2009-04-06, 18:56
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlantis
Nej, straffet var helt korrekt utmätt.

Varför i hela jävla helvetet ska det alltid daltas med avskum som Annika? Hela jävla tiden ska folk ha en andra chans, och sedan en tredje chans, och så en fjärde chans för det är ju så syyyyyynd om dem.

Det finns så otroligt många människor i världen som aldrig får en första chans. Annika Östberg är en av de människor som med sin patetiska livsgärning har förstört livet på ett flertal personer. Inte bara polismannen hon hjälpte till att mörda, utan då även på dennes familj och döttrar.

Annika brände sin chans för länge sedan. Att svenska regeringen lägger tid och resurser på att förhandla om hennes framtid och chartrar ett plan för att hämta hem henne är en spottloska i ansiktet på de som verkligen förtjänar samhällets omvårdnad.
Rickard viking fick en chans och alla har rätt till en andra chans och hon har bara fått en chans
Citera
2009-04-06, 19:03
Medlem
Tuesdays avatar
Svensk media kommer att bli helt odräglig ett tag framöver nu.
Citera
2009-04-06, 19:03
Medlem
jesuskristuss avatar
Fyfan, låt inte detta vara sant.
Kan hon ens kalla sig svensk?
Citera
2009-04-06, 19:07
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
Rickard viking fick en chans och alla har rätt till en andra chans och hon har bara fått en chans

Hon har väl fått mer än en chans då hon både suttit i ungdomsfängelse och vanligt fängelse innan den sista domen.
Sen undrar jag om du verkligen menar att ALLA förtjänar en andra chans?
Citera
2009-04-06, 19:08
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesuskristus
Fyfan, låt inte detta vara sant.
Kan hon ens kalla sig svensk?

Hon är ju på väg hem...

Överförs hon till svenskt fängelse eller släpps hon fri? Hur ser överenskommelsen ut? Utvisad på livstid från USA?
Citera
2009-04-06, 19:09
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Inte en dag för tidigt enligt min åsikt. Det utdömda straffet för Annika Östberg var inte i proportion till hennes brott.
Faktum är att det sitter folk fängslade i Sverige för exakt samma sak som Östberg satt fängslad för.
Det är väl ingen som tycker att Tony Olssons och Andreas Axelssons straff inte står i proportion till deras brott?
Citera
2009-04-06, 19:09
Medlem
Atlantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse

Låt oss se vad hon har gjort av den enda chansen hon hade:

* Knarkat
* Horat
* Knivdråp (1972)
Oj, se där - ny chans efter att ha blivit dömd för dråp 1972. Vad gör hon nu månntro?
* Knarkar
* Stjäl
* Mördar en restaurangägare
* Mördar en polis
Kräver en ny chans.

Nej, hon har bränt sina broar. Låt henne ruttna, det finns INGET som tyder på att hon är kapabel att leva ett liv i frihet utan att skada andra människor.
Citera
2009-04-06, 19:23
Medlem
Jag är iaf en av dom som är helt överlycklig över att hon ska få komma hem. Den här nyheten gjorde min dag min vecka min månad,mitt år,mitt liv. Det är glädje och det känns bra!
Citera
2009-04-06, 19:26
Medlem
Henkeeee-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whit3trash
Jag är iaf en av dom som är helt överlycklig över att hon ska få komma hem. Den här nyheten gjorde min dag min vecka min månad,mitt år,mitt liv. Det är glädje och det känns bra!

Jag kan för allt i världen inte förstå denna i det närmaste gränslösa sympati för allsköns kriminella, mördare och annat slödder. Varför har du(ni?) så varma känslor för dessa människor?
Citera
2009-04-06, 19:26
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whit3trash
Ja hon är ju en synonym med ditt nick, så det förstår jag du blir glad få hem knarkarn.
vad kommer hon tillföra det här samhället, inte ett jävla dugg.
Hade gärna sett hon suttit där hon satt..
Citera
2009-04-06, 19:28
Medlem
Fascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Det utdömda straffet för Annika Östberg var inte i proportion till hennes brott.

Nej, hade det varit proportionerligt hade den äckliga pundaren avlivats direkt efter gripandet och hennes föräldrar fått faktura på kulan.
Citera
2009-04-06, 19:34
Medlem
Atlantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeeee-
Jag kan för allt i världen inte förstå denna i det närmaste gränslösa sympati för allsköns kriminella, mördare och annat slödder. Varför har du(ni?) så varma känslor för dessa människor?

Jag tänker exakt samma tanke. Hur jag än försöker titta på fallet så ser jag inte en enda infallsvinkel där jag kan känna minsta sympati för henne.

Kan inte någon av alla de som blev alldeles varma i underlivet berätta för oss kallhjärtade idioter varför Annikas straff är ett sådant brott mot mänskligheten och rättssamhället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in