Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Det går inte att påstå att IFK har så mycket bättre försvar på hemmaplan bara för att det är hemmaplan. Byter dom ut backlinjen inför hemmamatcherna eller? Nä, försvaret är fortfarande ett par nivåer sämre än Gnagets.
Var hittar du "ett par nivåer" i skillnad mellan Blåvitts försvar och erat? Det skiljer tre mål över 27 matcher, och då ska man som någon redan skrivit tänka på att IFK samtidigt gjort 16 mål mer och således spelat något mer offensivt. Utöver det faktum att vi behövt spela in en helt ny backlinje (tre av fyra positioner med ny spelare) mitt i säsongen.
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Sedan undrar jag verkligen ärligt, alltså utan sarkasm, vem som är bra i IFK:s anfall förutom Hysen (som är grym), då TO känns lika het som en gråsten och Stiller endast spelar bra när han har Hysen som stöd.
Det räcker väl gott och väl att ha en klasspelare och ett riktigt bra lag i övrigt? När vi saknade Hysén i derbyt klev Selakovic fram. Som du i citaten här nedan påstår så kan vi ju sätta in i princip vem som helst och ändå göra mål.
Citat:
Sedan så tycker jag personligen att Stiller inte är mer än OK, han fungerar som targetplayer, och kan nicka, men verkligen ingen ren anfallare. Visst har han gjort några mål, men vid rätt omständigheter kan de flesta människor göra det.
Citat:
Sedan så har jag aldrig sagt att Stiller är dålig, men han har inte gjort något som andra medelmåttiga forwards inte hade gjort. Snacka om att inte kunna ta kritik

Många lustiga påståenden om Stiller, måste jag säga. Att han bara spelar bra när han har Hysén som understöd måste ändå vara det lustigaste. Inte vid ett enda av Stillers mål har Hysén spelat någon framträdande roll som framspelare eller bidragande på annat sätt. Tvärt om har däremot Stiller passat fram till Hyséns mål vid åtminstone två tillfällen.
Ytterst konstiga uttalanden om stillers målförmåga också. Om nu vilka medelmåttiga anfallare som helst kan göra mål vid rätt omständigheter, varför skaffar inte alla bra lag fram en medelmåttig anfallare från Superettan och låter honom ösa in mål? Löjligt att inte se att det är lite mer än medelmåttighet när han är helt outstanding i skytteligan sett till spelade matcher. Av de trettio bästa målgörarna hittills har alla spelat fler matcher än Stillers 12. Bara ytterligare fem spelare på listan har spelat färre än 20 matcher, det är Alvaro Santos (16), Rasmus Elm (19), Henrik Larsson (18), Stefan Ishizaki (19) och Henrik Berggren (14). Jag tycker nog att det pekar på rejäla målgörarinstinkter och -kvaliteter, oavsett om man befinner sig i rätt omgivning eller ej.
/feldgrau