2009-02-16, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Läser titt som tätt inlägg här på FB som låter ungefär såhär

-Allsvenskan är så jävla dålig

Vad tycker ni andra, är den dålig?, spelar det någon roll om den nu är det? Ska man bara följa de allra största ligorna och mästerskapen?

För min egen del så kan allsvenskan vara hur dålig som helst, jag håller på mitt allsvenska lag och så är det med den saken

håller med till fullo. De där "allsvenskan suger"-inläggen är de mest patetiska som går att läsa här nästan. So what liksom, skit i att kolla isåfall. Själv tycker jag allsvenskan är det finaste som finns och det är faen vad man längtar till att det drar igång igen.
Citera
2009-02-16, 16:53
Medlem
erikbes avatar
Allsvenskan är the real deal så att säga. Har ingen lust att tapetsera lägenheten med planscher på Christina Ronaldo som jag sedan sitter och runkar till. Visst kan det vara underhållande att kolla på CL eller PL etc. Men det är bara idiotiskt att jämföra med Allsvenskan

När jag ser en match med blåvitt så kan jag se ett grymt underhållningsvärde även i en match borta mot Gefle i snöstorm som slutar med snöplig förlust på en feldömd straff på stopptid
Citera
2009-02-16, 17:27
Medlem
ejjans avatar
Citat:
Allsvenskan är the real deal så att säga. Har ingen lust att tapetsera lägenheten med planscher på Christina Ronaldo som jag sedan sitter och runkar till. Visst kan det vara underhållande att kolla på CL eller PL etc. Men det är bara idiotiskt att jämföra med Allsvenskan

När jag ser en match med blåvitt så kan jag se ett grymt underhållningsvärde även i en match borta mot Gefle i snöstorm som slutar med snöplig förlust på en feldömd straff på stopptid

Jag tycker också att Allsvenskan är "the real deal" och vill inte tapetsera lägenheten med plancher på andra spelare än från mitt lag heller, men jag får väl fortfarande tycka att det är synd att Allsvenskan inte är bättre än vad den är? Det är väl fortfarande synd att vi inte har världens bästa liga, så vi kan spela med de andra världsstjärnorna, trots att detta är den liga vi älskar mest?

Fattar inte riktigt hur du menar.
Citera
2009-02-16, 17:36
Medlem
erikbes avatar
Självklart vore det bästa om Allsvenskan var världens bästa liga men det verkar som om många jämför Allsvenskan med de stora scenerna och det är ju helt meningslöst.

En fråga som rör detta är när allsvenskan var som bäst. Vad tror ni?
Citera
2009-02-16, 17:40
Medlem
Quasys avatar
Citat:
Självklart vore det bästa om Allsvenskan var världens bästa liga men det verkar som om många jämför Allsvenskan med de stora scenerna och det är ju helt meningslöst.

Allsvenskan var väll bäst under göteborgs storhetstid 80 talet?
Citera
2009-02-16, 17:41
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quasy
Allsvenskan var väll bäst under göteborgs storhetstid 80 talet?

Kanske, eller under 50-talet. Många stora spelare då.
Citera
2009-02-16, 17:44
Bannlyst
AS är ju en väldigt gammal liga, skulle gissa på att när den grundades var den som allra bäst, kanske topp 10 i världen eftersom det fanns så få.

Citera
2009-02-16, 17:46
Medlem
erikbes avatar
Vad jag ville komma till var att jag har på känn att Allsvenskan aldrig har varit särskilt mycket bättre än idag. Ibland har vi haft ett par givna topplag (Läs IFK Göteborg) som dessutom gjort bra ifrån sig i europaspelet men och andra sidan var väl intresset för Allsvenskan svagare när blåvitt var som bäst
Citera
2009-02-16, 17:46
Medlem
ejjans avatar
Citat:

Tycker iofs inte det är helt meningslöst, kan vara nyttigt om man en dag vill nå dit.

80- eller 50-talet... Lite beroende på hur man definierar storheten. Många lag som kunde konkurera internationellt eller ett lag som var bättre än alla andra?
Citera
2009-02-16, 17:48
Medlem
erikbes avatar
Inte under mitten på 90-talet då, när IFK gick som längst i CL?
Citera
2009-02-16, 18:44
Medlem
ejjans avatar
Citat:
Inte under mitten på 90-talet då, när IFK gick som längst i CL?

Som sagt, det beror på hur du definierar det hela. Isf var ju tex allsvenskan större -78/79
Citera
2009-02-16, 19:18
Medlem
Casabas avatar
När MFF kom till CL(då vid namn europacupen)-finalen och förlorade med uddamålet var nog allsvenskan som störst

Skulle även tro att allsvenskan var stor internationellt under 50-talet
Senast redigerad av Casaba 2009-02-16 kl. 19:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in