2009-04-01, 23:34
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Vill minnas att det snackades om så mycket som 35 tom. Men som du nämner så var det ju ett par som skulle ha sin del av de där pengara.

Det enda som sades officiellt var att vi fick minst dubbelt så mycket som för Derek om jag minns det hela rätt.

Tycker annars att det är kul hur folk kallar honom för vår "gamla kelgris" och dyl. Så populär var han inte. Knappast i klass med Derek. Man hörde ofta frustration på läktarplats när Wilton inte passade bollen utan skulle göra allt själv. Missförstå mig rätt, han var riktigt bra hos oss, men inte så populär som folk vill tro.
Citera
2009-04-01, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Det enda som sades officiellt var att vi fick minst dubbelt så mycket som för Derek om jag minns det hela rätt.

Tycker annars att det är kul hur folk kallar honom för vår "gamla kelgris" och dyl. Så populär var han inte. Knappast i klass med Derek. Man hörde ofta frustration på läktarplats när Wilton inte passade bollen utan skulle göra allt själv. Missförstå mig rätt, han var riktigt bra hos oss, men inte så populär som folk vill tro.
Varför är då AIK:arna så förtvivlade och hatiska över att Wilton gått till MFF? Verkar göra riktigt ont i era själar.
Citera
2009-04-01, 23:43
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Varför är då AIK:arna så förtvivlade och hatiska över att Wilton gått till MFF? Verkar göra riktigt ont i era själar.

För att han liksom alla gamla sorkar sagt att aik är i hans hjärta och den enda klubben för honom yadda yadda...
Citera
2009-04-01, 23:43
Medlem
Brullas avatar
Citat:

Förtvivlade? Knappast. Hatiska? I viss mån. Självklart är det lite av ett svek. Dock kommer nog dom flesta av oss mest skratta åt det om han floppar. Det störande med det hela är dom uttalanden han gjorde när han spelade för oss och också i viss mån efter det. Det jag reagerade på var dock hur folk verkar tro att han var typ helgonförklarad av oss gnagare.
Citera
2009-04-01, 23:46
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla

Jag hör till en av dom. Visst han gjorde X-antal mål. Men hade han dessutom passat, åtminståne hälften av gångerna han hade bollen. Hur många mål hade inte VI gjort då?
Citat:
För att de kanske inte minns det som jag och Brulla här minns. Precis som att de kanske inte minns att Sander bara gjorde ett mål för oss säsongen -98. Ett sjukt viktigt mål javisst. Men ett mål på jag vet inte hur många starter. Det är inte särskilt bra.

Då kan ju kanske vän av ordning tycka att mina åikter strider mot varandra. Men se det gör de inte. Sander var en striker och inte en spelare på samma sätt som Wilton kunde/borde ha varit.
Citera
2009-04-02, 04:23
Medlem
Bornets avatar
Citat:
För att det ännu en gång påtvingar dem verkligheten att dom faktiskt inte är Sveriges mäCktigaste fotbollsförening, utan endast en relativt medioker klubb med ett fåtal dammiga titlar och en okej supporterskara som störska dragfaktor.
Citera
2009-04-02, 11:24
Medlem
Villons avatar
Citat:
Därför att folk inte har nåt bättre för sig. Wilton ville bort från Qatar, Malmö hade pengarna och ville ha honom, AIK ville i dagsläget inte ha honom. Vad är problemet?

Hade han valt MFF framför ett intresserat AIK som velat betala för honom hade situationen varit annorlunda givetvis, men att inbilla sig att man känslomässigt äger alla spelare som spelat i ens klubb tidigare känns ju mindre begåvat. Verkar inte vara så många här inne som är av den åsikten heller.

Med det sagt vore det naturligtvis kul om det gick mindre bra för honom.
Citera
2009-04-02, 11:40
Medlem
Me.rawrs avatar
pff, vi kommer alltid vara sveriges Mäktigaste lag
Citera
2009-04-02, 12:43
Medlem
Brottardockans avatar
http://www.youtube.com/watch?v=LKAWM0Zd3ig

Härlig!

och då menar jag dialekten, texten är väl ingen höjdar...
Citera
2009-04-02, 15:55
Medlem
Fotzens avatar
Wilton kommer vara en i raden av alla MFFs undebara värvningar.
Efter halva säsongen kommer de märka att de bränt pengarna.
Citera
2009-04-02, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selust
ja det är sant. ungefär så halmstad känner år efter år.

Guld två gånger och två en gång senaste tio säsongerna, Det är väl bara Dif som är bättre än det va?
Citera
2009-04-02, 16:02
Medlem
East Clintwoods avatar
Ingen riktig storspelare

DIF verkar få tillbaka en storspelare Nåja, det verkar som Tommy Jacobson verkar vara tillbaka in i DIFs riskkapitalbolag; http://www.fotbolldirekt.com/djurg%C3%A5rden-f%C3%A5r-tillbaka-storfinansi%C3%A4r

Kan vara något att bygga vidare på. Hoppet är det sista som överger en, kanske har vi råd att köpa en spelare som räddar oss från kval i år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in