2009-10-02, 17:24
Medlem
Fyfan va sur man blir nu, det är okej att flytta måljäveln så länge inte domarn ser den blir det inga påföljder! Det är ju med en anledning att målet står där det står!

DÖ danskjävel
Citera
2009-10-02, 17:26
Medlem
erikbes avatar
När jag ser en CL-match t.ex så pillar eller kastar ju alltid spelarna bort bollen när de fått frispark emot sig men domarna låter det ske varje gång. Vad handlar det om egentligen? Stör mig så att det blivit OK på nåt vis.
Citera
2009-10-02, 17:26
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Så, han ska straffas för något som inte går att bestraffa i efterhand. Ändra reglerna så det inte uppkommer situationer som den här fler gånger. Samma sak med alla mjäkiga straff efter brutna matcher. Sätt en grundnivå på 500000 i böter första gången, sen 1000000 och ingen publik en match, och sen dubbla igen. Det är inte polisens/samhällets fel att det ser ut som det gör.
Men det är ju det jag säger, att reglerna är åt helvete, det borde finnas åtgärder för den här sorten av fusk. Sedan vet jag fan inte vart ni får det till att jag kräver att svff ska rätta sig efter min åsikt? Jag säger bara att jag personligen tycker att han borde straffas, och det är min jävla åsikt. Så om ni tycker att grönsaker smakar bättre än pizza betyder det alltså att ni kräver att alla andra ska tycka likadant? För ni verkar ju tolka en åsikt på det sättet.
Snacka om att vara blåst.
Citera
2009-10-02, 17:36
Bannlyst
Tycker det är synd att tråden om Wanderson stängdes ner, jag tycker det var tillräckligt intressant ämne för att tas upp i egen tråd, och om man nu vill läsa vad FB tyckte om saken om 1 vecka så kommer det vara omöjligt att hitta något angående det i den här tråden.

Så, ville bara ha det sagt.
Citera
2009-10-02, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Men det är ju det jag säger, att reglerna är åt helvete, det borde finnas åtgärder för den här sorten av fusk. Sedan vet jag fan inte vart ni får det till att jag kräver att svff ska rätta sig efter min åsikt? Jag säger bara att jag personligen tycker att han borde straffas, och det är min jävla åsikt. Så om ni tycker att grönsaker smakar bättre än pizza betyder det alltså att ni kräver att alla andra ska tycka likadant? För ni verkar ju tolka en åsikt på det sättet.
Snacka om att vara blåst.

Du vill ju få folk att bli straffade för sådant som inte går att bestraffa. Det om något är väl att vara blåst? Sen är det väl ändå upp till SvFF och domarna att ha koll på saker som den här, Paveys överfall, Wandersons arbetstillstånd osv osv.
Citera
2009-10-02, 17:39
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Du vill ju få folk att bli straffade för sådant som inte går att bestraffa. Det om något är väl att vara blåst? Sen är det väl ändå upp till SvFF och domarna att ha koll på saker som den här, Paveys överfall, Wandersons arbetstillstånd osv osv.
Så vadå, jag är blåst för att jag tycker att Kim borde straffas för att han fuskar? Jo, det låter ju helt befängt!
Ännu en gång, det kallas åsikt! Slå upp det i en ordbok fall du inte förstår vad ordet betyder.
Senast redigerad av Viking- 2009-10-02 kl. 17:43.
Citera
2009-10-02, 17:47
Medlem
Citat:

Jag tror att det Viking- vill ha sagt är att han personligen tycker att det borde finnas regler för den här sortens fusk så att fuskande spelare kan bli straffade i efterhand.

Inte att SvFF ska hitta på någon ny regel och använda sig av den retroaktivt.

Hur många sidor av tröttsamma diskussioner kunde undvikas om syndare på forumet undvek att missförstå varandra med flit, för att få hetsa tillbaka?
Citera
2009-10-02, 17:48
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ff
Jag tror att det Viking- vill ha sagt är att han personligen tycker att det borde finnas regler för den här sortens fusk så att fuskande spelare kan bli straffade i efterhand.

Inte att SvFF ska hitta på någon ny regel och använda sig av den retroaktivt.

Hur många sidor av tröttsamma diskussioner kunde undvikas om syndare på forumet undvek att missförstå varandra med flit, för att få hetsa tillbaka?
Tack! Känns verkligen som att banka skallen i en tegelvägg.
Citera
2009-10-02, 17:49
Medlem
Nebos avatar
Citat:
Att man är rädd att straffa vissa klubbar, kasta inte sten i glashus nu. När kommer det ett rejält straff för stockholmslagens avbrutna matcher. Se på Italien.

Senast en "skandal" utspelade sig på Råsunda dömdes AIK till två matcher utan publik och 100k i böter. Är inte det ett rejält straff så säg
Citera
2009-10-02, 17:55
Medlem
feldgraus avatar
Många idiotiska åsikter här inne nu.

Och mycket att skratta åt.

Det var väl klart redan första vändan vi diskuterade det här att Kims stolpflyttande möjligen som mest var osportsligt uppträdande och alltså hade kunnat rendera i ett gult kort om domaren hade sett det. Och det är väl klart för de flesta att disciplinnämnden inte delar ut gula kort i efterhand (oj, oj, oj, tänk alla filmningssituationer, bortsparkande av bollar efter avblåsning och annat roligt som hade behövt granskas och straffas i efterhand i så fall...). Så vad är det för konstigt med att Kim frias? Det värsta utfallet hade varit ett gult kort i efterhand eftersom det inte finns någon annan rimlig tolkning. Och gula kort delas alltså inte ut retroaktivt.

Wanderson-affären är ju också lite lustig men reglerna är ju som de är och det finns väl inte så mycket att rasa över där heller. Konstigt bara att varken GAIS eller SvFF hade koll på tillstånd... Där kan vi snacka om något man ska rasa över.

Många ny-gnagare som dyker upp och spelar Allan nu också när AIK för en gångs skull går mot guld...

/feldgrau
Citera
2009-10-02, 17:59
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tku01
Precis, så är det. Blir det inget straff av detta så måste det ju betyda att det bara är att spela på. Plocka in en kille från utlandet, spelar nästa dag. Inga papper behövs. Då kan Dif avskeda ännu fler från kansliet ;-)

Det är väl ändå en jävla skillnad. Visst, GAIS har agerat jävligt klantigt som inte har hållt koll på att hans tillstånd gällde 2+2 år, men det är ju inte direkt så att han riskerat att inte få det förnyat. För övrigt har vår nya brasse ett fyraårskontrakt, och hans arbets- och uppehållstillstånd gäller i alla fyra år. Någon dabbade sig, men att det skulle få så stora konsekvenser så att GAIS blev av med tre segrar är lite magstarkt.

Wallin menar att det är en enskild person som har hållt i tillstånden, och att denne inte informerade styrelsen om att Wandersons tillstånd gått ut och att han ansökt om nytt. Jag väljer (big surprise) att tro på detta då jag inte tror att styrelsen, och i förängningen tränarna hade vågat chansa på att spela Wanderson ändå. Men men...

Edit: varför är det inte så att utländsk arbetskraft på kontraktsbasis får arbets- och uppehållstillstånd för hela den tid kontraktet gäller? Det övergår fan mitt förstånd. Endast vid förnyat kontrakt borde ny ansökan behövas.

För övrigt håller jag (hör och häpna) med Mild om att sådant här borde skötas per automatik av ett (kompetent) förbund. Den här cirkusen som varit nu kan ju inte vara bra för någon på något sätt.
Senast redigerad av Mr. Majestyk 2009-10-02 kl. 18:02.
Citera
2009-10-02, 18:20
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Många idiotiska åsikter här inne nu.

Och mycket att skratta åt.

Det var väl klart redan första vändan vi diskuterade det här att Kims stolpflyttande möjligen som mest var osportsligt uppträdande och alltså hade kunnat rendera i ett gult kort om domaren hade sett det. Och det är väl klart för de flesta att disciplinnämnden inte delar ut gula kort i efterhand (oj, oj, oj, tänk alla filmningssituationer, bortsparkande av bollar efter avblåsning och annat roligt som hade behövt granskas och straffas i efterhand i så fall...). Så vad är det för konstigt med att Kim frias? Det värsta utfallet hade varit ett gult kort i efterhand eftersom det inte finns någon annan rimlig tolkning. Och gula kort delas alltså inte ut retroaktivt.

Wanderson-affären är ju också lite lustig men reglerna är ju som de är och det finns väl inte så mycket att rasa över där heller. Konstigt bara att varken GAIS eller SvFF hade koll på tillstånd... Där kan vi snacka om något man ska rasa över.

Många ny-gnagare som dyker upp och spelar Allan nu också när AIK för en gångs skull går mot guld...

/feldgrau
Nu när AIK för en gångs skull går mot guld? AIK har varit ett av de mest stabila lagen sedan man tog guld förutom då man åkte ur och var i superettan. Vi har ju varit topp5 varenda år annars och mer än en gång haft guldchans.
Senast redigerad av Viking- 2009-10-02 kl. 18:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in