2005-06-01, 01:57
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
hon är ingen mördare, om ingen pundare sen många år.

hon har suttit över 20 år i fängelse för att hennes kille sköt en snut.

klart hon ska till sverige. och klart hon ska bli fri.

Ja visst, kan inte G.P se till skicka över regeringsplanet och hämta hem henne.
Vore ju perfekt om hon kunde landa 6e Juni på nationaldagen så kan ju hela svenska folket fira att "stackars" Annika äntligen fått komma HEM igen.
För är ju hemskt att hon fått suttit inne så länge, var ju trots allt bara polismord hon var inblandad i..
Citera
2005-06-01, 02:06
Bannlyst
Citat:
hon är ingen mördare, och ingen pundare heller, sen många år.
hon är en mönsterfånge.

hon har suttit över 20 år i fängelse för att hennes kille sköt en snut. för 20 år sen.

klart hon ska bli fri. vad är det för jävla snack om att hon förtjänar elektriska stolen och livstids fängelse?

Tja. Hon var med sin kille när han mördade en snut och tyvärr så ser inte lagstiftarna i USA med blida ögon på mord och därför sitter hon där hon sitter. Nu kommer jag inte ihåg turerna i hennes rättegång och jag minns inte heller vad som framkom om vad som egentligen hände på mordplatsen mer än att hon var knarkpåverkad osv.

Hade hon fuskat med momsen i Sverige hade hon antagligen fått ett proportionellt högre straff än om hon eller hennes pojkvän mördat nån. Jag vet inte vad som är rätt egentligen men jag tror nog att hon ska sitta där hon sitter. Jag tycker inte ett dugg synd om henne. Inte ett dugg.
Citera
2005-06-01, 02:31
Bannlyst
jag tycker ingen skall behöva sitta fängslat livstid för att ens partner skjutit en snut
Citera
2005-06-01, 02:34
Bannlyst
Citat:
jag tycker ingen skall behöva sitta fängslat livstid för att ens partner skjutit en snut

Nä det tycker nog inte jag heller egentligen. Men dömdes hon inte för medhjälp? Minns som sagt inte allt här.
Citera
2005-06-01, 02:39
Medlem
taskigs avatar
Citat:
hon är en mönsterfånge.

hon har suttit över 20 år i fängelse för att hennes kille sköt en snut. för 20 år sen.

klart hon ska bli fri. vad är det för jävla snack om att hon förtjänar elektriska stolen och livstids fängelse?

Mönsterfånge? Ingen pundare SEN många år?
Vart skall gränsen gå för hur gravt man får överträda lagen om man kan ångra sig och bli en fin människa i efterhand?

"Men nej, visst våldtog han och styckade Anna, men det var ju 20 år sedan. Men nu spelar han ju bingolotto, går i kyrkan på söndagarna och har lärt sig knyppla. Klart han skall bli fri"
Citera
2005-06-01, 02:42
Medlem
taskigs avatar
Citat:

Det var ju inte så att de var ett trevligt par som var ute och gick på gatan, när hennes partner bara drog upp en revolver och blåste ut hjärnan på första bästa förbipasserande snut. Jag vet inte exakt hur hög sanningshalt texten ovan har (om mordet), men att hjälpa till att gömma kroppen och därefter komma ihåg att ta offrets plånbok borde väl peka på att Annika inte kan ha kännt speciellt stor avsky för mordet?
Citera
2005-06-01, 03:37
Medlem
johnny-62s avatar
Blir kvar i USA

Läste precis på text-tv att hon blir kavr i USA..
Och var väl för bra det i allafall att vi slapp henne i Sverige..
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_9853529.asp
Citera
2005-06-01, 08:33
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Jag ser detta som en knäpp på näsan på PK-maffian och på white trash-fenomenet.
Citera
2005-06-01, 09:53
Medlem
Citat:
hon är en mönsterfånge.

Att hon skulle vara en mönsterfånge är något som svenska journalister tjatar om (det kanske är hennes mor som berättat det för dem?) men den uppfattningen tycks ju ej delas av de kaliforniska kriminalvårdsmyndigheterna.

Här i Sverige har vi ju också tidigare haft liknande debatter när två personer i samförstånd mördat en tredje person - de flesta tycktes då överens om att det är ganska ointressant vem det var som tryckte av avtryckaren. Varför är det fall så annorlunda? För att det är en svensk kvinna och offret var en amerikan?
Citera
2005-06-01, 09:57
Medlem
Billy-Bobs avatar
Hon skulle snackat som Morgan Freeman i Shawshank Redemption, då hade dom säkert släppt hem henne.

"Go on and stamp your form son, and stop waist my motherfuckin time.."
Citera
2005-06-01, 10:02
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Hon var helt borta på heroin när det hände, säger hon. Jag vet inte om jag tycker det är ett okej försvar. Två människor mördades när hon var närvarande. Hade hon lämnat sin pokvän efter det första mordet hade rätten säkert haft större förståelse för hennes situation, men nu var det ju inte så.

Jag tycker synd om henne. Hon verkar inte haft det lätt. Men samtidigt fattar jag inte varför just hon ska benådas eller få förflyttas när kaliforniska fängelser är fulla av hispanics och afro-amerikaner från ghettot som inte heller haft det lätt och som aldrig kommer få de chanser Annika fått och kommer att få i form av hjälp från Sverige. Det är ju inte så att USA:s justitieminister (Alberto Gonzales?) försöker hjälpa varenda crackpundare som fått spel och hamnat på kåken.

Jag tycker hon kan sitta trettio år i alla fall, hon har ju 25-to-life, annars blir det en jävligt märklilg särbehandling jämfört med alla andra stackare som sitter där. Men någon gång ska hon hem anser jag, om inte annat för hennes barns skull.
Citera
2005-06-01, 10:27
Medlem
Gudruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62

Då blir det väl fest Folketspark i Nykvarns..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in