotboll på 15 år.. Jagne däremot drog en höger yttersida som jag är tveksam till om det ens är möjligt att få på mål i det läget..

Haha, det är kanske sant. Det är väldigt tråkigt att han inte har ett bättre skott, i så fall hade han varit en av Allsvenskans bästa anfallare. Han kanske får gå på lån till Sandefjord och tränas av Nebojsa Novakovic ett år, jag vet inte...
Citera
2009-05-22, 21:41
Medlem
Nowhere Hills avatar
vad hände med helsingborg ikväll ? 3-0 .jayzuz.
mer än man hade hoppats på det där, fortfarande tajt i toppen av tabellen och häcken visar hälarna till de 3 mindre stockholmslagen.
Citera
2009-05-22, 21:49
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nowhere Hill
vad hände med helsingborg ikväll ? 3-0 .jayzuz.
mer än man hade hoppats på det där, fortfarande tajt i toppen av tabellen och häcken visar hälarna till de 3 mindre stockholmslagen.
Grym match! Helsingborg var bättre i början, men Häcken jobbade sig in i matchen, 2:a halvlek var klart Häckens. 2 mål av Raniegé (Blåvitt kanske ångrar sig nu.... ) och ett mål av veteranen Henriksson.

En mycket njutbar kväll på Rambergsvallen, lite väl kallt dock.

Bäva DIF på tisdag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in