2009-04-06, 20:16
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Om hon tjänar massa pengar på en bok så behöver ju inte vi skattebetalare försörja henne.
Hur gick det med hennes förra bok? Bringade den in några sköna klirr i kassan?

Men jag håller med, välkommen är hon inte.
Det värsta av allt är ju att regeringen kämpat för att få hit henne...

Till en början kommer vi få stå för notan, vilket är helt fel.
Citera
2009-04-06, 20:17
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow
Så jävla oskyldig är hon inte

Japp, hon var ju helt klart med och mördare dessa personer tillsammans med sin pojkvän.
Citera
2009-04-06, 20:17
Medlem
Jag står på Annikas sida!
Citera
2009-04-06, 20:18
Medlem
Atlantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andvare
Såvitt jag vet så har Annika själv aldrig ens försökt skada någon annan människa genom fysiskt våld. Rätta mig gärna om jag har fel. Så en jämförelse med t.ex Tony Olsson är ju bara löjeväckande.

Välkommen hem Annika!

Det var ju inte så jävla mycket du visste då

Som sagt är hon förutom medhjälp till mord (aktiv medhjälp alltså) även dömd för knivdråp och hon hjälpte till att ladda om pojkvännens vapen när han lekte vilda västern med polisen då de slutligen greps.

Hon är en våldsbenägen samhällsparasit.
Citera
2009-04-06, 20:19
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Till en början kommer vi få stå för notan, vilket är helt fel.

Vad kommer hon leva på då?
Socialbidrag? Då får hon se till att betala tillbaks.
Citera
2009-04-06, 20:29
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Vad kommer hon leva på då?
Socialbidrag? Då får hon se till att betala tillbaks.

Först kommer hon väl sitta i fängelse, och då är det både du och jag som står för notan.
Citera
2009-04-06, 20:30
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Först kommer hon väl sitta i fängelse, och då är det både du och jag som står för notan.

Frågan är om inte regeringen kommer benåda henne. Om de nu kämpat så mycket för henne.
Citera
2009-04-06, 20:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Frågan är om inte regeringen kommer benåda henne. Om de nu kämpat så mycket för henne.

Lär nog sitta ett par år sedan blir hon utsläppt. Kanske kan hon jobba som föreläsare på något sätt...
Citera
2009-04-06, 20:34
Medlem
YONIs avatar
Att AÖ skulle vara oskyldig är det väl ingen som påstår? Däremot har hon redan suttit 27 år i Texas. Återstående del av det oproprotionella straffet skall nu avtjänas på en svensk kvinnoanstalt. Främst för att hon skall få en chans att kunna utslussas till det svenska samhället i frihet.

Medveten om att detta är en kontroversiell åsikt som inte delas av alla. Att AÖ nu kommer hem är en seger för humanismen, vilken även svensk kriminalvård står för.
Citera
2009-04-06, 20:34
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Lär nog sitta ett par år sedan blir hon utsläppt. Kanske kan hon jobba som föreläsare på något sätt...
Kommer nog vara många USA-hatare som kommer vilja ha henne som föreläsare..
Citera
2009-04-06, 20:38
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Att AÖ skulle vara oskyldig är det väl ingen som påstår? Däremot har hon redan suttit 27 år i Texas. Återstående del av det oproprotionella straffet skall nu avtjänas på en svensk kvinnoanstalt. Främst för att hon skall få en chans att kunna utslussas till det svenska samhället i frihet.

Finns visst en sådan vinklig på det hela.
Att framställa henne som oskyldig har det gjorts kraftiga försök till.

Citat:
Medveten om att detta är en kontroversiell åsikt som inte delas av alla. Att AÖ nu kommer hem är en seger för humanismen, vilken även svensk kriminalvård står för.

Så att sätta folk i fängelse är brott mot humanismen?
Bryter Sverige också mot humanismen som har typer som Tony Olsson inlåsta?

Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Ja, något att göra kommer hon garanterat ha. Så lite pengar kan hon allt skrapa ihop.
Citera
2009-04-06, 20:38
Medlem
Låter ganska roligt det där med att hon hjälpte ladda om vapnet till sin pojkvän vadå han kunde skjuta men inte ladda?
Välkommen hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in