Citat:
Ursprungligen postat av 237
En i min närhet påstod att Östberg mördat innan händelsen där hon hejade på sin pojkvän att mörda polisen, som ju föranledde fängelsestraffet. Jag har aldrig hört talas om att hon ska ha mördat någon. Kan någon här bekräfta eller dementera?
Hon är dömd för mord/dråp en gång innan, vid ett bråk i en lägenhet cirka 1975 så knivhöggs en man till döds. Hennes dåvarande pojkvän tog på sig ansvaret för det och dömdes till fängelse, efter några år så ändrade Déasy sitt vittnesmål och erkände mordet, detta fick till följd att hennes pojkvän frikändes och själv kom hon märkligt nog undan med villkorligt straff. Detta mord talade suggan väldigt lite om i sitt sommarprogram.
Hon påstår ju givetvis själv att hon erkände av pur godhet för att få pojkvännen frikänd., men då det inte finns några vittnen överhuvudtaget, det var bara de tre i lägenheten så kan det ju vara så att det var pojkvännen som av pur godhet tog på sig mordet från början för att skydda henne. Hon är ju gröndjävulskt manipulativ.
Hur som helst så anser Amerikanskt rättsväsende , och jag, i och med att hon var satt på fri fot en gång för ett mord ,villkorligt, att hon fått den berömda "chansen" . Den tog hon inte utan hon övertalade en ytterligare pojkvän att ge sig ut på mordturné.