2009-04-07, 16:59
Medlem
Aftonbladet hyllar tydligen mördare....
Känns som det när man läser deras artiklar, undanhåller de en massa information. De skriver "rent" hennes handlingar i våldet hon deltagit i och utelämnar en massa.
Citera
2009-04-07, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Hon gjorde sig skyldig till dråp när hon var 18.
Jag vet, men du skrev att det var samma som förra gången. Förra gången var hon 26 och har därefter suttit i 28 år.
Räkna baklänges så blir hon minus två år om det är samma sak.
Tramsar mig för övrigt. Precis som Andreas Axelsson bör hon aldrig komma ut.

Trist man inte ens kan lita på Arnold nu för tiden.
Citera
2009-04-07, 17:10
Medlem
chribsson2s avatar
[quote=Julius Mosca]Handlar nog snarare om att de inte vill sabba hennes frigivning som alltså inte verkar helt klar.

QUOTE]
Precis-kalla fötter, som sagt
Citera
2009-04-07, 17:13
Medlem
oboypakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlantis
Hon gavs flera chanser för 28 år sedan. Dubbelmordet var inte första gången hon slutat i finkan, inte ens första gången hon slutat i finkan på grund av att hon stått ansvarig för någons död. Varför ska man ens diskutera att ge henne ytterligare en chans? Är det värt risken? Vad får dig att tro att hon fundamentalt ändrat sig? Enbart det faktum att hon spenderat 28 år i fängelset?

Det faktum att frigivningsnämnden i Kalifornien anser att hon inte är redo att försättas på fri fot torde väl agera som en hint om att du har fel på punkt 1. På punkt 2 så instämmer jag - hon kostar skattebetalarna pengar, varför jag undrar hur i helvete det kommer sig att vi vill importera patrasket hit. Och på punkt 3: Du måste skämta?

Ovanstående är alltså specifikt för det här fallet. Och min personliga uppfattning om upprepad våldsam brottslighet: Det finns en punkt när en människa har förverkat sin rätt till ett liv i frihet.

Med din logik så borde Paulo "kungen av kungsan" Roberto fortfarande vara livsfarlig och helst inlåst eftersom han på 70 - 80 talet slogs hejvilt.

Om du vill slösa en massa miljoner till på att hålla henne inlåst för alltid så får det stå för dig. Jag känner spontant att det finns roligare saker att lägga mina skattepengar på än att låsa in gamla tanter i tusen år.

Vad säger att hon inte kan arbeta och bli en produktiv och inkostdrivande person vid ett frisläppande?
Citera
2009-04-07, 17:16
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboypaket
Med din logik så borde Paulo "kungen av kungsan" Roberto fortfarande vara livsfarlig och helst inlåst eftersom han på 70 - 80 talet slogs hejvilt.

Om du vill slösa en massa miljoner till på att hålla henne inlåst för alltid så får det stå för dig. Jag känner spontant att det finns roligare saker att lägga mina skattepengar på än att låsa in gamla tanter i tusen år.

Vad säger att hon inte kan arbeta och bli en produktiv och inkostdrivande person vid ett frisläppande?
Är Paulo dömd för två mord och ett dråp? I Californien? Om inte, håll käft.
Citera
2009-04-07, 17:18
Medlem
Två rånmord och ett dråp.. Det är ju otroligt synd om tjackhoran
Senast redigerad av Farlig! 2009-04-07 kl. 17:20.
Citera
2009-04-07, 17:19
Medlem
oboypakets avatar
Finns det nån bra källa på dråpet hon påstås ha blivit dömd för när hon var 18?
Den enda källa jag hittar är svenska wikipedia som skriver raden: 1972 knivmördades en man i hennes lägenhet. Annika erkände brottet och dömdes för dråp
Citera
2009-04-07, 17:20
Medlem
Citat:
Finns det nån bra källa på dråpet hon påstås ha blivit dömd för när hon var 18?
Den enda källa jag hittar är svenska wikipedia som skriver raden: 1972 knivmördades en man i hennes lägenhet. Annika erkände brottet och dömdes för dråp

Ja, mycket på Wikipedia kommer med källhänvisning; http://sv.wikipedia.org/wiki/Annika_...ite_note-dep-0
Citera
2009-04-07, 17:21
Medlem
oboypakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Är Paulo dömd för två mord och ett dråp? I Californien? Om inte, håll käft.

argumentationsförmåga på högsta nivå
Citera
2009-04-07, 17:29
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
argumentationsförmåga på högsta nivå
Du kan väl svara på frågan istället eller argumentera för att fallet Paulo är jämförbart med Annika Pundberg.
Citera
2009-04-07, 17:35
Medlem
Toolmans avatar
Hur kommer det sig att svenska myndigheter engagerar sig før någon som inte bott i Sverige sedan hon var i 10-års ålder? Varfør vill hon till Sverige och varfør ska svenska skattebetalare betala kalaset?
Citera
2009-04-07, 17:44
Medlem
oboypakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Du kan väl svara på frågan istället eller argumentera för att fallet Paulo är jämförbart med Annika Pundberg.

Likheten ligger i att Paulo Roberto precis som Annika Östberg begick brott i sin ungdom. Nu kan man inte jämföra mord med misshandel och annan kriminallitet men Paulo har bevisat att man senare i livet kan ändra ett destruktiva betende i unga år så varför skulle nu inte Annika kunna ändra sig hon också?

Dråpet 1972 som wikipedia tar upp utfördes inte av henne utan av hennes dåvarande pojkvän "Chris". Annika tar på sig dråpet i syfte att förkorta pojkväns strafftid.
Källa: http://www.annikadeasy.org/who_is_annika_se.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in