2009-04-27, 13:32
Medlem
Worezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
Rätt rolig helg vad gällde svenska cupen, flertalet allsvenska lag utslagna bland annat: Trelleborg, BP, Gais, Kalmar och Malmö. Kalmar har börjat årets säsong uruselt, och fast det pratas om kris i Hammarby och Djurgården tycker jag att Kalmar hittills är årets krislag. Med det spelarmaterial Kalmar har och fjolårets vinst så är det riktigt dåligt av Kalmar.
Tycker inte Kalmar har vidare starkt spelarmaterial. Visst är Rasmus Elm en duktig fotbollsspelare men ingen utpräglad målskytt.
Citera
2009-04-27, 15:39
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worez
Tycker inte Kalmar har vidare starkt spelarmaterial. Visst är Rasmus Elm en duktig fotbollsspelare men ingen utpräglad målskytt.

Jag tycker ändå med det spelarmaterial Kalmar har (med Elm, Elm, Rydström, Sobralense, Mendes och Dauda i spetsen) så borde det räcka till topp 6, att laget ska klappa ihop totalt för att 3 spelare försvinner (varav 1 dessutom drog hälften in i säsongen) är ju smått otroligt även om dessa 3 stod för merparten av målproduktionen. Samtidigt tycker jag att Kalmar har starkare trupp än de flesta lagen i Allsvenskan. Är väl egentligen bara Elfsborg, IFK Göteborg, Malmö och Helsingborg som har starkare trupp i mitt tycke (och i den ordningen).
Citera
2009-04-27, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
Jag tycker ändå med det spelarmaterial Kalmar har (med Elm, Elm, Rydström, Sobralense, Mendes och Dauda i spetsen) så borde det räcka till topp 6, att laget ska klappa ihop totalt för att 3 spelare försvinner (varav 1 dessutom drog hälften in i säsongen) är ju smått otroligt även om dessa 3 stod för merparten av målproduktionen. Samtidigt tycker jag att Kalmar har starkare trupp än de flesta lagen i Allsvenskan. Är väl egentligen bara Elfsborg, IFK Göteborg, Malmö och Helsingborg som har starkare trupp i mitt tycke (och i den ordningen).

Personligen tycker jag inte de spelare du nämner med undantag för Elm den yngre är några direkt genomgående klasspelare. Elm den äldre antas väl mest bara vara bra på grund av hand yngre bröder, mendes sätter en boll då å då men är överlag ganska kass och rydström är ju knappast långt över medel med allsvenska mått mätt. Möjligtvis att de knipper sjätteplatsen ur ett "lag-på-pappret-perspektiv" efter de du nämnt samt gnaget, men jag är ärligt talat tveksam.

Jag håller dock med om att genomklappningen som de stått för nu i början av säsongen i förhållande till hur de spelade förra året framstår som helt orimlig.
Citera
2009-04-28, 12:42
Medlem
Jaha, IFK mot Örebro idag. Örebro känns riktigt bra, kan bli jävligt svårt, speciellt utan Wernbloom.

Annars då, Laul tycker att Zoran ska avgå frivilligt då hans ledarsätt funkat dåligt, att ge redan dåliga spelare riktigt dåligt självförtroende kanske inte var så smart. Tankar om det?
Citera
2009-04-28, 12:51
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Annars då, Laul tycker att Zoran ska avgå frivilligt då hans ledarsätt funkat dåligt, att ge redan dåliga spelare riktigt dåligt självförtroende kanske inte var så smart. Tankar om det?

Den enda tanken jag får är att Laul som alltid har fel i allting.
Citera
2009-04-28, 13:01
Medlem
Vicious_s avatar
IFK-ÖSK kommer nog bli en jäkligt tät match.
IFK kommer säkert pressa hårt och ÖSK rikta in sig på försvarspel med sylvassa kontringar.

ÖSKs försvarspel har varit ytterst stabilt, tre stycken (olyckliga) mål insläppta, de berodde på Straff(DIF), felpass(elfsborg) och ett riktigt skitmål(kalmar)
Annars har ännu inget lag hotat ÖSKs försvar.

1-1 är mitt tips.

1-0 Tobias Hysén
1-1 Roni Porokara
Citera
2009-04-28, 13:16
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Hoppas verkligen ÖSK vinner. Bara att firman kallar sig för Kubanerna är fan värt ett SM-Guld!
Citera
2009-04-28, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Mitt "uttalande" är inte märkligare än att jag inte anser att en målvakt skall tycka att två insläppta bollar är okej. Släpper en målvakt in mål ska han vara missnöjd. Så enkelt är det. Och något otagbart finns det inte. Det beror ju som bekant på hur målvakten i fråga placerar sig själv samt sitt försvar. Självklart är jag inte dummare än att jag inser att även den bästa målvakten släpper in mål då och då. Ingen är en vägg. Men fortfarande tycker jag att det säger en hel del om hans inställning när det är okej att släppa in två mål. Det ska han inte vara nöjd med.

Det är en jävla massa mål som är otagbara för en målvakt om han inte helt enkelt bara gissar var bollen kommer hamna. Mffs mål mot AIK, andra målet dif släppte in senast m fl.

Jag tror Ösk tar en poäng ikvälll och jag skulle inte bli förvånad om de lyckas ta alla 3.
Citera
2009-04-28, 14:17
Medlem
lastninjas avatar
Löjligt tätt med matcher nu. Blir min fjärde på plats på 8 dagar idag. Ett jävla resande!
Citera
2009-04-28, 14:27
Medlem
feldgraus avatar
Förhoppningsvis kommer Blåvitt inte att underskatta Örebro och i så fall tror jag på vinst. Ingen jätteseger men vinst i alla fall. Vi har 9-0 på två matcher på hemmaplan, det lär väl inte bli 3-0 i dag, men 2-0 eller 2-1 känns som rimliga resultat.

/feldgrau
Citera
2009-04-28, 14:27
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Jaha, IFK mot Örebro idag. Örebro känns riktigt bra, kan bli jävligt svårt, speciellt utan Wernbloom.

Hur har Zoran och damtränaren delat upp sysslorna? Är det damtränaren som har hand om defensiven? Zoran har väl inte varit lysande som huvudtränare på egen hand men han har ju inte heller lett ett så oorganiserat lag som nu.
Citera
2009-04-28, 14:32
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Han var tydligen en viktig kugge i Stabeks guld förra året. Och tyvärr är norska ligan bättre än allsvenskan.

En viktig back i ett norskt guldlag duger i AIK. Speciellt då han har AIK-hjärta.

Att han spelar i Norska div 2 visar väl ganska tydligt hans nuvarande kapacitet. Dock var han bra i AIK och grät väldigt mycket när han blev såld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in