2009-04-15, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggiss
Bara för att han är subjektiv behöver ju inte det betyda att han har fel. Istället för att varje gång klämma ur sig det ovan kan ju Kung_Ingenting bestyrka sitt påstende med fakta. (Om det nu är så att han kan)

Att komma med ett påstående utan källhänvisning och därefter hävda att motparten inte kan ifrågasätta detta utan fakta är argumentationsteknik på dagisnivå.

Jag tar 1000 kilo i bänkpress. Tror du mig inte? Bevisa att jag ljuger.
Citera
2009-04-15, 20:30
Medlem
Shuyins avatar
Men seriöst, det finns en chatt tråd för varje omgång.

/mod.
Citera
2009-04-15, 20:56
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Men seriöst, det finns en chatt tråd för varje omgång.

/mod.

Detta måste jag ha missat Ursäkta..
Citera
2009-04-15, 20:58
Medlem
jansdieters avatar
Haha ja man njuter en sådan här onsdagskväll.
häcken spöar skiten ur sillstryp, bp tar tre poäng på örjans vall och djif mäktar med en poäng hemma mot gefle. Synd att det inte blev noll där, då hade kvällen varit fulländad.

Özkan tydligen spelklar imorn mot iff iff. Mutumba och den redan nämnda kör över skåningarnas kanter, Thorstensson river upp enorma ytor till Obolo som gör ett äkta hattrick i första.
Senast redigerad av jansdieter 2009-04-15 kl. 21:01.
Citera
2009-04-15, 21:35
Medlem
feldgraus avatar
Fantastiska fotboll.

Få saker här på jorden är så säkra som att en 6-0-vinst med drömspel på en fantastisk stadion följs av 1-4 med patetiskt spel på en usel stadion. Den enda trösten är väl att ÖIS kommer köras över på ren aggression på måndag.

Ibland undrar man varför man får utstå det här jävla späkandet som kallas att hålla på ett lag. Inte fan har det varit roligt några längre stunder.

Jaja, fördelen med att bli utspelade av Häcken är väl att det inte finns några supportrar som kan reta en, varken här eller i verkligheten. Fast få saker här på jorden är väl så säkra som att ett sådant uttalande leder till att den enda häckensnubben som har internet letar sig hit just i kväll.

Jag har inte läst och tänker inte läsa den här tråden på ett par dagar nu. Vi ses...

EDIT: Om nu något mongo skulle få för sig att det här är en bortförklaring av något slag (det verkar vara populärt att tro det nuförtiden så fort jag skrivit något...) så är det alltså inte det.

/feldgrau
Senast redigerad av feldgrau 2009-04-15 kl. 21:46.
Citera
2009-04-15, 21:44
Medlem
East Clintwoods avatar
Ett fall framåt för DIF och mitt tips före matchen gick in, 0-0, och ett gigantiskt torskslag för sillarna. Nåja, risken är väl att när vi möter BK Röva blir det 1-10 eller så ...

Gefle IF hade klart giftigast och flest avslut.
DIF hade det tafatta spelet (och publiken). (Och hade vi inte ens haft publiken kanske vi hade förlorat ...)
Domaren lite halvlam, men ingen katastrof.
Rättvist resultat? Jodå.
Citera
2009-04-15, 21:57
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Fantastiska fotboll.

Få saker här på jorden är så säkra som att en 6-0-vinst med drömspel på en fantastisk stadion följs av 1-4 med patetiskt spel på en usel stadion. Den enda trösten är väl att ÖIS kommer köras över på ren aggression på måndag.

Ibland undrar man varför man får utstå det här jävla späkandet som kallas att hålla på ett lag. Inte fan har det varit roligt några längre stunder.

Jaja, fördelen med att bli utspelade av Häcken är väl att det inte finns några supportrar som kan reta en, varken här eller i verkligheten. Fast få saker här på jorden är väl så säkra som att ett sådant uttalande leder till att den enda häckensnubben som har internet letar sig hit just i kväll.

Jag har inte läst och tänker inte läsa den här tråden på ett par dagar nu. Vi ses...

EDIT: Om nu något mongo skulle få för sig att det här är en bortförklaring av något slag (det verkar vara populärt att tro det nuförtiden så fort jag skrivit något...) så är det alltså inte det.

/feldgrau

Ho ho, jodå jag finns ju!
Fantastisk match av Häcken, jag var på plats minsann!
Citera
2009-04-15, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Ett fall framåt för DIF och mitt tips före matchen gick in, 0-0, och ett gigantiskt torskslag för sillarna. Nåja, risken är väl att när vi möter BK Röva blir det 1-10 eller så ...

Gefle IF hade klart giftigast och flest avslut.
DIF hade det tafatta spelet (och publiken). (Och hade vi inte ens haft publiken kanske vi hade förlorat ...)
Domaren lite halvlam, men ingen katastrof.
Rättvist resultat? Jodå.

Tja, nu har DIF spelat i fyra timmar och 30 min (38 med tillägg) utan att göra ett enda spelmål...
Enda målet på tok-feldömd straff mot Örebro. 7000 på Stadion ikväll. Ska Djurgår´n spela vid Kaknäs eller på Hjorthagen nästa år?
Senast redigerad av Sant 2009-04-15 kl. 22:11.
Citera
2009-04-15, 22:08
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Resultaten i allsvenskan indikerar på vilken pajasnivå svensk
fotboll hamnat i. Vi är en tredjerangsnation internationellt,
jönsallsvenskan bekräftar förfallet.

Brommapojkarna i ledning efter tre matcher - visserligen
en haltande tabell, men haltar gör svensk invalidfotboll också
-
är ett skämt.
Citera
2009-04-15, 22:11
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sant
Tja, nu har DIF spelat i fyra timmar och 30 min utan att göra ett enda spelmål...
Enda målet på tok-feldömd straff mot Örebro. 7000 på Stadion ikväll. Ska Djurgår´n spela vid Kaknäs eller på Hjorthagen nästa år?

Straffen var inte feldömd, i övrigt tror jag att vi kan diskutera; Kaknäs är inte godkänd för allsvenskt spel, icke heller Hjorthagen. Gällande publiksiffran är det som jag skrev i A3-tråden; det är nu i motgång som supportrarna och föreningen prövas. Det är nu det är (extra) viktigt att gå och se DIF. Som beprövad motgångssupporter är jag - dessvärre - van.

Det är dock ett stort svaghetstecken att inte prestera mer än en enda målchans mot Gefle och totalt 4-5 på tre matcher. Det suger, jo tack, jag vet.
Citera
2009-04-15, 22:12
Medlem
mishimas avatar
Det är ju bara nykomlingar MFF har vunnit mot, eller hur var det nu det lät från vissa håll?
Citera
2009-04-15, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Straffen var inte feldömd, i övrigt tror jag att vi kan diskutera; Kaknäs är inte godkänd för allsvenskt spel, icke heller Hjorthagen. Gällande publiksiffran är det som jag skrev i A3-tråden; det är nu i motgång som supportrarna och föreningen prövas. Det är nu det är (extra) viktigt att gå och se DIF. Som beprövad motgångssupporter är jag - dessvärre - van.

Det är dock ett stort svaghetstecken att inte prestera mer än en enda målchans mot Gefle och totalt 4-5 på tre matcher. Det suger, jo tack, jag vet.

Men hallå, Vakna. Måste kommentera det. Oremo sparkar Örebroaren på hälarna
och faller...om det är straff så har "björnarna slutat bajsa i skogen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in