2009-04-08, 17:57
Medlem
Vad vet vi om de anhöriga, hur mår de? Man kan alltid hoppas att de permanenta irreparabla skador "allas våran Annika" tillfogat dem lindras något nu när hon landat i Sverige. Var det tre mordoffer? Polismannen, 34 år gammal, stannade för att hjälpa dem med punkteringen när våran Annika, efter att ha upprepat den inövade avledningsmanövern, dessutom laddade om pistolen åt Cox. Tre skott i ryggen.
Kanske fb ska skicka en lista med namnunderskrifter och en ursäkt för att så många svenskar oroat sig över svenskans välbefinnande.
Citera
2009-04-08, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leon01
Tanten är 55 år och har suttit halva livet i fängelse, klart hon ska friges. Välkommen hem Annika. Ni som är rädda för detta monster får väl begära personskydd.

Livet är inte så jävla enkelt, vissa felbeslut går på ett ögonblick, nog fan har hon sonat för det hon gjort. Eller vill ni att hon ska brännas på bål?

Ingen av er som är motståndare till att hon kommer hem som kan tänka sig in i läget? Säger mer än något annat än er oerfarenhet av livet. Skit händer, du får ta skiten...28 år, kom igen, det är dags att låta henne leva.

Jävla dumt inlägg, försök och bortse från dina självupptagna funderingar ett tag och tänk dig in i en situation där någon av dina närmaste mördats. Undrar om du vore lika positiv till hennes frigivning då? Välkommen hem, ha ha, ja du, du hade väl sagt de med antar jag.
Citera
2009-04-08, 18:01
Medlem
Benny.Santinis avatar
Ja hur många artiklar har svensk media skrivit om hur jobbigt det varit för offrens familjer? Men Östbergs morsa som slängde ut henne när hon var i tonåren är det snyftartiklar om varenda gång fallet tagits upp i tidningar. Såg att det var en massa facebook-grupper om att släppa Östberg men inte en enda om offrens familjer.

Så jävla lätt vi formas av media. Lite äckligt faktisk.
Citera
2009-04-08, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny.Santini
Ja hur många artiklar har svensk media skrivit om hur jobbigt det varit för offrens familjer? Men Östbergs morsa som slängde ut henne när hon var i tonåren är det snyftartiklar om varenda gång fallet tagits upp i tidningar. Såg att det var en massa facebook-grupper om att släppa Östberg men inte en enda om offrens familjer.

Så jävla lätt vi formas av media. Lite äckligt faktisk.

Men snälla, varför skulle offrens familjer behöva vårt stöd? De har nog fått allt stöd som dem behövde, utav sina egna landsmän.
Citera
2009-04-08, 18:15
Medlem
genseriks avatar
Citat:
Tanten är 55 år och har suttit halva livet i fängelse, klart hon ska friges. Välkommen hem Annika. Ni som är rädda för detta monster får väl begära personskydd.
Livet är inte så jävla enkelt, vissa felbeslut går på ett ögonblick, nog fan har hon sonat för det hon gjort. Eller vill ni att hon ska brännas på bål?

Ingen av er som är motståndare till att hon kommer hem som kan tänka sig in i läget? Säger mer än något annat än er oerfarenhet av livet. Skit händer, du får ta skiten...28 år, kom igen, det är dags att låta henne leva.
Det är sådana som du som förstört samhället - tänker mer på brottslingen än oss andra. Dessutom är det väl inte brottslingens ålder som ska avgöra hur länge vederbörande ska sona?! Det verkar finnas en tanke bland er att man efter sonat straff blir fri... Läs min signatur! Man ska veta att allt man gör har konsekvenser oavsett om man knarkat, supit eller annat. Ska inte kunna gå att skylla ifrån sig då detta är något man lärt sig sedan barnsben.
Senast redigerad av genserik 2009-04-08 kl. 18:20.
Citera
2009-04-08, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andvare
Men snälla, varför skulle offrens familjer behöva vårt stöd? De har nog fått allt stöd som dem behövde, utav sina egna landsmän.

Men vem fan har snackat om stöd till offrets familj från Sverige. Handlar inte om det, det handlar om att sätta sig in i de anhörigas situation. Försöka förstå varför anhöriga motsätter sig en frigivning av en kvinna som var inblandad i det som blev deras värsta mardröm. Sen kan man diskutera strafftidens längd osv, men jag är fullständigt övertygad om att de anhöriga skiter i stöd från Sverige, de har nog fått den hjälp de behöver så gott det går i ett land som bryr sig om de anhöriga.
Citera
2009-04-08, 18:39
Medlem
man_över_bords avatar
Citat:

Varför ska hon få leva ett fritt liv när hon är medskyldig till att tre personer inte är i livet? Nej hon kunde gott och väl ha suttit kvar i USA. Komma hem hit och kosta skattepengar. Fy fan

~mand
Senast redigerad av man_över_bord 2009-04-08 kl. 18:41.
Citera
2009-04-08, 18:49
Medlem
IngetNicks avatar
Svensk media har ju gett en as-skev bild av denna luriga person dessutom - hon har ju även ett dråp på samvetet utöver snutmördarmedhjälp

blev riktigt trött på att vi skall pynta skattepengar på ännu en kriminell jävel som dessutom kommer att slå mynt av " sin story" och förpesta varenda morgonsoffa som finns på TV för att osa ut storyn

media kommer att vältra sig i henne som Tito vältrar sig i barntrosor och svenska folket kommer att köpa o läsa varenda lösnummer

varför och åter varför finns det ens ett nyhetsbehag kring denna person?

satan - skulle sluta att hetsa upp mig men den här saken triggade mig till max
Citera
2009-04-08, 19:00
Medlem
denne snubbe säger att han tror att det va hon som mördade polisen och den andre gubben.

Är det sant att killen sa att det var hon som var mördaren?
http://www.samtiden.com/node/256
Citera
2009-04-08, 19:07
Avstängd
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Det var inte jag som började dra in argument som ekonomi och dyra anstaltsplatser i resonemanget.

Det var inte sakfrågan jag kommenterade, utan din retoriska metod.

Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Så därför att Leif GW säger att det är så, då är det så.

Fylkings "Äntligen!" kommer utifrån det faktum att media äntligen presenterade en motvikt till den ditintills totalt enkelriktade rapporteringen av Deasy. Att orden sedan kommer från just GW tycker jag absolut ger de en ökad legitimitet kontra om de kommit från ngn annan. Vem tycker du har bättre förutsättningar (sett till kunskap och erfarenhet inom kriminologi) än GW att kommentera fallet? Svara gärna!

Citera
2009-04-08, 19:20
Medlem
saweks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert_Goatse
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...372555,00.html

Hur fan kan du skriva så hon har ju förfan spenderat 28år[tjugoåtta]
i finkan,för att hennes kille sköt en snut..... Jag säger bara VÄLKOMMEN HEM
Citera
2009-04-08, 19:23
Avstängd
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sawek
Hur fan kan du skriva så hon har ju förfan spenderat 28år[tjugoåtta]
i finkan,för att hennes kille sköt en snut..... Jag säger bara VÄLKOMMEN HEM

Jag förutsätter att du inte läst tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in