2013-10-10, 10:12
Medlem
psaks avatar
Hon verkar påtagligt tråkig, stel och charmlös i alla sammanhang jag sett och hört hittills så man blir ju nyfiken på övriga sidor, om det nu finns några. Alla år i USA har inte gjort henne amerikanskt mustig iaf (bara amerikanskt tjock)
Citera
2013-10-10, 11:38
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Statistiskt är ju återuppståndelse för mordoffer extremt låg. Kan bara komma på Jesus och det är bara en historia.

Det är bara till att inse att AÖ är det lägsta av de lägsta patrasken som existerar.

Innebär det här att du rankar Anders Eklund högre?

Jag tycker vi glömmer bort henne, stänger av tv när hon förekommer där, stänger av radion när hon babblar, etc. När hon förekommer i tidningar så bojkottar man den tidningen.
Citera
2013-10-10, 14:14
Medlem
af-Sintistolpes avatar
Vad jag förstår var Annika Östberg narkoman, grovt kriminell och i allmänt dåligt skick när hon dömdes till sitt långa fängelsestraff. Jag är inte insatt i hennes fall och huruvida domen kan anses som felaktig enligt gällande amerikansk lag. Däremot tror jag att det långa fängelsestraffet förlängde hennes liv, på sätt och vis. Det är inte omöjligt att hon hade dött som ganska ung på utsidan av en överdos, hårt leverne (läs hepatit och andra blodsjukdomar) eller i en knarkuppgörelse. Personligen har jag aldrig tyckt synd om henne, på så sätt att det faktiskt finns många människor som sitter på långa straff efter att de facto ha levt fan på sin egen och andras bekostnad. Medierapporteringen angående AÖ som bedrivits av ivrande journalister (numera hedersmedlemmar i Amnesty International, kan tänkas) har framstått som rätt så vinklad åt vänsterhållet i min mening. Det sammanfattas bra i artikeln: http://svenskbladet.se/utrikes/index..._ekonomin.html

Håll till godo och ursäkta om jag tagit upp saker som redan nämnts. För övrigt vill jag önska AÖ lycka till.
Citera
2013-10-10, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av af-Sintistolpe
Vad jag förstår var Annika Östberg narkoman, grovt kriminell och i allmänt dåligt skick när hon dömdes till sitt långa fängelsestraff. Jag är inte insatt i hennes fall och huruvida domen kan anses som felaktig enligt gällande amerikansk lag. Däremot tror jag att det långa fängelsestraffet förlängde hennes liv, på sätt och vis. Det är inte omöjligt att hon hade dött som ganska ung på utsidan av en överdos, hårt leverne (läs hepatit och andra blodsjukdomar) eller i en knarkuppgörelse. Personligen har jag aldrig tyckt synd om henne, på så sätt att det faktiskt finns många människor som sitter på långa straff efter att de facto ha levt fan på sin egen och andras bekostnad. Medierapporteringen angående AÖ som bedrivits av ivrande journalister (numera hedersmedlemmar i Amnesty International, kan tänkas) har framstått som rätt så vinklad åt vänsterhållet i min mening. Det sammanfattas bra i artikeln: http://svenskbladet.se/utrikes/index..._ekonomin.html

Håll till godo och ursäkta om jag tagit upp saker som redan nämnts. För övrigt vill jag önska AÖ lycka till.

Väl så. Man behöver inte hata AÖ till världens ände! Hon har gjort väldigt dumma saker, men har suttit av sitt straff med råge.
Kasta tv.n och tidningarna på sophögen..

DOM GALNA SVENSKA s.k. Journalister som har gillat att gulla med AÖ de senaste åren borde istället granskas för sin uppenbart syltryggiga hantering av rättsfallet med Julian Assange. I den storryn kommer dom nämligen att landa på historiens stora dynghög - tillsammans med andra svenska syltryggar, typ BabyFacet skallePer och adelsman Bildt.
Som i fallet AÖ handlar den senare skandalen även den om kucklandet med usa.....
Citera
2013-10-10, 22:26
Medlem
Lococcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av af-Sintistolpe
Medierapporteringen angående AÖ som bedrivits av ivrande journalister (numera hedersmedlemmar i Amnesty International, kan tänkas) har framstått som rätt så vinklad åt vänsterhållet i min mening. Det sammanfattas bra i artikeln: http://svenskbladet.se/utrikes/index..._ekonomin.html

Tack! Härligt att du länkar till Svenskbladet och en artikel skriven av topptjournalisten Birger Ollonborg. En förnämlig tidning med välskrivna artiklar om aktuella ämnen. Det är få som till fullo förstår att uppskatta så välinitierad och välformulerad journalistik. Exemplen är otaliga, läs till exempel om den här skandalen:
http://www.svenskbladet.se/sverige/i..._fel_barn.html
Citera
2013-12-19, 11:57
Medlem
Skribent-1s avatar
Att svenska myndigheter värnade så mycket om Annika beror väl endast på att hon var kvinna. Om det varit en man som mördat en polis bl.a. i utlandet så hade ingen lyft ett finger.
Citera
2014-01-03, 18:10
Medlem
lokalpressen skriver ....... snart fest .......

Citat:
På måndag fyller Bergviks kanske kändaste invånare jämnt.
Annika Östberg hade aldrig vågat hoppas på att fira sextioårsdagen i frihet, i sina drömmars Hälsingland.

http://helahalsingland.se/familjenyt...ll-ge-tillbaka
Citera
2014-01-09, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skribent-1
Att svenska myndigheter värnade så mycket om Annika beror väl endast på att hon var kvinna. Om det varit en man som mördat en polis bl.a. i utlandet så hade ingen lyft ett finger.

Svenska myndigheter värnar visst om män också. Dessutom så har hon tekniskt sett inte mördat någon.
Citera
2014-01-09, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TazziMazzi
Svenska myndigheter värnar visst om män också. Dessutom så har hon tekniskt sett inte mördat någon.

Hon har i alla fall erkänt ett mord. Sen har hon tagit mycket aktiv del i utförandet av de två andra morden. Innan hon greps så kastade hon sig desperat efter den pistol som hennes pojkvän tappade..
Citera
2014-01-10, 02:17
Medlem
bernters avatar
Hur var det möjligt för AÖ att skramla ihop till villan? Inget jättebelopp för gemene man, men en som suttit inne i 30 år. Även om hon skulle lyckats fått ett fast jobb räcker knappast inkomsten redovisad i tråden. Är det morsarv?
Citera
2014-01-10, 10:14
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TazziMazzi

Juridiskt sett har hon det. Om hon har personligen utövat det dödliga våldet vid de dubbla morden är osäkert, förutom att hon har erkänt att ha dräpt en man med kniv. Eller sitter du på några insiderinfo som inte har framkommit i alla amerikanska utredningarna kring dråpet och dubbelmordet?
Citera
2014-01-10, 10:18
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Väl så. Man behöver inte hata AÖ till världens ände! Hon har gjort väldigt dumma saker, men har suttit av sitt straff med råge.
Kasta tv.n och tidningarna på sophögen..

DOM GALNA SVENSKA s.k. Journalister som har gillat att gulla med AÖ de senaste åren borde istället granskas för sin uppenbart syltryggiga hantering av rättsfallet med Julian Assange. I den storryn kommer dom nämligen att landa på historiens stora dynghög - tillsammans med andra svenska syltryggar, typ BabyFacet skallePer och adelsman Bildt.
Som i fallet AÖ handlar den senare skandalen även den om kucklandet med usa.....

Jag hatar inte, och har aldrig hatat, AÖ. Däremot känner mitt förakt och mitt äckel för svenska journalister, svenska redaktörer och svenska etablissemanget i stort, samt givetvis deras husse - den svenska regimen, enpartistaten Sjuklövern - inga gränser. Varken nu eller tidigare. De har inte heller i något avseende fått sitt straff än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in