Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
Möjligt att det blir så, i vilket fall som helst så kan hon i Sverige få permissioner och frigång och så massmedialt styrd som rättsväsendet och kriminalvården är så lär hon få permissioner och frigång rätt snabbt.
AÖD kommer troligen att få ett mottagande av svensk media som en nationalhjälte - detta trots att hon faktiskt är minst lika skyldig som tex Andreas Axelsson eller Helge Fossmo.
Jag blir fortfarande irriterad på den där jävla idioten Stina Dabrowski och hennes intervju med Schwarzenegger då han säger "hon har begått grova brott" och Stina rättar förnumstigt med "nej, hennes pojkvän gjorde ju brotten" och vittnar där med sin totala okunnighet och förakt för tittarna. AÖD hade blivit dömd till livstid i Sverige också.
AÖD har dessutom ingen reell koppling till Sverige. Hon vill till Sverige för sociala skyddsnätet och frigivning.
Alldeles oavsett detta tycker jag att hon gjort sin tid och bör släppas ut. Det är tråkigt att det är Sverige som får bereda plats för henne.
Varför måste ni jämföra Annika med andra dömda överhuvudtaget? Om ni nu känner att ni måste, hitta ett fall som åtminstone har några gemensama beröringspunkter. Annika har aldrig försökt att fysiskt skada någon ej heller uppmuntrat någon annan till att göra det. Hon var en narkoman som möjligen hängde med skumma människor men någon organiserad brottsling var hon definitivt inte. Jag vet varken mycket om Annika eller någon annan dömd person ni tar upp här i tråden, men det är ju heller inte mycket som krävs för att finna hur absurda jämförelserna är.
Andreas Axelsson är dömd för Mord, mordförsök, grovt rån i fyra fall, försök till grovt rån och brott mot vapenlagen. Visst kan säkert hans skuld i morden vid Malexander diskuteras, men han är en grovt kriminellt belastad man som definitivt inte drar sig för att bruka vapen mot sina medmänniskor.
Helge Fossmo, är dömd för anstiftan till mord på sin fru och anstiftan till mordförsök på sin granne. Ingen bestrider såvitt jag vet dessa dommar. Han var en av ledarna i den frikyrkliga knutbysekten och helt klart ett manipulativt psykfall, knappast guds bästa barn...
Leif Axmyr, slog ihjäl sin föredetta flickvän och hennes manlige vän med en kofot och tände eld på lägenheten. Hörde honom på ett radioprogram häromåret, å ja inte är det någon som jag skulle vilja ha som granne iaf.
Annika har en oerhört reell koppling till Sverige, hennes mor och far är etniska svenskar, hon är född i Sverige och har svensk medborgarskap. Hon tvingades som barn mot sin vilja överge fosterlandet. Hon är mer svensk än den "svenskaste" av alla nysvenskar.