2009-04-13, 21:40
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
ÖIS...ett lag i spillror! Fan vad gytt med en vinst på nya arenan. Det var riktigt magiskt att få se Bosse göra den symboliska avsparken.

ÖIS hade inte mycket att komma med, backade mest hem och gjorde det svårt för MFF att skapa några riktigt heta lägen. När sen Labbe gjorde det förlösande 1-0 målet, kunde MFF spela ut. Agon, Molins och Durmaz (Touma förut) hade lekstuga på slutet. Ut med Ofere, Jeff och RÅP till nästa match och in med Agon, Durmaz och Kruys.

Kruys? ICKE! Den där killen har fågelben. Hans hårdaste skott är ungefär lika hård som när knattarna passar lätt till varandra. Över min döda kropp att han får starta

Åhman Persson är helt ok, och det jag sett av honom på träning lovar gott, han har utvecklats rätt mycket sen förra året, och jag tror han fortsätter starkt även i år-
Citera
2009-04-13, 21:52
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
Kruys? ICKE! Den där killen har fågelben. Hans hårdaste skott är ungefär lika hård som när knattarna passar lätt till varandra. Över min döda kropp att han får starta

Åhman Persson är helt ok, och det jag sett av honom på träning lovar gott, han har utvecklats rätt mycket sen förra året, och jag tror han fortsätter starkt även i år-

Då säger jag att jag gillar båda två. De kom båda in i mitten av förra säsongen och det är svårt. Båda har potential att bli något. RÅP är bra defensivt och Kruys kommer och skapar stor rörlighet på mittfältet.

Jag diggar dock mest backlinjen. Ricardo-Gabriel-Dixon-Vincentz är en grym linje och om de klarar sig utan skador och avstängningar kommer vi att bli svåra att göra mål på.

Sedan vill jag heller inte se Ofere i startelvan. I den här matchen agerade han mest target player vilket han inte passar som. Han ska löpa mot boll istället. Nu är han avstängd till nästa match. Jag vet inte riktigt hur Nilsson formerar laget om Larsson är spelklar.
Citera
2009-04-13, 21:56
Medlem
Cabrons avatar
Ofere och Aubyn sämst på plan i mff. Dixon stabil, speciellt stark i luftrummet. Ricardo skön som fan.

Bra drag, mäktig ljudkuliss på arenan. Fattar dock inte varför ingen sänker de små true rockersfjunen längst fram på stå. Står i bar överkropp byggda som båtflyktingar och viftar med sina taniga armar. Vad fan..
Citera
2009-04-13, 22:00
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabron
Ofere och Aubyn sämst på plan i mff. Dixon stabil, speciellt stark i luftrummet. Ricardo skön som fan.

Bra drag, mäktig ljudkuliss på arenan. Fattar dock inte varför ingen sänker de små true rockersfjunen längst fram på stå. Står i bar överkropp byggda som båtflyktingar och viftar med sina taniga armar. Vad fan..

Noterade också de där småglinen. Rätt pinsamma faktiskt.

Jo, Aubynn var inget vidare. Han har faktiskt ingen bra egenskap. Hans förstatouch på bollen är verkligen urusel. Notera att han aldrig går särskilt långt innan han försöker gå på inlägg. Durmaz drar istället backen och går ner på kortlinjen innan han försöker få in bollen. Det funkar mycket bättre.
Citera
2009-04-13, 22:04
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabron

Speciellt när de försökte dra igång White Stripes... då var jag nära att ta mig ner till dem och trycka en flagga i halsen på dem. Även den tjocke killen med speedway-tuta hoppas jag på att jag slipper stöta på igen.

Kul att vi vann men spelet sög i första och klacken var sådär tycker jag, alldeles för utspritt. Ska bli kul att se AIK-MFF, vinst där så kan man kanske hoppas på oavgjort mot TFF...
Citera
2009-04-13, 22:07
Medlem
Simaõs avatar
Säga vad man vill om att Ofere är en rutten bollspelare men han stångas och springer iallafall slut på backlinjen åt Mehmeti som antagligen inte hade varit lika bra om han fått börja matchen.
Citera
2009-04-13, 22:07
Medlem
ubersantas avatar
MFF:s startelva om jag fick bestämma

Agon - D. Larsson

Durmaz - Labbe - D. Andersson - Molins

Ricardo-Gabriel-Dixon-Vincentz

Sankan

Med backlinjen vi har så har vi råd med ett så offensivt lag.

Håller med mishima om att backlinjen är enormt duktiga - kanske den starkaste i hela allsvenskan.

Angående småglinen längst fram. Jag tror det var dessa som kastade kraftiga smällare mitt i marschen mot stadion. Ett par örfilar hade satt dom på plats
Citera
2009-04-13, 22:08
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Då säger jag att jag gillar båda två. De kom båda in i mitten av förra säsongen och det är svårt. Båda har potential att bli något. RÅP är bra defensivt och Kruys kommer och skapar stor rörlighet på mittfältet.

Jag diggar dock mest backlinjen. Ricardo-Gabriel-Dixon-Vincentz är en grym linje och om de klarar sig utan skador och avstängningar kommer vi att bli svåra att göra mål på.

Sedan vill jag heller inte se Ofere i startelvan. I den här matchen agerade han mest target player vilket han inte passar som. Han ska löpa mot boll istället. Nu är han avstängd till nästa match. Jag vet inte riktigt hur Nilsson formerar laget om Larsson är spelklar.

Ofere avstängd nästa match, hur tänker du då? Det är väl tre varningar som gäller? Vilket fall så hoppas jag Agon petar honom.
Citera
2009-04-13, 22:09
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankenstein
Speciellt när de försökte dra igång White Stripes... då var jag nära att ta mig ner till dem och trycka en flagga i halsen på dem. Även den tjocke killen med speedway-tuta hoppas jag på att jag slipper stöta på igen.

Kul att vi vann men spelet sög i första och klacken var sådär tycker jag, alldeles för utspritt. Ska bli kul att se AIK-MFF, vinst där så kan man kanske hoppas på oavgjort mot TFF...

Tror det blir bättre när man börjar förstå dynamiken på stadion. Nu var det ju även en massa småbarnsfamiljer som hade valt att ställa sig mitt på ståplats. Jag tror det blir mkt bättre om två tre matcher.
Citera
2009-04-13, 22:10
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Ofere avstängd nästa match, hur tänker du då? Det är väl tre varningar som gäller? Vilket fall så hoppas jag Agon petar honom.

Dammit, jag har för mig det var två. Det var ju synd.
Citera
2009-04-13, 22:18
Medlem
Skönt med seger mot Kalmar för gnaget, dock så kändes det riktigt onödigt att trötta ut oss så mkt som vi gjorde idag när vi redan hade ledningen. Nu kommer ju spelarna vara skit mot MFF
Citera
2009-04-13, 22:22
Medlem
mustachemans avatar
Bästa påsken någonsin?

bajen får smisk.
dif får smisk.
AIK vinner.

Riktigt skön vinst idag och det bästa är ju att det är Rydström som klackar bollen till Pavey som slår inlägget till Obolo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in