2009-11-10, 23:10
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
I mina ögon är det viss skillnad ha ihjäl en pedofil och en polisman..

Jo, men det är värre att mörda en pedofil än att slå ihjäl jultomten. Vem skulle då ge de små barnen julklappar?
Citera
2009-11-13, 05:21
Medlem
DeBalys avatar
Jag förhåller mig neutral. Det finns en god chans att hon sköter sig, att hon har lärt sig något av sina misstag under alla fängelseåren och det vore lite väl trist att i förväg vara tvärsäker på att hon kommer att misslyckas med sitt liv i frihet.

Jag har stor erfarenhet av missbrukare och Annika Östberg har varit narkoman och tydligen en tung sådan, något som också ledde till livsavgörande konsekvenser för henne och andra.

Hon framstår också som en mycket passiv människa, stämmer detta, då finns det, som jag ser det, en risk att hon efter frigivandet återigen söker sig till en destruktiv man och på nytt hamnar i ett förhållande där hon och hennes partner drar ner varandra i skiten med hjälp av droger och kriminalitet.

Att hon är gullig eller framstår som intelligent i TV-intervjuerna är helt intetsägande. T o m seriemördare framstår som smarta och sympatiska mysgubbar i de flesta intervjuer och både narkomaner och seriemördare (inga övriga jämförelser) har ofta en stakt manipulativ sida som kan lura även den som är på sin vakt.
Citera
2009-11-13, 07:35
Medlem
DeBalys avatar
Glömde tillägga:

Att - mina kriminalfilosofiska utsvävningar till trots - hoppas jag att det går väl för Annika, hon har suttit länge i fängelse och man får hoppas att hon inte återfaller till missbruk eller brott.
Citera
2009-11-14, 08:36
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Glömde tillägga:

Att - mina kriminalfilosofiska utsvävningar till trots - hoppas jag att det går väl för Annika, hon har suttit länge i fängelse och man får hoppas att hon inte återfaller till missbruk eller brott.
Med rätt hjälp går det nog bra hon behöver nog stöd och hjälp väldig lång tid..
Citera
2009-11-14, 16:23
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Enligt uppgifter jag har så håller kriminalvården på att förbereda hennes frigivning. Antingen vet de något vi inte vet eller så chansar de bara.

De chansar - precis som de gör varje gång de omvandlar ett livstidsstraff till tidsbestämt -- eller beviljar en permission, frigång eller P34.

Du tror väl inte på fullt allvar att det går att förutsäga om en person kommer att begå brott eller sköta sig?

Det är självklart att det handlar om gissningar -- om att chansa -- i varje enskilt fall.
Citera
2009-11-16, 10:15
Medlem
DemHerrens avatar
Nu har hon fått tidsbestämt straff.

Frisläppande 9 maj 2011.
Senast redigerad av DemHerren 2009-11-16 kl. 10:18.
Citera
2009-11-16, 10:44
Bannlyst
Det var på tiden.
Citera
2009-11-16, 10:48
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Det var på tiden.
Japp
Citera
2009-11-16, 12:56
Medlem
Äntligen

Äntligen! Men jag tycker att hon kunde ha släppts från 1 jan. 2010.
Fy fan så hon har lidit!

Kan bara önska henne lycka till!

Citera
2009-11-16, 13:31
Medlem
BlackBookss avatar
Återigen har Svenska rättsväsendet visat att brott lönar sig i det här fördömda landet.
Pundarskiten är en polismördare och borde grillats på öppen eld för längesedan.
Arnold vrider sig i smärtor nu efter han låtit gå med på Sveriges tomma löften att aset skulle sitta livstid även här.

Fy fan för Sverige!!
Citera
2009-11-16, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Återigen har Svenska rättsväsendet visat att brott lönar sig i det här fördömda landet.
Pundarskiten är en polismördare och borde grillats på öppen eld för längesedan.
Arnold vrider sig i smärtor nu efter han låtit gå med på Sveriges tomma löften att aset skulle sitta livstid även här.

Fy fan för Sverige!!
Har samhället visat att brott lönar sig, när de ser till så den sammanlagda strafftiden blir 30 år? Knappast va.
Citera
2009-11-16, 13:39
Medlem
Svensk media skriver hela tiden att hon är medskyldig till mord men det är väl mord hon har dömts för?

Pinsamt som svensk att Östberg har blivit en svensk Che Guevara som är älskad av journalistkåren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in