2009-04-28, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Hur har Zoran och damtränaren delat upp sysslorna? Är det damtränaren som har hand om defensiven? Zoran har väl inte varit lysande som huvudtränare på egen hand men han har ju inte heller lett ett så oorganiserat lag som nu.

Det har jag ingen koll på, tidigare var väl Zoran ansvarig för individuell utveckling. Dock är jag rätt säker på att Zorans övertygelse om sina egna psykologisk genidrag lätt blir missriktat när spelarna (åtminstone ett antal tongivande spelare) inte är fullständigt upppumpade med självförtroende.
Citera
2009-04-28, 20:49
Medlem
Hertigens avatar
Hysén gör mål för blåvitt igen, är det 5 matcher i rad han gör mål nu?
Citera
2009-04-28, 20:52
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen

Nya Rajalakso.
Citera
2009-04-28, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen

Nästan, han gjort mål alla matcher utom senast mot bajen!
Citera
2009-04-28, 20:57
Medlem
Otto Flicks avatar
Humor, någon som vet om Selakovic behövde åka ambulans till Sahlgrenska efter Gerzics "överfall". Martin Hansson

Kan lätt konstatera att IFK aldrig vinner SM-guld i alla fall. Är man så här usla mot ett skitlag på hemmaplan, med en man mer en hel halvlek, kan jag aldrig tänka mej att det räcker någonstans i långa loppet.
Citera
2009-04-28, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Nya Rajalakso.
Fast klasser bättre.
Citera
2009-04-28, 21:01
Medlem
Kuggarns avatar
Men va fan vilken tuff utvisning det var på Gerzic då... Och Almebäck varnad helt felaktigt. Vågade inte riktigt tro på vinst mot IFK idag men va fan!
Citera
2009-04-28, 21:09
Medlem
jjjjjj123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Humor, någon som vet om Selakovic behövde åka ambulans till Sahlgrenska efter Gerzics "överfall". Martin Hansson

Kan lätt konstatera att IFK aldrig vinner SM-guld i alla fall. Är man så här usla mot ett skitlag på hemmaplan, med en man mer en hel halvlek, kan jag aldrig tänka mej att det räcker någonstans i långa loppet.

Blåvitts dilemma är ju att de förlorar mot "skitlag" och spelar bra i regel mot de bra. De måste absolut börja spela bättre även i dessa matcherna, då det ganska rejält minskar deras guldchanser

Edit: Dock talar ju Djurgården-matchen emot detta...
Senast redigerad av jjjjjj123456 2009-04-28 kl. 21:25.
Citera
2009-04-28, 21:10
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick

Ojojoj.....här luktar det avundsjuka på lång väg......hade det inte varit för Alvbåge hade det blivit 2-3 mål till.Blåvitt spelar med ett enormt lugn jämfört med tidigare säsonger och man kontrollera matchen totalt ända fram till slutsekundera där det blev lite svettigt....jag skulle bli oerhört förvånad om det INTE blir guld i höst.Örebro ett skitlag? Knappast.....har tippat dom 5a och står fast vid det.
Dessutom borde du fatta att det inte är ok att slå nån med knytnäven på en fotbollsplan oavsett om det är hårt eller inte
Citera
2009-04-28, 21:41
Medlem
feldgraus avatar
Skön seger igen. Förstår inte riktigt vad Otto Flick pratar om, usla? Utan Alvbåge hade det varit djurgårdssiffror i matchen. Han gjorde ju ett par riktiga jätteräddningar. Blåvitt spelade lugnt och metodiskt och skapade bra med chanser framåt, trots att vi bara hade 10 man på plan (någon som såg till Jakob Johansson som ersatte PW? Inte jag i alla fall) i 75 minuter... Precis som mot Bajen borde vi ha avgjort matchen i ett tidigt skede men återigen blir det nervöst mot slutet.

Örebro är helt klart ett lag att räkna med och förmodligen det bästa motstånd vi mött i år (då räknar jag bort Häckenmatchen där Blåvitt var helt under isen). Saknar dock det där lilla extra som kan avgöra en match. Som en Hysén t ex som ur ingenting gör det mål som betyder vinst. Kul att se ett par IFK-rejects också. Alvbåge gör en grym match.

Martin Hansson är Sveriges sämsta domare, som vanligt. Usel åt båda håll och det röda kortet vet jag inte var han hittar någonstans, Nordin måste ha sagt något riktigt jävligt för att det ska vara i närheten av befogad. Samtidigt ruskigt onödigt av Nordin att göra något när man fått en frispark med sig...

Trist med bara 9 400 på läktarna. Tyvärr verkar Allsvenskans gyllene dagar publikmässigt gå mot sitt slut, det syns lite överallt och Blåvitt är inget undantag. Det är en jävla tur att vi har en ny arena som åtminstone tillfälligt kan hålla uppe någon sorts nivå...

/feldgrau
Citera
2009-04-28, 22:11
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Trist med bara 9 400 på läktarna. Tyvärr verkar Allsvenskans gyllene dagar publikmässigt gå mot sitt slut, det syns lite överallt och Blåvitt är inget undantag. Det är en jävla tur att vi har en ny arena som åtminstone tillfälligt kan hålla uppe någon sorts nivå...
/feldgrau

Ja, för om det hade varit gamla "gamla ullevi" så hade det knappt varit 6000 på läktaren mot Örebro.

Skönt med en vinst iaf, och som alla säger så borde Blåvitt ha gjort fler mål än vad dom gjorde.
Alvbåge var som en vägg!
Citera
2009-04-28, 22:19
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Ja, för om det hade varit gamla "gamla ullevi" så hade det knappt varit 6000 på läktaren mot Örebro.

Ungefär. Tragiskt. Trots bra spel i fyra av de fem tidigare matcherna.

Just fan, får ju inte glömma den klassiska avslutningen heller...

M v h
/Serieledarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in