2009-04-07, 00:44
Avstängd
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner
Detta är en stor politisk sensation! Om det är Rosenbadsregimen som har lyckats få till detta frisläppande så har regim Reinfeldt lyft i mina ögon nåt otroligt! Jag anser att detta smäller högre än mordet på Olof Palme. Ingen, absolut ingen hade väntat sig detta. Kan tänka mej att amerikanska medier som är ProBush är helt stumma nu.

Detta är ochså en tydlig markering från Obama/Biden gentemot föregående Bushregim. "Det är dags att ändra det ni gjorde fel", är utan tvekan budskapet till föregående regim.

Jag är fan ta mig mållös. Hur i helvete kan en hjärna så fullkomligt kortsluta?
Citera
2009-04-07, 00:45
Medlem
Japhys avatar
Hon är ju frikänd

Eller har jag missuppfattat någonting? Då är ju straffet avtjänat, i enlighet med amerikansk lag (som är ganska så hård). Det är väl inte helt fel? Hon lär ju knappast hänga med hippiegangsters, ta LSD och skjuta poliser nåt mer. 30 år på kåken i USA är ett lämpligt straff, tycker jag.

Såg att hon inte var frikänd, utan ska "föras över" till svenskt fängelse. Man får väl se det som en fjäder i hatten för alliansen, så på det sättet är det ju positivt. Men nog ska hon väl få avtjäna resterande del av straffet i Sverige? Det kan ju kännas bra för henne. Tycker nog det är dags att hon får komma "hem".
Senast redigerad av Japhy 2009-04-07 kl. 00:50.
Citera
2009-04-07, 00:46
Medlem
99stoffe99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Hur många chanser har man rätt till?
Vad är rimligt straff?

Ytterst svåra frågor att svara på rent generellt. Men enligt min mening så tycker jag att 10-12 år för medhjälp till mord är ett rimligt straff (förutsett att personen i fråga inte är psykiskt sjuk och behöver ytterliggare vård)..

Dessutom tycker jag att en individ ska ha rätt till alla chanser i världen så länge personer i fråga är villig att sona för sitt brott enligt gällande lagstiftning och genomgå rehalibilitering i de fall som det behövs..
Citera
2009-04-07, 00:47
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Det interessanta är varför svenska myndigheter har jobbat så hårt för hennes "flytt"? Vad tjänar svenska myndigheter/politiker på detta? För aldrig har väl regeringen jobbat så hårt för att få en fånge överförd till Sverige? Ok, kanske Dawit Isaak, men han är ett specialfall, en demokratikämpe, inte ett socialfall med hockeyfrilla.
Citera
2009-04-07, 00:49
Medlem
99stoffe99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Du tror hon sitter på planet och läser Flashback? Frågar du henne riktigt snällt kanske hon håller dig i handen när du somnar. Så du slipper sitta och vara mörkrädd.

Gäsp... Lönt att bli aggresiv över en enstaka mening. Du kanske ska sluta med steroiderna.
Senast redigerad av 99stoffe99 2009-04-07 kl. 00:51.
Citera
2009-04-07, 00:57
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99stoffe99
Ytterst svåra frågor att svara på rent generellt. Men enligt min mening så tycker jag att 10-12 år för medhjälp till mord är ett rimligt straff (förutsett att personen i fråga inte är psykiskt sjuk och behöver ytterliggare vård)..

Det var inte medhjälp till mord. Det var mord!!
10-12 år?? Vad gör det till så lagom straff??
Uppenbarligen fick hon för lite straff första gången eftersom hon fortsatte med brott.

Citat:
Dessutom tycker jag att en individ ska ha rätt till alla chanser i världen så länge personer i fråga är villig att sona för sitt brott enligt gällande lagstiftning och genomgå rehalibilitering i de fall som det behövs..

Så om en person mördat 100 personer ska man ge den ytterligare en chans fast den redan fått 100 chanser?
Citera
2009-04-07, 00:59
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Såg att hon inte var frikänd, utan ska "föras över" till svenskt fängelse. Man får väl se det som en fjäder i hatten för alliansen, så på det sättet är det ju positivt. Men nog ska hon väl få avtjäna resterande del av straffet i Sverige? Det kan ju kännas bra för henne. Tycker nog det är dags att hon får komma "hem".

Är ju snarare pinsamt av Alliansen.
Bättre att de får hem personer som Dawit Isaak som verkligen förtjänar det.
Citera
2009-04-07, 01:00
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Är ju snarare pinsamt av Alliansen.
Bättre att de får hem personer som Dawit Isaak som verkligen förtjänar det.
Han är ju redan hemma.
Citera
2009-04-07, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner
Aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!

Det är Inte Sant!!!!!!!!!!!! Drömmer Jag!!!!!!!!!!!!!!

Den Fascistiska Regimen Som Under De Senaste 30 åren Har Hållt östberg Som Gisslan Släpper Henne Nu???????????

Jag Tror Jag Svimmar!!!!!!!!!!!!!!!

Ärrrrrrrrrr duuuuuuuuuuuuuuu cccccccccccccccccpppppppppp eller varför skriver du som du gör??????????????????

Varför ska jag bekosta den där jävla kärringens vistelse här, hon kan gott stanna i usa. Mördare och medhjälpare till mord + drogbrott.. sånt skit har vi gott om här i sverige redan, vi behöver inga fler..
Citera
2009-04-07, 01:07
Medlem
99stoffe99s avatar
Citat:
Det var inte medhjälp till mord. Det var mord!!
10-12 år?? Vad gör det till så lagom straff??
Uppenbarligen fick hon för lite straff första gången eftersom hon fortsatte med brott.

Så om en person mördat 100 personer ska man ge den ytterligare en chans fast den redan fått 100 chanser?

Hon må blivit dömd för mord men i mina ögon så är det helt fel med tanke på att hon inte avlossade skotten (OBS MIN ÅSIKT!!)..

Varför skulle det INTE vara lagom straff förklara det istället? Visa mig en vetenskaplig studie som visar att långa fängelsestraff har en avskräckande effekt för brottslingar.
Citera
2009-04-07, 01:09
Medlem
LittleWings avatar
Citat:
I praktiken kommer det att innebära att Östberg blir fri när hon kommer till Sverige tror och hoppas den före detta fängelsedirektören Annbritt Grünewald, en av många som haft kontakt med Annika Östberg genom åren.

– Hon är ju dömd från 25 år till livstid och de har ju sagt att de litar inte på att Sverige verkställer straffet. Men nu har de ju verkställt straffet i USA, säger Grünewald till TT.

De många åren i fängelse i kombination med Barack Obamas maktövertagande tror hon är den kombination som fått amerikanerna att gå med på en överföring.

– Jag tror att det har skett en attitydförändring på alla nivåer sedan Obama kom till makten, säger hon.

Ja... Obama har nu begått sitt första misstag om detta stämmer....
Citera
2009-04-07, 01:16
Avstängd
Londons avatar
Edit.
Senast redigerad av London 2009-04-07 kl. 01:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in