Skön seger igen. Förstår inte riktigt vad Otto Flick pratar om, usla? Utan Alvbåge hade det varit djurgårdssiffror i matchen. Han gjorde ju ett par riktiga jätteräddningar. Blåvitt spelade lugnt och metodiskt och skapade bra med chanser framåt, trots att vi bara hade 10 man på plan (någon som såg till Jakob Johansson som ersatte PW? Inte jag i alla fall) i 75 minuter...

Precis som mot Bajen borde vi ha avgjort matchen i ett tidigt skede men återigen blir det nervöst mot slutet.
Örebro är helt klart ett lag att räkna med och förmodligen det bästa motstånd vi mött i år (då räknar jag bort Häckenmatchen där Blåvitt var helt under isen). Saknar dock det där lilla extra som kan avgöra en match. Som en Hysén t ex som ur ingenting gör det mål som betyder vinst. Kul att se ett par IFK-rejects också. Alvbåge gör en grym match.
Martin Hansson är Sveriges sämsta domare, som vanligt. Usel åt båda håll och det röda kortet vet jag inte var han hittar någonstans, Nordin måste ha sagt något riktigt jävligt för att det ska vara i närheten av befogad. Samtidigt ruskigt onödigt av Nordin att göra något när man fått en frispark med sig...
Trist med bara 9 400 på läktarna. Tyvärr verkar Allsvenskans gyllene dagar publikmässigt gå mot sitt slut, det syns lite överallt och Blåvitt är inget undantag. Det är en jävla tur att vi har en ny arena som åtminstone tillfälligt kan hålla uppe någon sorts nivå...
/feldgrau