Citat:
Ursprungligen postat av
af-Sintistolpe
Vad jag förstår var Annika Östberg narkoman, grovt kriminell och i allmänt dåligt skick när hon dömdes till sitt långa fängelsestraff. Jag är inte insatt i hennes fall och huruvida domen kan anses som felaktig enligt gällande amerikansk lag. Däremot tror jag att det långa fängelsestraffet förlängde hennes liv, på sätt och vis. Det är inte omöjligt att hon hade dött som ganska ung på utsidan av en överdos, hårt leverne (läs hepatit och andra blodsjukdomar) eller i en knarkuppgörelse. Personligen har jag aldrig tyckt synd om henne, på så sätt att det faktiskt finns många människor som sitter på långa straff efter att de facto ha levt fan på sin egen och andras bekostnad. Medierapporteringen angående AÖ som bedrivits av ivrande journalister (numera hedersmedlemmar i Amnesty International, kan tänkas) har framstått som rätt så vinklad åt vänsterhållet i min mening. Det sammanfattas bra i artikeln:
http://svenskbladet.se/utrikes/index..._ekonomin.html
Håll till godo och ursäkta om jag tagit upp saker som redan nämnts. För övrigt vill jag önska AÖ lycka till.
Väl så. Man behöver inte hata AÖ till världens ände! Hon har gjort väldigt dumma saker, men har suttit av sitt straff med råge.
Kasta tv.n och tidningarna på sophögen..
DOM GALNA SVENSKA s.k. Journalister som har gillat att gulla med AÖ de senaste åren borde istället granskas för sin uppenbart syltryggiga hantering av rättsfallet med Julian Assange. I den storryn kommer dom nämligen att landa på historiens stora dynghög - tillsammans med andra svenska syltryggar, typ BabyFacet skallePer och adelsman Bildt.
Som i fallet AÖ handlar den senare skandalen även den om kucklandet med usa.....