Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Av dessa startade två nu senast va? En av de två har dessutom om jag inte har fel varit i finland och har väl inte helt igenom kommit fram genom er ungdomsatsning. Visst, ni har folk i leden, men som jag skrev, hittils är det ju inte jättemånga som tagit sista steget, där kan du väl inte säga emot mig? Tycker du att någon av dessa har tagit det steget som tex. Wernbloom, bjärsmyr, Gustav Svensson och Robin Söder tagit?
Med tanke på hur bred trupp vi har just nu så är det inte så konstigt att inte alla kan starta varenda match. Pierre Bengtsson var praktiskt taget ordinarie på vänsterbacken förra året, en plats som Nisse Johansson nu tagit och gjort till sin egen. Bengtsson har dock gjort några bra insatser på innermittfältet, och gjorde det bra på högerkanten, en plats han aldrig spelat på förut, när Kenny Pavey gick ut skadad mot Kalmar.
Har inte Per Karlsson tagit steget? Tillåt mig småle. Han var ordinarie hela förra säsongen, och har även börjat denna säsongen riktigt bra. Walid Atta är strax bakom hela tiden, och han lirar ju även i U21. Martin Mutumba har spelat i AIK sedan tonåren, sen var han 2 år i Finland. Han kom tillbaka till oss förra säsongen, då han fick lira i Väsby, och nu är han tillbaka i Gnaget.
Det är inget skämt när jag säger att vi har en av dom absolut bästa ungdomsverksamheterna i Sverige just nu. Vilka andra lag har en direkt underställd samarbetsklubb, med sina tränare och ledare, i superettan? Vilka andra kan matcha sina ungdomar där? Inte många. Spelarna vi tagit upp hittills har utvecklats grymt mycket där, och nu är det upp till Stahre att matcha dom som platsar i AIK för att utvecklingen inte ska stagnera.