2009-04-15, 22:19
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sant
Men hallå, Vakna. Måste kommentera det. Oremo sparkar Örebroaren på hälarna
och faller...om det är straff så har "björnarna slutat bajsa i skogen".

Det du icke bryr dig om är att ÖSK-spelaren stänger Oremo och är inte på bollen. Du får gärna springa framför men då måste du också ta bollen. Annars kallas det för stängning/obstruktion och det är icke tillåtet, ej heller inom straffområdet. Om det inte är straff, har påven inte längre lustig hatt.
Citera
2009-04-15, 22:23
Medlem
LikeAGloves avatar
Saknar ord en kväll som denna, var inget annat än säker på tre poäng. Att man var på matchen med häckensläktingar som ensam Blåvit gjorde ju inte kvällen hysterisk rolig om man säger så...
Citera
2009-04-15, 22:44
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Resultaten i allsvenskan indikerar på vilken pajasnivå svensk
fotboll hamnat i. Vi är en tredjerangsnation internationellt,
jönsallsvenskan bekräftar förfallet.

Brommapojkarna i ledning efter tre matcher - visserligen
en haltande tabell, men haltar gör svensk invalidfotboll också
-
är ett skämt.
Sånna som är intresserade av politik brukar inte kunna speciellt mycket om fotboll......och du är inget undantag
Citera
2009-04-15, 22:45
Bannlyst
Herregud, jag kollade in sportbladet nyss. Är det sant? Har Häcken spöat IFK med 4-1? Kan någon berätta om hur i helvete detta hände?

Gud vad roligt!
Citera
2009-04-15, 22:53
Medlem
Verkligen en helt sjuk allsvenska hittills. Alla slår alla och det blir mycket mål. Och hör och häppna, BP leder Allsvenskan och dessutom har de hållit nollan
Citera
2009-04-15, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sant
Tja, nu har DIF spelat i fyra timmar och 30 min (38 med tillägg) utan att göra ett enda spelmål...
Enda målet på tok-feldömd straff mot Örebro. 7000 på Stadion ikväll. Ska Djurgår´n spela vid Kaknäs eller på Hjorthagen nästa år?

Nej jag har hört att de ligger i hårdträning inför Gothia cup i sommar.
Citera
2009-04-15, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Straffen var inte feldömd, i övrigt tror jag att vi kan diskutera; Kaknäs är inte godkänd för allsvenskt spel, icke heller Hjorthagen. Gällande publiksiffran är det som jag skrev i A3-tråden; det är nu i motgång som supportrarna och föreningen prövas. Det är nu det är (extra) viktigt att gå och se DIF. Som beprövad motgångssupporter är jag - dessvärre - van.

Det är dock ett stort svaghetstecken att inte prestera mer än en enda målchans mot Gefle och totalt 4-5 på tre matcher. Det suger, jo tack, jag vet.

Skärp dig. Den mest solklara feldömda straff som dömts i Allsvenskan sedan gulleplutt Kennedys-dagar på DDR-arenan. Han behövde ju bara sticka in sin flintskalle på arenan så pekade ju domaren på straffpunkten.
Citera
2009-04-15, 22:59
Medlem
Är inte resultatet BK Häcken-IFK G 4-1 lite typiskt för Allsvenskan? Serien kommer vara jämn som satan tack vare den låga nivån. Lägg därtill ett flertal usla planer. Diggar framförallt åkern BP kör på ÖIS är väl det enda laget som känns iskallt. Resten kan "skrälla" när som. Tror DIF går mot en tuff säsong. Trodde jag även innan serien. AIK-Malmö FF imorgon,omöjligt att tippa, det är ju Allsvenskan.
Citera
2009-04-15, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Det du icke bryr dig om är att ÖSK-spelaren stänger Oremo och är inte på bollen. Du får gärna springa framför men då måste du också ta bollen. Annars kallas det för stängning/obstruktion och det är icke tillåtet, ej heller inom straffområdet. Om det inte är straff, har påven inte längre lustig hatt.

Är inte kravet att du ska vara inom 1-2 m från bollen för att få göra det? tänkte mest på att det e ju väldigt populärt att stänga spelare ute från bollen när den e på väg över kortlinjen osv för att man vill få fram inspark eller hörna..
Citera
2009-04-15, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalglish7
Är inte resultatet BK Häcken-IFK G 4-1 lite typiskt för Allsvenskan? Serien kommer vara jämn som satan tack vare den låga nivån. Lägg därtill ett flertal usla planer. Diggar framförallt åkern BP kör på ÖIS är väl det enda laget som känns iskallt. Resten kan "skrälla" när som. Tror DIF går mot en tuff säsong. Trodde jag även innan serien. AIK-Malmö FF imorgon,omöjligt att tippa, det är ju Allsvenskan.

Väldigt svårt att tippa Aik-Malmö men Malmö har haft det tufft på Råsunda under de senaste åren. Det talar verkligen för hemmalaget imorgon. Har hört att gräset är dåligt där också men vet inte om det stämmer.
Citera
2009-04-15, 23:27
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrOlsson
Verkligen en helt sjuk allsvenska hittills. Alla slår alla och det blir mycket mål. Och hör och häppna, BP leder Allsvenskan och dessutom har de hållit nollan

Som vanligt alltså.

Imorgon vinner AIK, som vanligt, hemma mot MFF. Dock hoppas min nervösa mage ändå på att vi kan stoppa den hopplösa trenden mot AIK borta, och nog bör vi kunna göra det. Nästan alla verkar ha höjt sig sen förra året, och framförallt defensivt är vi riktigt starka. Kanske blir kryss ändå!
Citera
2009-04-15, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Som vanligt alltså.

Imorgon vinner AIK, som vanligt, hemma mot MFF. Dock hoppas min nervösa mage ändå på att vi kan stoppa den hopplösa trenden mot AIK borta, och nog bör vi kunna göra det. Nästan alla verkar ha höjt sig sen förra året, och framförallt defensivt är vi riktigt starka. Kanske blir kryss ändå!

Blir det kryss är jag väldigt nöjd, det tror jag även laget är. En pinne borta mot AIK är faktiskt bra för Malmö imed att det gått så tufft däruppe senaste åren.

Märkligt med just MFF mot AIK. För när Malmö spelar hemma mot dom så vinner oftast Malmö. Hemmalaget verkar ha en stor fördel mellan just de två lagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in