2009-04-13, 22:25
Bannlyst
Kalmar FF - AIK

Fyfan va tråkig match.

Jag räkna passningarna framåt och blev nästan aldrig mer än 5 passningar.
Bollen flyger hit o dit, ingen kan rulla boll.

6000 åskådare , fan Millwall från Ligue 1 (liga 3) hade mer publik.
Citera
2009-04-13, 22:33
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desivle
Fyfan va tråkig match.

Jag räkna passningarna framåt och blev nästan aldrig mer än 5 passningar.
Bollen flyger hit o dit, ingen kan rulla boll.

6000 åskådare , fan Millwall från Ligue 1 (liga 3) hade mer publik.

Brukar inte bli mycket roligare när KFF är inblandat. Speciellt inte när dom möter ett annat lag som mest försvarar sig. Sen bor det lite fler människor i London än i Kalmar har jag för mig
Citera
2009-04-13, 22:34
Medlem
Den stora drabbningen för AIK kommer på torsdag mot Malmö, vinner man då tror jag att man kan vara med och slåss på allvar uppe i toppen i år. Ska bli kul att se.
Citera
2009-04-13, 22:43
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Någon som vet eller har någon aning om när man kan se dagens Fotbollskväll via SVT Play?
Citera
2009-04-13, 22:48
Medlem
Blir spännande då Wilton är med i MFF snart Aubyenn måste petas..
Citera
2009-04-13, 22:48
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojah
Den stora drabbningen för AIK kommer på torsdag mot Malmö, vinner man då tror jag att man kan vara med och slåss på allvar uppe i toppen i år. Ska bli kul att se.

Efter tre spelade matcher av 30?
Citera
2009-04-13, 22:51
Medlem
Kass0ns avatar
Såg KFF-AIK förut, inte direkt den bästa matchen man sett, men lite underhållande att Elm fick sig en smäll.
Citera
2009-04-13, 22:55
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Skulle vara skoj att höra hur du som djurgårdare(?) upplevde stämningen på läktaren. Antar att du inte stod i klacken, så därför kanske du fick lite bättre intryck över inramningen?
Okej, jag ska försöka
Själva Swedbank arena är ju jäkligt fin, lätt (4+ av 5). Man ser bra från de flesta ställena och det är bra akustik.
Stämningen på läktaren var ju, självklart jäkligt hög. Men med tanke på premiär på ny stadion måste man ju förvänta sig det ( dock uppfattar jag stockholms derby som mer "stämning") men det kan ju bero på vissa saker.. Bland annat att öis ej gjorde så mkt ljud ifrån sig.

Blev lite besviken att malmö ej hade ett riktigt tifo dock.
Citera
2009-04-13, 22:59
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Blev lite besviken att malmö ej hade ett riktigt tifo dock.

Vid hemmapremiärer är det alltid allmännflaggdag, således inget tifo, förutom en massa flaggor då såklart.
Citera
2009-04-13, 23:00
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Brukar inte bli mycket roligare när KFF är inblandat. Speciellt inte när dom möter ett annat lag som mest försvarar sig. Sen bor det lite fler människor i London än i Kalmar har jag för mig

Om det nu var någon som försökte och spelade fotboll ikväll så var det AIK. Ett grinigare och mer vältränat och välorganiserat AIK har jag inte skådat på mycket länge. Laget lyser av självförtroende och hunger. Stahre driver på, klacken sjunger, alla är tända. Kalmar var en skugga av sitt forna jag matchen igenom.

Ikväll var AIK överallt.
Citera
2009-04-13, 23:07
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Om det nu var någon som försökte och spelade fotboll ikväll så var det AIK. Ett grinigare och mer vältränat och välorganiserat AIK har jag inte skådat på mycket länge. Laget lyser av självförtroende och hunger. Stahre driver på, klacken sjunger, alla är tända. Kalmar var en skugga av sitt forna jag matchen igenom.

Ikväll var AIK överallt.

Fast mest försökte dom att förstöra Kalmars passningsspel, helt rätt taktik dock. Har ju tippat gnaget som 3:a iår så jag är inte överraskad..men något direkt skönspel har jag inte sett från dom iår heller. Men jag är ju van vid söderstadion så jag kanske har för höga krav på övriga lag i allsvenskan vad gäller gladfotboll Ironi ja
Citera
2009-04-13, 23:15
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Fast mest försökte dom att förstöra Kalmars passningsspel, helt rätt taktik dock. Har ju tippat gnaget som 3:a iår så jag är inte överraskad..men något direkt skönspel har jag inte sett från dom iår heller. Men jag är ju van vid söderstadion så jag kanske har för höga krav på övriga lag i allsvenskan vad gäller gladfotboll Ironi ja

Skönspel var det verkligen inte, även om det fanns några fina moment och det vackert spel är ju också en taktiskt perfekt genomförd match där alla spelare krigar hårt. Det är skönt att vi går in och vågar gå för vinst från start. Stahre verkar ha bestämt sig för att fullt ut gå för 3 poäng i varje match oavsett. Konstigt att man ska bli överraskad av en sån taktik egentligen...

Sen är det ju uppenbart att Kalmar blev lite skakade av Rasmus Elms frånvaro och de är ju givetvis inte samma lag längre eftersom Viktor Elm och Ingelsten stuckit och med de mätta gubbarna de har blir de i bästa fall ett mittenlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in