2009-04-15, 11:48
Medlem
Roflsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Med tanke på hur Difs backlinje såg ut mot IFK så är nog det inte Hasse B man ska plocka bort utan Lanto och Jawo. allt Blåvitt behövde göra var ju att sätta en djupledsboll så var det målchans, och just djupledsbollar är kanske inte Berggrens starkaste sida.

Håller med. visst kanske det är lite stockholms rivalitet som sticker in när jag säger att Djurgården är helt jävla rikskassa och borde åka ut.. men känns fan som det, Kolla bara på DIF målvakten. helt allvarligt.
Han kanske skulle kunna plocka några bollar om den var gul och bananformad, men nu kan han inte ens rädda ett skott från mer än halva planen.
Byt allt. Tränare, målvakt, anfallare, mittfält och framförallt BACKLINJEN!

Gör om, gör rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Uppenbarligen har du inte sett så mycket av vårt lag som du försöker påvisa. Hoppas du och din SI-tröja får en trevlig kväll på dick turpin~

Nog för att jag använder SI, vet dock inte vad det har med diskutionen att Djurgården är stockholms sämsta lag med hästlängder. Men får önska er all lycka ikv, för det kommer ni behöva.
Citera
2009-04-15, 11:57
Medlem
Citat:
Rent krasst så vill jag helst glömma hela göteborgsfadäsen illa kvickt. Det var nite mycket som såg bra ut där. Det är just därför spelarna behöver dagens skalp för att få tillbaks något av sitt självförtroende.
Det finns massor i dagens DIF som behöver tränas in och sitta, och det gör man inte i en handvändning. Jag försöker se det som att vad DIF gör just nu är att faktiskt ta efter något som IFK gjorde för ca 3 år sedan och som håller på att avbetala sig nu, föryngra och bygga upp ett nytt lag som ska vara med i toppen om ca 3 år. Vi är i en uppbyggnadsfas helt enkelt.

Just ungdomsstasningen som nu slår igenom för fullt i IFK är ju något som Roger Gustavsson startade -98 med uttalat syfte att vara färdigt i år. Det har kostat IFK nästan 100 miljoner på vägen. Så att tro att man bara lägger om och är färdig om 3 år, det är nog att ha för höga förhoppningar.
Citera
2009-04-15, 12:37
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Just ungdomsstasningen som nu slår igenom för fullt i IFK är ju något som Roger Gustavsson startade -98 med uttalat syfte att vara färdigt i år. Det har kostat IFK nästan 100 miljoner på vägen. Så att tro att man bara lägger om och är färdig om 3 år, det är nog att ha för höga förhoppningar.

Lägg sedan till att man slåss med fler klubbar som redan har hållit igång en sådan satsning i ett antal år, vet inte hur det såg ut i göteborg sent 90-tal men kan tänka mig att ifk var lite mer "först ut" om man ser till etablerade klubbar.

Difs stora problem just nu förutom arenafrågan är ju att man gått från att vara först ut i Sverige till sist ut i Sthlm.
Citera
2009-04-15, 12:45
Medlem
Roflsteins avatar
Citat:
Kanske kan göra lite som Chelsea mot Liverpool i match 1, sätta en Essien (i DIF's fall Ekong) på Berggren och utan honom ser Gefle synnerligt lamt ut..

synd bara att han blir bänkad..

Hemma mot Gefle i dag petas nyförvärvet Christer Youseff och mittfältaren Prince Ikpe Ekong. Båda byttes ut tidigt i andra halvlek senast
Citera
2009-04-15, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Lägg sedan till att man slåss med fler klubbar som redan har hållit igång en sådan satsning i ett antal år, vet inte hur det såg ut i göteborg sent 90-tal men kan tänka mig att ifk var lite mer "först ut" om man ser till etablerade klubbar.

Difs stora problem just nu förutom arenafrågan är ju att man gått från att vara först ut i Sverige till sist ut i Sthlm.

Dessutom det. Jag är väl visserligen inte så imponerad av någon av stockholmsklubbarnas satsningar, det känns lite alibi att hänvisa till sina farmarklubbar, skicka folk fram och tillbaka där mellan, men hur många har verkligen tagit steget? Fast det kanske bli bättre om några år, det är väl rätt mycket i sin linda också.
Citera
2009-04-15, 14:11
Medlem
rocchis avatar
Citat:
Dessutom det. Jag är väl visserligen inte så imponerad av någon av stockholmsklubbarnas satsningar, det känns lite alibi att hänvisa till sina farmarklubbar, skicka folk fram och tillbaka där mellan, men hur många har verkligen tagit steget? Fast det kanske bli bättre om några år, det är väl rätt mycket i sin linda också.

Jadu... Per Karlsson, Pierre Bengtsson, Walid Atta, Saihou Jagne, Martin Mutumba, Mikael Thorstensson, Viktor Lundberg(har fått kontrakt med AIK, men kommer antagligen spela en del i Väsby denna säsong också). Räcker det?
Citera
2009-04-15, 14:58
Medlem
Citat:
Rent krasst så vill jag helst glömma hela göteborgsfadäsen illa kvickt. Det var nite mycket som såg bra ut där. Det är just därför spelarna behöver dagens skalp för att få tillbaks något av sitt självförtroende.
Det finns massor i dagens DIF som behöver tränas in och sitta, och det gör man inte i en handvändning. Jag försöker se det som att vad DIF gör just nu är att faktiskt ta efter något som IFK gjorde för ca 3 år sedan och som håller på att avbetala sig nu, föryngra och bygga upp ett nytt lag som ska vara med i toppen om ca 3 år. Vi är i en uppbyggnadsfas helt enkelt.
hmhmhm. AIK och MFF är väl också i en exakt likadan uppbyggnadsfas med sina unga spelare osv och har hittills tagit full pott - varför skulle inte ni kunna göra samma sak? det när något annat som är galet i den där föreningen, skulle jag tro.
Citera
2009-04-15, 15:00
Bannlyst
Jag trodde för ett svagt ögonblick att de hade humor hos gräsapa. Men tydligen inte...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/djurgarden/article4904486.ab
Citera
2009-04-15, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocchi
Jadu... Per Karlsson, Pierre Bengtsson, Walid Atta, Saihou Jagne, Martin Mutumba, Mikael Thorstensson, Viktor Lundberg(har fått kontrakt med AIK, men kommer antagligen spela en del i Väsby denna säsong också). Räcker det?

Av dessa startade två nu senast va? En av de två har dessutom om jag inte har fel varit i finland och har väl inte helt igenom kommit fram genom er ungdomsatsning. Visst, ni har folk i leden, men som jag skrev, hittils är det ju inte jättemånga som tagit sista steget, där kan du väl inte säga emot mig? Tycker du att någon av dessa har tagit det steget som tex. Wernbloom, bjärsmyr, Gustav Svensson och Robin Söder tagit?
Citera
2009-04-15, 15:13
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Jag trodde för ett svagt ögonblick att de hade humor hos gräsapa. Men tydligen inte...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/djurgarden/article4904486.ab
Det där är ju så löjligt. Det är väl upp till Pa Dembo om han har nått emot det. Alla andra ska bara skita i ett sånt skämt...

Problemet är att "alla" i sverige är så fruktansvärt rädda för allt som inte är politiskt korrekt. Man skulle ju nästan kunna tänka sig att nån skulle lära sig av Kalmar, det finns en massa att tjäna på att inte hela tiden vara så förbannat rädd för allt som folk kan tänkas säga..
Citera
2009-04-15, 15:17
Medlem
East Clintwoods avatar
Jaha, då får man först skämmas lite.

Ok, nya tag nu. Nåja, blir det 0-5 är det i alla fall ett fall framåt. Hoppas på minst en pinne i afton mot Gefle IF.

Gällande Klevis klena kommentar är det just humor som Janne Tauer Beckenbauer uppvisar. Att inte alla uppskattar skämtet eller - som du - vill slå mynt av att alla inte uppskattar det är typiskt. Nästan gnagetklass på dig å Alf. Ja, i alla fall på dig.
Citera
2009-04-15, 15:23
Medlem
Paperkorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis

Jaha, ni läser fortfarande aftonhoran ser jag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in