2009-04-06, 22:59
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jojo, Aftonbladet publicerade ett tungt faktadokument där...
ja vi får väl se, tvivlar då på att hon kommer tillbringa nån tid i svenskt förvar.
Blir nog limo till tv-soffan så fort det special chartrade planet har landat på svensk mark..
Citera
2009-04-06, 23:00
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Enligt Wahlberg var Östberg inte all ett oskyldigt offer för pojkvännens hot, som det har framställts i svenska medier, utan snarare den drivande i brotten.

Annika som drivande kraft var det som även fastställdes i domstolen. Att media anser helt annorlunda är oväsentligt. De har inte den informationen.

Media har ju dömt människor som egentligen är helt oskydliga så de ska man aldrig lita på. Anna Lindhs första mördare exempelvis.
Citera
2009-04-06, 23:01
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
det där låter väldigt oseriöst. vad har denne ex fängelsechef öht att säga till om. om denne har några personliga förutfattade meningar om att vi per automatik friger fångar trots att det inte ens är vårat beslut så tror hon fel. Jänkarna tidsbestämmer straffet, hur skulle vi kunna samarbeta med USA på något enda vis om vi totalt sket i deras rättsystem? ska det vara fritt fram för svenska medborgare att begå brott i USA. Ska vi sluta utlämna brottslingar till USA?
ja man kan ju hoppas hon har åt helvete fel i sitt uttalande och sina förhoppningar..
Citera
2009-04-06, 23:05
Bannlyst
Citat:
"Annika Östberg har släppts"
nej hon har bara förflyttats.

Studio ett i SR hade ett extrainslag ikväll, Annika medger att hon dött av narkotika om hon inte åkt in, hon har genomgått ett 12-punktsprogram och sedan lärt ut samma. Så allt är inte dåligt där.
Citera
2009-04-06, 23:08
Medlem
Tuesdays avatar
Tänk efter...

Om AÖD utvisats ur USA skulle USA kontrollera att hon lämnade landet och knappast förlita sig på hjälp från Sverige. Om AÖD släpps fri kan hon ta vanligt flyg. Stämmer uppgiften att hon flyger hit i ett chartrat plan tyder väl det på att Sverige har tagit på sig ansvaret att fortsätta förvara den dömda brottslingen här i landet?

Hur var det nu back then, dömdes hon till utvisning i samband med senaste domen? Ni som minns.
Citera
2009-04-06, 23:10
Bannlyst
Synpunkter kan sändas hit
governor@governor.ca.gov
Senast redigerad av Walraff 2009-04-06 kl. 23:27.
Citera
2009-04-06, 23:11
Medlem
Hade ni haft en/ett syskon/mamma/pappa/kompis-vad-som-helst, som helt i onödan blivit mördad/ihjälskjuten, så hade ni nog velat att den individen ruttnat i en mörk, kall och blöt källare för resten av dennes liv. Rätta mig om jag har fel. Annika kommer nu komma hem till Sverige, med en skön svengelska, gråta ut i TV, skriva en bok "Mina år i amerikanskt fängelse", för att sedan inte tillföra ett jävla skit. Tror ni på fullaste allvar att hon kommer gå till AF och söka ett jobb? ( ) - Kära nån....
Citera
2009-04-06, 23:13
Medlem
hehehe

Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Jag retar mig på att AÖ framställts i media som oerhört "svensk", typ tjejen i nästa port.
När man lusläser så visst är hon svensk medborgare, men det var ju många många år sedan hon flyttade med sin mor till USA.
Och när det sedan gick åt skogen så passar det att vara "svensk". Känns det igen, eller är jag ensam om att tänka såhär?
Tyvär finns det människor som tänker med det jag använder annat till , svensk alltid svensk så vad är det för prat? jag tar gärna emot annika men vore tacksam det krävdes 1000 andra från sverige för utbytet, tyvär är fallet inte så/ svensk mamma
Citera
2009-04-06, 23:16
Medlem
”Släpps fri när hon kommer hem” står det nu på aftonhoran

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4842397.ab
Citera
2009-04-06, 23:17
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psrab
Annika Östberg är inte frigiven. Det enda som bestämts är att hon förflyttas och får avtjäna resten av sitt straff här i Sverige. Sverige har, så vitt jag förstår, förbundit sig att inte släppa ut AÖ enl svensk praxis. Så det är fortfarande frigivningsnämnden i Kalifornien som bestämmer tiden för en eventuell villkorlig frigivning. Det kan alltså sluta med att AÖ får sitta på "Hinsan" fram till sin död.
Möjligt att det blir så, i vilket fall som helst så kan hon i Sverige få permissioner och frigång och så massmedialt styrd som rättsväsendet och kriminalvården är så lär hon få permissioner och frigång rätt snabbt.

AÖD kommer troligen att få ett mottagande av svensk media som en nationalhjälte - detta trots att hon faktiskt är minst lika skyldig som tex Andreas Axelsson eller Helge Fossmo.

Jag blir fortfarande irriterad på den där jävla idioten Stina Dabrowski och hennes intervju med Schwarzenegger då han säger "hon har begått grova brott" och Stina rättar förnumstigt med "nej, hennes pojkvän gjorde ju brotten" och vittnar där med sin totala okunnighet och förakt för tittarna. AÖD hade blivit dömd till livstid i Sverige också.

AÖD har dessutom ingen reell koppling till Sverige. Hon vill till Sverige för sociala skyddsnätet och frigivning.

Alldeles oavsett detta tycker jag att hon gjort sin tid och bör släppas ut. Det är tråkigt att det är Sverige som får bereda plats för henne.
Citera
2009-04-06, 23:17
Medlem
357mags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Konstiga lagar?
Vad är konstigt tycker du?

Nej, att hennes pojkvän hängde sig gör inte att hon får hårdare straff enligt lagen.
Att det skiljer så mycket på straffen från stat till stat och att det kohandlas med domare hit o dit
Citera
2009-04-06, 23:20
Bannlyst
Detta är en stor politisk sensation! Om det är Rosenbadsregimen som har lyckats få till detta frisläppande så har regim Reinfeldt lyft i mina ögon nåt otroligt! Jag anser att detta smäller högre än mordet på Olof Palme. Ingen, absolut ingen hade väntat sig detta. Kan tänka mej att amerikanska medier som är ProBush är helt stumma nu.

Detta är ochså en tydlig markering från Obama/Biden gentemot föregående Bushregim. "Det är dags att ändra det ni gjorde fel", är utan tvekan budskapet till föregående regim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in