2009-04-15, 15:27
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocchi
Jadu... Per Karlsson, Pierre Bengtsson, Walid Atta, Saihou Jagne, Martin Mutumba, Mikael Thorstensson, Viktor Lundberg(har fått kontrakt med AIK, men kommer antagligen spela en del i Väsby denna säsong också). Räcker det?

Som larsmattias skriver är det kanske inte spelare som tagit det där allra sista steget man kan tycka är nödvändigt för att tala om en lyckad satsning på ungdomsspelare.

/feldgrau
Citera
2009-04-15, 15:29
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
Problemet är att Jan Tauer står med en stor bjälke mellan benen medan han pratar, som då naturligtvis anspelar på ett överdrivet stort könsorgan.
Ska prata med Tauer

Djurgårdens vd Alf Johansson är inte glad över Tauers agerande.

– Det är säkert triggat av att vi spelat in ett par reklamfilmer ganska nyligen, där både Tauer och Dembo medverkar på olika håll. Det här är ett väl ett försök av Tauer att vara rolig, men det är inte okej. Högst olämpligt och naturligtvis kommer vi att prata med Jan Tauer om det här, säger Alf Johansson.

Haha, det är så jävla mycket Sverige i ett nötskal, fy fan vad fjantigt.
Citera
2009-04-15, 15:41
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Haha, det är så jävla mycket Sverige i ett nötskal, fy fan vad fjantigt.

Stockholm i ett nötskal. Alla inblandade är pinsamma. Aftonbladet, Tauer, DIF, Alf Johansson.
Citera
2009-04-15, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paperkorg
Jaha, ni läser fortfarande aftonhoran ser jag..

Aftonhoran? Bajenbladet är en mer korrekt benämning.
Citera
2009-04-15, 15:52
Medlem
Paperkorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Aftonhoran? Bajenbladet är en mer korrekt benämning.

Inte gnagetbladet då?
Citera
2009-04-15, 16:02
Medlem
rocchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Av dessa startade två nu senast va? En av de två har dessutom om jag inte har fel varit i finland och har väl inte helt igenom kommit fram genom er ungdomsatsning. Visst, ni har folk i leden, men som jag skrev, hittils är det ju inte jättemånga som tagit sista steget, där kan du väl inte säga emot mig? Tycker du att någon av dessa har tagit det steget som tex. Wernbloom, bjärsmyr, Gustav Svensson och Robin Söder tagit?

Med tanke på hur bred trupp vi har just nu så är det inte så konstigt att inte alla kan starta varenda match. Pierre Bengtsson var praktiskt taget ordinarie på vänsterbacken förra året, en plats som Nisse Johansson nu tagit och gjort till sin egen. Bengtsson har dock gjort några bra insatser på innermittfältet, och gjorde det bra på högerkanten, en plats han aldrig spelat på förut, när Kenny Pavey gick ut skadad mot Kalmar.

Har inte Per Karlsson tagit steget? Tillåt mig småle. Han var ordinarie hela förra säsongen, och har även börjat denna säsongen riktigt bra. Walid Atta är strax bakom hela tiden, och han lirar ju även i U21. Martin Mutumba har spelat i AIK sedan tonåren, sen var han 2 år i Finland. Han kom tillbaka till oss förra säsongen, då han fick lira i Väsby, och nu är han tillbaka i Gnaget.

Det är inget skämt när jag säger att vi har en av dom absolut bästa ungdomsverksamheterna i Sverige just nu. Vilka andra lag har en direkt underställd samarbetsklubb, med sina tränare och ledare, i superettan? Vilka andra kan matcha sina ungdomar där? Inte många. Spelarna vi tagit upp hittills har utvecklats grymt mycket där, och nu är det upp till Stahre att matcha dom som platsar i AIK för att utvecklingen inte ska stagnera.
Citera
2009-04-15, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocchi
Med tanke på hur bred trupp vi har just nu så är det inte så konstigt att inte alla kan starta varenda match. Pierre Bengtsson var praktiskt taget ordinarie på vänsterbacken förra året, en plats som Nisse Johansson nu tagit och gjort till sin egen. Bengtsson har dock gjort några bra insatser på innermittfältet, och gjorde det bra på högerkanten, en plats han aldrig spelat på förut, när Kenny Pavey gick ut skadad mot Kalmar.

Har inte Per Karlsson tagit steget? Tillåt mig småle. Han var ordinarie hela förra säsongen, och har även börjat denna säsongen riktigt bra. Walid Atta är strax bakom hela tiden, och han lirar ju även i U21. Martin Mutumba har spelat i AIK sedan tonåren, sen var han 2 år i Finland. Han kom tillbaka till oss förra säsongen, då han fick lira i Väsby, och nu är han tillbaka i Gnaget.

Det är inget skämt när jag säger att vi har en av dom absolut bästa ungdomsverksamheterna i Sverige just nu. Vilka andra lag har en direkt underställd samarbetsklubb, med sina tränare och ledare, i superettan? Vilka andra kan matcha sina ungdomar där? Inte många. Spelarna vi tagit upp hittills har utvecklats grymt mycket där, och nu är det upp till Stahre att matcha dom som platsar i AIK för att utvecklingen inte ska stagnera.

Jo men just här så förstärker du ju bara det jag skrev. Per Bengtsson har tagit en plats och är väl den som är närmast att riktigt slå igenom stort. Att Mutumba har varit i Finland, och därmed inte gått hela vägen i väsby skrev jag också.

Det är just det här med sammarbetsklubben jag inte är så övertygad om storheten med. Det är alltså en som tagit den vägen in i laget, även om Mutumba kan räknas som en halv. De andra sitter ju fortfarande på bänken. Och för tredje gången, det är i sin linda och kan säkert bli bra, men jämfört med tex IFK och Helsingborg har nu fortfarande färre egna produkter i startelvan, det råder det ju ingen tvekan om.

Om du inte är så defensiv i hur du läser mina inlägg så ser du säkert att jag inte har sågat någonting, jag ställer mig lite tveksam till uppläget. För än så länge är ju inte resultat fantastiskt, eller hur?
Citera
2009-04-15, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paperkorg
Inte gnagetbladet då?

Nej Bajenbladet är en allmänt vedertagen benämning med tanke på att de aldrig någonsin skriver något negativt om Bajen och dessutom är alla sportjournalister på redaktionen Bajare och framförallt så ligger ju tidningen i Bajenland. De vågar inte göra annat än att skriva positivt om Bajen.
Citera
2009-04-15, 17:25
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Nej Bajenbladet är en allmänt vedertagen benämning med tanke på att de aldrig någonsin skriver något negativt om Bajen och dessutom är alla sportjournalister på redaktionen Bajare och framförallt så ligger ju tidningen i Bajenland. De vågar inte göra annat än att skriva positivt om Bajen.
För alla vet ju att Klevis är så fruktansvärt objektiv om allt som rör fotboll.
Citera
2009-04-15, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
För alla vet ju att Klevis är så fruktansvärt objektiv om allt som rör fotboll.

Bara för att han är subjektiv behöver ju inte det betyda att han har fel. Istället för att varje gång klämma ur sig det ovan kan ju Kung_Ingenting bestyrka sitt påstende med fakta. (Om det nu är så att han kan)
Citera
2009-04-15, 18:31
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggiss
Bara för att han är subjektiv behöver ju inte det betyda att han har fel. Istället för att varje gång klämma ur sig det ovan kan ju Kung_Ingenting bestyrka sitt påstende med fakta. (Om det nu är så att han kan)
Haha. Eftersom jag inte har kommit med nått annat påstående än att Klevis inte är objektiv så är det väl bara att leta igenom detta forumet för att se om Klevis är objektiv. Jag tror inte jag behöver göra det va? Men jag antar att du menade angående sportbladet så.. Jag har i alla fall inte lust att leta igenom ett års sportbladet efter varenda referens till AIK och Hammarby för att se om det är positivt eller negativt. Och jag bryr mig inte heller måste jag säga.

Det jag hoppas att dom flesta förstod var bara det humoristiska i att Klevis anklagar någon för att vara enögd. Rätt stor humor skulle jag till och med kalla det.
Citera
2009-04-15, 19:10
Medlem
ElBorbas avatar
Skont att det ar match igen, Idag moter vi storlaget Gefle och det ska bli skont med en seger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in