2009-05-05, 01:40
Medlem
kramdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det brukar vara så på Flashback när intresseklubben antecknat klart. Men jag skulle gärna också vilja veta Östbergs status.
Det senaste som raporterades var att KVV har beslutat om att omvandla hennse amerikanska straff till ett svenskt livstidsstraff, hon befinner sig på riksmottagningen på Hinseberg. Hon kommer säkert snart att ansöka om att få tidsbestämt straff vid tingsrätten i Örebro men handläggningstiden är 6-12 månader, sen tar det ca 2 år innan hon släpps, möjligen att de kortar ner den sista fördröjningen eftersom hon redan suttit så länge.
Citera
2009-05-15, 13:21
Medlem
trickydicks avatar
nån som hört nått nytt om kärringen?
Citera
2009-05-24, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
nån som hört nått nytt om kärringen?
+1..

Det blev plötsligt väldigt tyst om henne, insåg alla drivande plötsligt vad de hade gjort?
Citera
2009-05-24, 15:21
Medlem
YONIs avatar
Eller så kan tystheten bero på att målet är nått?! AÖ sitter just nu på en svensk kvinnoanstalt (Hinsan) och det var vad jag förstår målet för tråden. Resten av resan fram till frigång anser jag vara upp till AÖ och kriminalvården.
Citera
2009-05-24, 15:44
Moderator
blomvattnares avatar
Det är ändå märkligt att massmedia inte skriver någonting alls. Det verkar som om intresset tvärdog när hon väl hamnade i Sverige.

Jag hade nog trott att det skulle komma reportage av typen "så lever Annika idag" " Så här ser en vanlig dag ut för henne i fängelset". "Annika jublade när hennes mamma kom på besök".

Och så vidare...
Citera
2009-05-24, 16:09
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det är ändå märkligt att massmedia inte skriver någonting alls. Det verkar som om intresset tvärdog när hon väl hamnade i Sverige.

Jag hade nog trott att det skulle komma reportage av typen "så lever Annika idag" " Så här ser en vanlig dag ut för henne i fängelset". "Annika jublade när hennes mamma kom på besök".

Och så vidare...

Det finns väl inte längre några pengar att tjäna på att sälja lösnummer med AÖ på omslaget. Skulle väl vara om hon råkade skära sig i tummen när hon skalar potatis och Aftonbladet får det till "ANNIKA ÖSTBERGS BLODIGA POTATISKUPP" eller något dylikt.
Citera
2009-05-24, 20:01
Medlem
YONIs avatar
Kan det vara så att svensk kriminalvård skyddar AÖ? Kanske hennes eget önskemål att få vara ifred efter denna massiva uppmärksamhet? Att "landa" på en svensk anstalt efter så pass många år inom den amerikanska fängelsevärlden kanske inte är helt okomplicerat?
Citera
2009-05-24, 20:10
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Kan det vara så att svensk kriminalvård skyddar AÖ? Kanske hennes eget önskemål att få vara ifred efter denna massiva uppmärksamhet? Att "landa" på en svensk anstalt efter så pass många år inom den amerikanska fängelsevärlden kanske inte är helt okomplicerat?
Kanske det.

Å andra sidan tror jag inte att det skulle hindra tidningarna från att skriva om henne om de verkligen ville. Något skulle de nog kunna sno ihop.
Vetskapen om hur det går till i ett fängelse har de ju.
Citera
2009-06-07, 20:19
Medlem
Chelos avatar
Hon har inte blivit släppt, va? Så att det är därför det är tyst?
Citera
2009-06-12, 15:23
Medlem
trickydicks avatar
Det har blivit sjukt tyst om henne, förmodligen så skäms den skamlösa pressen, nu när man har avslöjat all förljugenhet om henne..
Citera
2009-06-12, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Det har blivit sjukt tyst om henne, förmodligen så skäms den skamlösa pressen, nu när man har avslöjat all förljugenhet om henne..
+1.. Plus att hon inte var lika snygg när hon klev av planet som alla gamla bilder som publicerats, vem bryr sig om en fet gammal psyko-kärring..
Citera
2009-06-12, 15:53
Medlem
laserlasses avatar
Dags att släppa den harmlösa damen nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in