2009-04-08, 16:10
Medlem
genseriks avatar
Den kampanj som media och politiker drivit för att få hem patrasket (AÖ) visar bara vilken social soptipp Sverige blivit. Tyvärr gav Kalifornien med sig och lät henne komma till Sverige - nu är det Sveriges ansvar att hålla henne bakom lås och bom så länge som möjligt... Fan att dom inte kunde knäppt henne där!
Citera
2009-04-08, 16:13
Medlem
Hon kan enligt mig gott sitta kvar där så blir det ett problem mindre här. Att vissa daltar förstår jag inte, hon har inte snattat några chokladkakor precis. Hon har knivmördat en person och varit medhjälpare till två mord (varav ett polismord) En återfallsförbrytare vad gäller mord. Varför tycker man synd om en sådan? Varför vill man ha hit henne?
Citera
2009-04-08, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
nu är det Sveriges ansvar att hålla henne bakom lås och bom så länge som möjligt
Undra hur länge, eller snarare hur lite det blir?
Citera
2009-04-08, 16:31
Medlem
Är det någon som känner till var man kan få tag på dråpdomen och morddomen? Eller kanske andra originaldokument som inte är så vridna?
Citera
2009-04-08, 16:46
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Var kan jag läsa domen?
Här är fakta om hur "oskyldig" mördarslynan egentligen är. http://www.samtiden.com/node/256 Så nog har hon förtjänat sina år på kåken enligt mig.
Citera
2009-04-08, 17:07
Medlem
YONIs avatar
Tråden kräver lite balans och sans anser jag. Men det är svårt att göra sig hörd ibland alla hämndlystna som anser att beslutet var fel.

Jag förstår inte varför ni blandar ihop en människas handlingar och människan. Ja, Annika Östberg har utfört onda handlingar och har dömts för detta helt klart. Dessa onda handlingar kan hon ej göra ogjort. Att förlåta onda handlingar kan inte ens jag göra. Men jag kan förlåta människan bakom.

Jag kan erkänna att det finns så pass grymma brott t ex mot barn som jag har svårt för att förstå hur den människan skulle kunna få förlåtelse någonsin.

Känner djupt för de människor som oskyldigt råkat ut för grymma brott. Att de inte får den hjälp och det stöd som de så väl behöver är skandal. Här krävs åtgärder från samhällets sida.

Oavsett hur många år framöver som AÖ måste sitta inlåst så kommer detta ej att hjälpa de anhöriga. Att vägra bära rollen som offer livet ut är en nödvändighet för att kunna gå vidare. Detta behöver de anhöriga hjälp med vilket de bevisligen inte har fått med tanke på deras fortsatta behov av hämnd.
Citera
2009-04-08, 17:17
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Jag kan erkänna att det finns så pass grymma brott t ex mot barn som jag har svårt för att förstå hur den människan skulle kunna få förlåtelse någonsin.

Det är ju dubbelmoral!
Först säger du att man ska förlåta människan bakom men sen säger du att man inte ska göra det vid vissa brott.
Citera
2009-04-08, 17:22
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Det är ju dubbelmoral!
Först säger du att man ska förlåta människan bakom men sen säger du att man inte ska göra det vid vissa brott.
Japp det är sant, även för mig finns det vissa grymma brott som jag inte kan förlåta, faktiskt ej heller människan bakom dessa. Sån liten människa är jag så jag tror att finns olika grader i helvetet.
Citera
2009-04-08, 17:29
Medlem
soscagons avatar
Förstår inte varför vi tar hit den där tjackhoran! kommer väl antagligen vara fri om någon månad och leva på socialbidrag resten av sitter sorgliga liv. Hon var i alla högsta grad delaktig i ett polismord, det är väl bland det allvarligaste brott man kan begå?. Helt oförståligt att vi ska ta hit denna kvinna och att media framställer henne som oskylidig!.
Citera
2009-04-08, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Tråden kräver lite balans och sans anser jag. Men det är svårt att göra sig hörd ibland alla hämndlystna som anser att beslutet var fel.

Jag förstår inte varför ni blandar ihop en människas handlingar och människan. Ja, Annika Östberg har utfört onda handlingar och har dömts för detta helt klart. Dessa onda handlingar kan hon ej göra ogjort. Att förlåta onda handlingar kan inte ens jag göra. Men jag kan förlåta människan bakom.

Känner djupt för de människor som oskyldigt råkat ut för grymma brott. Att de inte får den hjälp och det stöd som de så väl behöver är skandal. Här krävs åtgärder från samhällets sida.

Oavsett hur många år framöver som AÖ måste sitta inlåst så kommer detta ej att hjälpa de anhöriga. Att vägra bära rollen som offer livet ut är en nödvändighet för att kunna gå vidare. Detta behöver de anhöriga hjälp med vilket de bevisligen inte har fått med tanke på deras fortsatta behov av hämnd.

Ska du tala om det för de anhöriga? Jag kan hålla med om att hon suttit inne ganska länge och är egentligen inte provocerad av seriemördarens flytt "hem". Det stötande är snarare den förljugna kampanj som drivits i svenska gammelmedier i ett par decennier, hennes fanclub, namninsamlingar och upprörda röster om "våran Annika", därtill på bekostnad av anhöriga vars liv förstörts för all framtid (och utmålats som simpla hämndlystna amerikaner).
Citera
2009-04-08, 17:38
Moderator
Hamilkars avatar
Tråd "Skuldfrågan i Annika Östbergs fall" sammanfogad med huvudtråden.
/Hjälpmod.
Citera
2009-04-08, 17:50
Medlem
Tanten är 55 år och har suttit halva livet i fängelse, klart hon ska friges. Välkommen hem Annika. Ni som är rädda för detta monster får väl begära personskydd.

Livet är inte så jävla enkelt, vissa felbeslut går på ett ögonblick, nog fan har hon sonat för det hon gjort. Eller vill ni att hon ska brännas på bål?

Ingen av er som är motståndare till att hon kommer hem som kan tänka sig in i läget? Säger mer än något annat än er oerfarenhet av livet. Skit händer, du får ta skiten...28 år, kom igen, det är dags att låta henne leva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in